לקנות דירה בלי לצאת מהבית: האם זה באמת עובד?

לאחרונה התקיים יריד הדירות הווירטואלי הראשון בישראל. מה היו תוצאותיו? האם רכישת דירות אונליין היא העתיד של שוק הנדל"ן?

שיתוף הכתבה
צילום מסך מתוך יריד הדירות הווירטואלי, באמצעות מערכת “Dreams” – שפותחה על ידי חברת bmby (קרדיט: במבי)צילום מסך מתוך יריד הדירות הווירטואלי, באמצעות מערכת “Dreams” – שפותחה על ידי חברת bmby (קרדיט: במבי)

בענף הנדל"ן מכירים היטב את בית התוכנה הישראלי "במבי". זה למעלה משני עשורים שפלטפורמת ה-CRM הייחודית של החברה מלווה את תהליכי המכירה של מאות אלפי יחידות דיור בישראל ובעולם, ומאפשרת ניהול ובקרה של מערכות הפרסום והשיווק בתאגידי הנדל"ן.

עוד לפני תקופת הקורונה זיהה מארק זאבי, יו"ר בית התוכנה, כי הפיכת תהליך המכירה של דירות לווירטואלי, לפחות בחלקו, תייעל את התהליך ותהווה יתרון הן עבור היזמים והן עבור הרוכשים הפוטנציאליים. בוא הקורונה סימן עבור במבי מעל לכל ספק שזהו העתיד של שוק הנדל"ן, והחברה החלה לפתח את מערכת Dreams – כלי פרזנטציה ומכירה המעניק לקונים חוויית רכישה שטרם נראתה כמותה.

המערכת מאפשרת למתעניינים לבחון את אזור המגורים ואת סביבתו, לסקור את הבניין ואת חתכי הקומות ולצלול פנימה אל תוך הדירות, תוך שהם צופים במפרט המתוכנן, בעיצוב אפשרי של כל דירה ואפילו בנוף האמיתי שישתקף מכל חלון ומרפסת.

עשרות פרויקטים בארץ ובעולם כבר השתמשו במערכת Dreams, אך לאחרונה הוחלט בחברת "במבי" לעלות מדרגה. בשיתוף פעולה עם חברת טובול ברוקס ודניאל המקימה את פרויקט "גרינסייד" היוקרתי בבת ים, יצרה החברה יריד דירות וירטואלי, ראשון מסוגו, אשר אפשר למתעניינים לקבל מידע מקיף וחווייתי אודות הפרויקט, ואף לבחור ולשריין לעצמם דירה אונליין במחיר פריסייל מיוחד הכולל הטבות ייחודיות למשתתפי היריד שישריינו דירה ביריד עצמו או בימים שלאחריו.

וכעת - לנתונים

בכנס, שנערך ב-15/2/2023 ונמשך כ-40 דקות, השתתפו כ-500 מתעניינים. רבים מהם המשיכו לבחון את הדירות גם לאחר סיום הכנס, באמצעות הקישור שניתן להם למערכת ה-Dreams של הפרויקט, וחלקם אף שריינו דירה. למעשה, במשך 40 דקות, פגש היזם 500 רוכשים פוטנציאליים שונים, במקום שיקדיש חצי שעה או יותר לכל לקוח שמגיע פיזית למשרד המכירות.

גם עבור הלקוחות היה כאן חיסכון משמעותי בהוצאות ובזמן יקר, שכן ההשתתפות ביריד אפשרה להם לשוחח עם איש המכירות, לקבל הדמיה מדויקת של הפרויקט, הדירות והסביבה ולהנות ממחירים והטבות ייחודיות, כל זאת מבלי שיצטרכו לצאת מהבית, לבזבז שעות יקרות על נסיעה בפקקים, לשלם על חנייה ולהגיע פיזית לאתר מכירות של פרויקט שהם בכלל לא יודעים עדיין אם הוא לטעמם.

גם הנתונים הידועים כיום בשוק הנדל"ן מעידים כי הרוכשים מגיבים בחיוביות לתהליך הרכישה הווירטואלי: כאשר יזם עושה קמפיין מכירות לדירות, אחוז ההמרה הממוצע בשוק עומד על 15-20 אחוז. המשמעות היא שאם 1000 אנשים שונים הביעו התעניינות בפרויקט, 200 מהם יגיעו לפגישה באתר המכירות, וזה במקרה הטוב.

ביריד הדירות הווירטואלי של פרויקט "גרינסייד" התעניינו 1000 אנשים שונים, וכאמור, 500 מתוכם השתתפו במפגש – זינוק דרמטי ל-50% המרה. המשמעות, מבחינת היזם, היא מיצוי מקסימלי של תקציב המדיה, והגעה לפגישה פיזית רק עם לקוחות שכבר באמת מביעים עניין. 

העתיד הוא וירטואלי, גם בשוק הדירות להשכרה

לצד ייעול תהליך המכירה של דירות, מערכת Dreams מאפשרת לייעל גם את תהליכי ההשכרה. בפרויקט Be-coliving של קבוצת ברזילי וגלעד מור, בנו החברות מתחם מעונות סטודנטים בסמוך למכללה האקדמית תל חי. הדירות נמכרו למשקיעים, אשר צפויים להנות מתשואה על השכרתן, והחברות היזמיות, המתפעלות את הפרויקט, התחייבו להשכירן. לקראת שנת הלימודים הנוכחית פנו היזמיות לחברת במבי אשר יצרה הדמיות מדויקות של הפרויקט באמצעות מערכת Dreams, וערכה שני ירידי דירות וירטואליים – הפעם למטרות השכרה.

סטודנטים לעתיד, מכל רחבי הארץ, שביקשו לשכור חדר בקרבת המכללה, הוזמנו להשתתף בירידי הדירות, אשר אפשרו להם להשלים את תהליך ההשכרה במלואו, מבלי לצאת מביתם: לסייר בדירות ובמתחם, לבחור ולתפוס את הדירה המתאימה להם, לשלם מקדמה ולחתום על חוזה – הכל אונליין. הקהל הצעיר נענה בקלות להזמנה ו- 83 יחידות דיור הושכרו תוך 10 דקות בלבד! כלומר מרבית הדירות הושכרו באופן וירטואלי.

על פי החזון של מארק זאבי ושל במבי כחברה, זה בהחלט הכיוון אליו צועד שוק הנדל"ן, הן בפרויקטים המיועדים למכירה והן בפרויקטים המיועדים להשכרה ארוכת טווח. גם אם תהליך המכירה לא יתבצע במלואו באונליין, כי בסופו של דבר יש צורך במפגש פנים מול פנים, אין לחברה ספק כי הסיור הראשוני, תאום הציפיות ושריון הדירה יהיו שלבים שיתבצעו יותר ויותר במרחב האונליין, כיוון שהיתרון, עבור כל הצדדים, הוא מובהק. בעתיד, צופה החברה, נוכל להיכנס לאתרי אונליין ייעודיים, כמו "אמזון" של דירות, ולצפות בדירות מסוגים שונים בכל רחבי הארץ, בגישה וירטואלית.

לפרטים נוספים >> Dreams


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:bmbyבמבידרימס
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...