הומרקט משרטטת מחדש את המפה של תל אביב – מחוץ לתל אביב

הרכבת הקלה מצמצמת את הפערים הגאוגרפיים, התרבותיים והכלכליים בין תל אביב לערי גוש דן. מה קורה כשחברה תל אביבית במהותה, משווקת פרויקט תל אביבי במהותו, בפתח תקווה?

שיתוף הכתבה
מפת מטרו גוש דן (מנהל התכנון)מפת מטרו גוש דן (מנהל התכנון)

תהליך המטרופוליניזציה, הקורם עור וגידים לנגד עינינו, נתפס על פי רוב כמעין התקרבות של ערי הלוויין של גוש דן אל עיר האם, תל אביב, והדבר משפיע בצורה משמעותית על האופן בו משווקים פרויקטי נדל"ן בערים אלו. למעשה, ניתן לראות את התהליך גם כתנועה הפוכה לחלוטין, בה דווקא תל אביב היא זו שמתרחבת לעבר ערי הלוויין הסובבות אותה.

על מנת להבין כיצד נקודת מבט זו משפיעה על תחום שיווק הפרויקטים בגוש דן ומחוצה לו, פנינו אל יצחק דקל, סמנכ"ל הומרקט שיווק פרויקטים אשר נוסדה וצמחה בתל אביב ובשנים האחרונות, לצד שיווק של עשרות פרויקטים בתל אביב מתרחבת יחד איתה לגבולות חדשים.

 "לפני 16 שנה, כשהייתי מדבר עם רוכשים על שכונת בבלי, היו שוללים את האזור על הסף"

מספר יצחק דקל, סמנכ"ל הומרקט שיווק פרויקטים. "בבלי נחשבה "מחוץ לגבול" של תל אביב. לאט לאט, המחירים התחילו לעלות באזורי הביקוש, ואז גם בבלי הייתה פתאום בסדר. אותו דבר קרה בנווה צדק, כרם התימנים, פלורנטין ושוק הפשפשים. התפקיד שלנו הוא לזהות את הפוטנציאל של כל אזור בעיר, להסתכל קדימה ולהבין כיצד הוא צפוי להתפתח בשנים הקרובות."

התהליך אותו מתאר דקל לא קורה בן לילה. אנשי הנדל"ן והיזמים מזהים פוטנציאל של אזור מסוים הרבה לפני שהוא ממומש, ותפקידם של משווקי הפרויקטים הוא למשוך אליו את הקונים והמשקיעים ולהציג בפניהם את הפוטנציאל הטמון במקום. פעמים רבות, כל מה שיידרש הוא מיתוג נכון, נושא המהווה את אחד המרכיבים המרכזיים בתהליך שיווק הפרויקטים – כאשר החברה מתייחסת לכל פרויקט כאל מותג בפני עצמו.

"יש לנו פרויקט בשכונת נווה שאנן בתל אביב", מספר דקל, "אזור שנמצא 3 דקות מרוטשילד, אבל הוא  גם אזור התחנה המרכזית הישנה - המקום הכי נמוך בעיר. למעשה, הוא נמצא בגבולות של מרכז תל אביב: מה שאנחנו הגדרנו מחדש וקראנו  לו ה-inside של תל אביב. אז נכון שזה המקום הכי נמוך שיש בתוך ה-inside, זה לא רוטשילד ולא דיזינגוף סנטר, אבל אתה עדיין בפנים.

כשאתה מבין את העיר בצורה כזאת, ומכיר את השינויים שכבר התרחשו בשכונות שנתפסו "בעייתיות" והיום הן חלק מאזורי הביקוש, קל יותר להסביר לרוכש מדוע מדובר בהשקעה מצוינת. זה הערך המוסף שלנו. כאן אנחנו מצליחים להביא אנשים שלא היו חושבים לקנות באזור מסוים, ולעבור איתם את התהליכים האלה".


יצחק דקל, סמנכ"ל הומרקט שיווק פרויקטים (צילום: זוהר שיטרית)

התל אביבים כובשים את רמת גן

אבל מה קורה כשיוצאים מחוץ לתל אביב?

לצד התמחות ארוכה ומעמיקה בקהל התל אביבי, לפני מספר שנים התקבלה ההחלטה בהומרקט לצאת מגבולות העיר ולשווק פרויקט ברמת גן. "ראינו שהאדריכל הוא גידי בר אוריין, שחברת המיתוג היא אדלר ברנדס שמיתגה את כל הפרויקטים הכי יוקרתיים בתל אביב, והבנו שיש לנו כאן אפשרות להציע לקהל התל אביבי פרויקט תל אביבי במחירים הרבה יותר זולים. בעצם ראינו שיש לנו ערך עצום דווקא בפרויקטים כאלה, כי אנחנו יכולים לשמש כ"מדריכי התיירים" של התל אביבים, שיעבירו אותם את הכביש לצד השני."

מגיעים לפתח תקווה ובת ים

מי שתורמת רבות לעליית המחירים ולצמצום הפערים בין הערים היא, כמובן, הרכבת הקלה. מתוך ההבנה הזאת, השנה השיקה הומרקט פרויקט חדש בפתח תקווה. "זה כבר היה אתגר. זה לא רק לצאת מחוץ למעגל הראשון של תל אביב, אלא גם להגיע לעיר שהיא ההפך הגמור ממנה באופי. ניסינו להבין איך אנחנו תוקפים את זה והתחלנו לדבר על המטרופולין. הרי עם הרכבת הקלה והקו האדום כל גוש דן תהפוך למטרופולין אחד, אז התחלנו לדבר במונחים לפיהם פתח תקווה היא ה'אפסייד' של המטרופולין. בדומה, התחלנו בחודשיים האחרונים לשווק פרויקט בבת ים, שנמצאת גם כן על ציר הרכבת הקלה ואותה מיתגנו כ'ים-סייד' ".

אז איך מדברים תל אביבית ?

למעשה, הומרקט מאפשרת לקהל שמחפש את החוויה התל אביבית אבל לא יכול להרשות לעצמו לגור או להשקיע במרכז העיר - להבין שהמרחק בין מה שהוא רוצה למה שהוא יכול הוא כבר לא כל כך גדול, בכל המובנים. "כשמישהו בא לקנות אצלנו דירה בבת ים הוא זוכה  לחוויה עם מיתוג מאוד מוקפד ומרגיש יותר בתל אביב מאשר בבת ים. אבל מעבר לזה, אנחנו מייעצים ללקוח ברמה המקצועית, מה עתיד לקרות באזור ואת פוטנציאל ההשבחה של הנכס. זה המקצוע שלנו."

בסוף זה הכל יתחבר

"כמו שהיה בשכונות דרום תל אביב וברמת גן. אנו רואים את פתח תקווה ובת ים כהשקעה נהדרת בהתחשב בחיבור של הקו האדום. המקצועיות הזאת, ביחד עם השיווק והמיתוג, זה מה שהלקוח קונה. אם הוא מזדהה עם מה שסיפרנו ומצליח להתחבר, להאמין בזה ולהבין את ההיגיון במה שאנחנו מציגים, הוא ילך איתנו גם מעבר לגבולות תל אביב."

 

לפרטים נוספים על חברת הומרקט שיווק פרויקטים >>

 


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:שיווק נדל"ןהרכבת הקלהרונן סיונובהומרקט שיווק פרויקטיםיצחק דקל
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...