עמידר תקצה עוד 41 מיליון שקל לשיפוץ דירות במצב ירוד

התקציב מגיע בנוסף ל-140 מיליון שקל שהקצתה החברה לנושא. עם זאת, בקופת החברה יש ככל הנראה עוד 800 מיליון שקל. עד היום שופצו 680 מתוך 850 הדירות שמוגדרות במצב קשה

שיתוף הכתבה
שיכון בבאר שבע (פורום דיור ציבורי)שיכון בבאר שבע (פורום דיור ציבורי)

עמידר הודיעה היום (ב') שהקצתה תקציב חדש של כ-41 מיליון שקל בשיפוץ הדירות שבבעלותה, בנוסף לכ-140 מיליון שקל שמוקצים לטיפול ואחזקה בדירות כיום. התקציב אושר על ידי רשות החברות ומשרד הבינוי והשיכון, ומיועד לעבודות אחזקה משמעותיות הכוללות שיפוצים נרחבים במאות דירות דיור ציבורי.

מעמידר נמסר כי הסכום הועבר כחלק מיישום האסטרטגיה של החברה שלפחות מחצית מרווחיה, יושקעו בשיפור האחזקה בדיור הציבורי. ואכן, מדובר במחצית מרווחיה של עמידר ב-2021, שהיו כ-83 מיליון שקל. עם זאת, לפי פרסומים מהחודשים האחרונים בתקשורת, נמצאים בקופתה כ-800 מיליון שקל נוספים. בעבר מסרה החברה שאנשיה מנהלים מגעים מתקדמים מול רשות החברות הממשלתיות לאישור העברת רווחי 2021 לקרן התחזוקה.

רוב התקציב אמור להגיע לדירות שעמידר מגדירה "קשות", כלומר במצב תחזוקתי ירוד. כ-850 דירות מתוך 38 אלף דירות עמידר מוגדרות כך, והתקציב אמור לטפל ברובן ובכך לשפר את איכות חייהם של אזרחים מוחלשים. השיפוצים החלו לפני כארבעה חודשים, ועד היום שופצו כ-680 מתוך 850 הדירות במגוון ערים כמו ירושלים, באר שבע, טבריה, לוד, חיפה, דימונה, נוף הגליל, עפולה ועוד.

כמו כן, הוקצו תקציבים ייעודיים לשיפוץ דירות לניצולי שואה בהיקף של מיליון שקל, ועוד 6.5 מיליון שקל הוקצו לטיפול בהסרת צווי סכנה או עבודות אחזקה מורכבות לשיפור הבטיחות בעשרות מבנים. במסגרת התקציב, כ-25 מיליון שקל יוקצו לעבודות תחזוקה בדירות עמידר, 1.3 מיליון שקל לרכש והתקנת גלאי עשן, 2.6 מיליון שקל לשיפוץ מתחם גילה בירושלים, ו-3 מיליון שקל לתחזוקת עומק וחידוש מערכות בבתי דיור מוגן. 1.6 מיליון שקל יוקצו לשיפוצים כלליים בסעיפים אחרים.

כחלק משינוי המודל העסקי של החברה, עמידר שיווקה באחרונה במכרזים שני פרויקטים של התחדשות עירונית . הראשון הוא ברמת גן, ובמסגרתו ייהרסו 12 דירות וייבנו 36 חדשות במקומן, ובהוד השרון בו ייהרס בניין שכולל 14 דירות וייבנו 39 דירות חדשות, ופועלת למימוש פרויקטים של התחדשות נוספים.

מנכ"ל משרד הבינוי והשיכון , אביעד פרידמן, אמר כי " משרד הבינוי והשיכון רואה כנר לרגליו להמשיך ולשפר את איכות חייהם של דיירי הדיור הציבורי וליצור עבורם סביבת מגורים נוחה ובטיחותית. לצורך כך המשרד, ביחד עם רשות החברות, אישר תקציב חסר תקדים לצורך עבודות תחזוקה, שיפוצים וחיזוק של מאות דירות בדיור ציבורי".

מנכ"ל עמידר, יגאל אהרוני, הוסיף כי, "עמידר נמצאת בשיאו של מבצע שיפוצים חסר תקדים בכל הדירות של הדיור הציבורי ובבתי הדיור המוגן, בזכות רווחי שיא של החברה, כולל מימוש פרויקטי התחדשות עירונית , שחזרו לדיור הציבורי. בכוונת החברה 'לחסל' את הדירות במצב תחזוקתי ירוד (בדירוג 1-2),כך שכלל הדירות בדיור הציבורי יהיו במצב טוב".
 


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:דיור ציבוריעמידראביעד פרידמןיגאל אהרוני
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...