גולדקנופף וסמוטריץ הודיעו על הגדלת תקציב הדיור הציבורי; הפורום לדיור ציבורי: זו מניפולציה

לטענת פעילי הדיור הציבורי, מדובר בתקציבים קיימים ולא חדשים. מנכ"ל פורום הדיור הציבורי: "מדובר במהלך ציני של האוצר. הציבור חייב לצאת למאבק נגד המדיניות הדורסנית הזו, שכל מטרתה היא חיסול הדיור הציבורי וייבוש שלו"

שיתוף הכתבה
שר השיכון, יצחק גולדקנופף (משרד הבינוי והשיכון)שר השיכון, יצחק גולדקנופף (משרד הבינוי והשיכון)

בדיונים על תקציב המדינה שהתקיימו בימים חמישי ושישי, הגיעו שר הבינוי והשיכון, יצחק גולדקנופף, ושר האוצר, בצלאל סמוטריץ, לסיכום הכולל תוספות לתחומי הדיור הציבורי. "בתקציב הושם דגש על קידום מערך הדיור ציבורי", נכתב בהודעת משרד השיכון. "המשרד יפעל לרכישת 2,500 דירות חדשות למלאי, ויופנו תקציבים להגדלת סל השירותים לדיירי הדיור הציבורי. כמו כן, תקציבים נוספים יוקדשו לשיפוץ ושדרוג הדירות הקיימות במלאי. בנוסף, יועברו כספים לסבסוד פיתוח תוך העמקת הסבסוד לכלכליות המכרזים, קידום התחלות בנייה ושמירה על קצב שיווקים במטרה לתת מענה לביקושים".


פעילי הדיור הציבורי לא התרשמו מהתוספות, וביקרו את משרדי האוצר והשיכון. לטענתם, מדובר כבר בתקציבים קיימים ולא חדשים, כמו שפרסמו. מנכ"ל הפורום לדיור ציבורי, דני גיגי, מסר כי, "לצערי, מדובר במניפולציה של משרדי האוצר והשיכון. לא מדובר בתקציבים חדשים, כי זה כבר כסף שהובטח בעבר בחלקו ובחלקו משאב קיים ממכירת דירות ציבוריות. המניפולציה הזו נעשית כבר פעם שנייה ברציפות, כשבעבר הובטח להביא 1,700 דירות בתמורה לביטול ההסכמה ש-7% מהדירות במחיר למשתכן יהיו דיור ציבורי, ובפועל לא היו שום 7% ושום 1,700 דירות. עכשיו הם מבטיחים את אותם תקציבים קיימים, והפעם דורשים לבטל את חוק המכר. מדובר במהלך ציני של האוצר, שלא מוסיף שום תקציב על מה שכבר הושג בתקציב הקודם. הציבור חייב לצאת למאבק נגד המדיניות הדורסנית הזו, שכל מטרתה היא חיסול הדיור הציבורי וייבוש שלו".


עיקרי ההסכמות ופירוט התקציב, כפי שפורסמו, כללו כמה נקודות מרכזיות, בהן כ-700 מיליון שקל שיוקצו לקידום תהליכים והאצת שיווקים ובנייה, כ-600 מיליון שקל שיופנו לשיפוץ, תחזוקה, השמשה וחיזוק דירות דיור ציבורי, כ- 90 מיליון שקל שיועברו לקידום הסכמי מסגרת בהתחדשות עירונית, כ-80 מיליון שקל שיועברו לחברת דירה להשכיר לקידום פרויקטים נוספים של שכירות ארוכת טווח.

בנוסף, כ-90 מיליון שקל יוקצו להגדלת בסיס התקציב של הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית, כ-60 מיליון שקל יוקצו לבניית תוכנית להיערכות מפני רעידות אדמה, כ-30 מיליון יופנו לבניית תוכניות אסטרטגיות, אימוץ שיטות בנייה, חדשנות וקידום תהליכים בנושא עובדים זרים בבנייה, שירות, שכירות, תהליכי רישוי ועבודה. בסך הכל מדובר על תקציב של 1.65 מיליארד שקל.

לדברי שר הבינוי והשיכון, יצחק גולדקנופף, ״לאחר עבודה רבה ודיונים ארוכים, הצלחנו להגיע לסיכום תקציבי שדואג לכלל אזרחי ישראל. רכישת אלפי דירות ויותר מ-700 מיליון שקל שיועברו לדיור הציבורי, ובזכותם סוף סוף ישופצו דירות ותשודרג רמת חייהם של דיירי הדיור הציבורי. בנוסף, הבאנו סכומים גבוהים להמשך האצת תהליכי בנייה ושיווקים ולהתחדשות עירונית בפריפריה״.

מנכ"ל משרד הבינוי והשיכון , יהודה מורגנשטרן, הוסיף כי, ״נמשיך בקצב השיווקים של התקופה האחרונה, ונעבוד בלוודא שמכרזים ייסגרו וייהפכו להתחלות בנייה. זה אחד האתגרים המרכזיים בבנייה החדשה. כמו כן, הבאנו תקציבים רבים למערך הדיור הציבורי, שם צפויה לנו עבודה רבה. בכוונתנו לרכוש, דירות נוספות למלאי ולשדרג את השירות לדיירים. המשרד פועל וימשיך בשנתיים הקרובות להשקיע בשדרוג השירות לאזרח ובייעול מערכות, לכן במסגרת הסיכום הוקצו מיליונים לחדשנות ושירות. בנוסף, התקציב שם דגש על תחום ההתחדשות העירונית, במטרה לקדם את שוק הדיור, ההתחדשות והחיזוק בישראל, במקביל להוספת דירות חדשות במרכזי הערים״.


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:משרד הבינוי והשיכוןמשרד האוצרדיור ציבוריבצלאל סמוטריץ'דני גיגיפורום הדיור הציבורייצחק גולדקנופףיהודה מורגנשטרןתקציב המדינה
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...