יש רוכש לאספן גרופ: שלמה דהוקי יקנה את השליטה ב-440 מיליון שקל

איש העסקים שהיה השותף של רוני צארום בפאי סיאם, קונה לעצמו בחזרה את השליטה בחברה, דרך אספן. העסקה נעשתה לאחר שבתחילת השובע פקע מזכר ההבנות לרכישת אספן מול האחים נוימן ועקריש. העסקה מעניקה לאספן שווי של כמיליארד שקל

שיתוף הכתבה
שלמה דהוקי ורוני צארום (תומר לוי)שלמה דהוקי ורוני צארום (תומר לוי)

היזם ואיש העסקים רוני צארום, שהוא בעל השליטה באספן גרופ מ-2005, חתם על הסכם למכירת השליטה (כ-45%) בחברה לאיש העסקים שלמה דהוקי, השותף שלו בבעלות על חברת הייזום ומלונאות פאי סיאם בחלקים שווים. דהוקי ישלם לצארום כ-440 מיליון שקל, וכן תמורה נוספת של כ-15 מיליון שקל, כתלות בשווי השוק העתידי של החברה. העסקה משקפת שווי חברה של כמיליארד שקל לאספן, והיא בוצעה לאחר שהשבוע מזכר ההבנות לרכישת השליטה עם האחים נוימן ועקרש פקע.

על פי תנאי ההסכם, התשלום הראשון במסגרת הסכם המכירה, בסך 420 מיליון שקל, ישולם לכל המאוחר עד 30 ליוני. כמו כן, התשלום השני על יתרת הסכום, 20 מיליון שקל, ישולם בתוך שלוש שנים ממועד חתימת ההסכם. הסכם זה כפוף לתנאים מתלים, בהם אישור רשות התחרות וגורמי המימון, כמקובל. את דהוקי ייצגו עורכי הדין אברהם אברמן ורפי שפירא ממשרד ש.פרידמן אברמזון, ואת אספן ייצג עורך הדין ארז רוזנבוך.

דהוקי הקים, בין השאר, את קניון הראל במבשרת ציון (שנמכר אתמול למליסרון),קניון מלכת שבא באילת ומבני תעשייה בראש העין ובצומת כנות, בהיקף של עשרות אלפי מ"ר. כמו כן, הוא יזם, תכנן והקים מלונות בירושלים, תל אביב, צפת והכנרת, לצד פרויקטים לדיור מוגן ברחבי ארץ.

בשלהי 2020 חתמה אספן גרופ על הסכם עם פאי סיאם, שבבעלות דהוקי, שבמסגרתו השקיעה בה אספן כ-405 מיליון שקל, תמורת הקצאת מניות בשיעור של 50% מהון המניות המונפק והנפרע של פאי סיאם. במקביל להשקעת אספן בפאי סיאם, השקיע דהוקי כ-37 מיליון שקל באספן כנגד הקצאת מניות בשיעור 5% מהונה הרשום של החברה. 

אספן גרופ נרכשה על ידי צארום ב-2005 מידי אליעזר פישמן, כשהיתה חברת נדל"ן בסדר גודל קטן שפעלה רק בשוק הישראלי, וסבלה מגירעון תזרימי. כיום החברה מתמחה בנדל"ן מניב, בעיקר בתחומי המשרדים והמסחר, ושוקי הפעילות המרכזיים שלה הם ישראל והולנד. בלאחרונה חתמה החברה על אחת העסקות הגדולות בתחום, כשרכשה, עם כלל ביטוח ואיווייב, קרקע ליד נמל אשדוד תמורת כ-350 מיליון שקל, להקמת מרלו"ג ממוכן.

צארום מסר כי, "שלמה דהוקי ואספן גרופ משתפים פעולה בצורה טובה מאד מאז שנכנסו לשותפות עמו בפאי סיאם. באופן טבעי, שלמה נחשף במקביל לכלל פעילות אספן גרופ , ואני משוכנע שימשיך את המומנטום החיובי של הפיתוח העסקי והצמיחה באספן גרופ ובפאי סיאם. בכוונתי להתמקד כעת בפעילויות הנוספות שבהן אני מעורב, בין היתר בתחומי הטכנולוגיה והתרומה לקהילה, וזאת לאחר תקופה של כ-18 שנה מאז רכשתי את השליטה באספן ושבמהלכה היתה חלק משמעותי מהעשייה שלי". 

דהוקי מסר הוסיף כי, "כשהבנתי שנוצרה הזדמנות לרכוש את השליטה בחברה, זיהיתי בכך הזדמנות מצוינת לחזור לשליטה מלאה בפאי סיאם, וכן להיחשף לכלל נכסי אספן בישראל ובהולנד. בכוונתי להפוך אותה לפלטפורמת פעילות משמעותית ולהשביחה באופן ניכר במהלך השנים הבאות".
 


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:אספן גרופפאי סיאםשלמה דהוקירוני צארום
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...