"דרך עולם השמאות אתה לומד חינוך פיננסי"

שי צפדיה, מנהל מחלקה מקצועית ושותף בקרן קבוצות ריאליטי, מספר בפודקאסט נדל"ן בראש צעיר איך הגיע מעולם השמאות לעולם העסקי, על המאגר הראשון של עסקאות נדל"ן וגם נותן טיפים לצעירים

שיתוף הכתבה
שי צפדיה, מנהל מחלקה מקצועית ושותף בקרן קבוצות ריאליטישי צפדיה, מנהל מחלקה מקצועית ושותף בקרן קבוצות ריאליטי

פרק שני לפודקאסט "נדל"ן בראש צעיר", בהנחיית עומר ליבלינג - שהקים יחד עם ליאור רבניאן את קהילת הצעירים של מרכז הנדל"ן . בכל פרק יתארחו דמויות מוכרות מעולם הנדל"ן ויספרו על הדרך שעברו, על העבודה היומיומיות ועל המטרות העתידיות. בפרק היום התארח שי צפדיה, מנהל מחלקה מקצועית ושותף בקרן קבוצות ריאליטי, המתמחה בהשבחה.

לצפייה:

להאזנה:

לספוטיפיי

צפדיה מספר על ההתחלה, "בשנת 98-99 התחלתי התמחות, אחר כך עבודה במשרדי השמאות הגדולים בישראל. אבל אני חייב לומר שכבר אז הרגשתי שעולם השמאות פחות מאתגר אותי. אני יותר רציתי להיחשף לעולם העסקים… אחרי כמה שנים בעולם השמאים נקרתה בפניי הזדמנות. חבר שעבד בקבוצת הראל ביקש שאני אבוא לראיון בחברה שמתעסקת בביטוח אשראי. עד 2012 פעלה בישראל חברה שנקראה EMI  שהתפקיד שלה היה בעצם לתת ביטוח אשראי ללוקחי משכנתאות… ואני הייתי השמאי הראשי של החברה.. במשך שמונה שנים. הייתי בן 28-27. זו הייתה הזדמנות של החיים. צריך לדעת לתפוס את ההדזמנות.  לא היה דבר קל לצאת מאזור הנוחות.

"מינפתי את ההזדמנות הזאת. הקמתי בעצם את המחלקה הזו, לא היו שם שמאים. ניהלתי את המחלקה הזו, ילד בן 28 מנהל עובדים. הקמתי ממש מערך שלם של נהלים. וגולת הכותרת הייתה שהקמתי בעצם את המאגר ראשון לדעתי בישראל של עסקאות נדל"ן בפריסה ארצית, ממש מדן ועד אילת. כל העסקאות היו מתנקזות אלינו. היינו מקלידים לתוך מערכת חוו"ד של שמאים. מינפתי את הדבר הזה. יצרתי המון קשרים עם מנהלי בנקים ועם שמאים ראשים. עד היום אני בקשר טוב איתם.

"יום אחד מפקח על הבנקים סגר את הפעילות. 70 אנשים הלכו הביתה….שוב חבר פנה אליי עם מודעה כזו. אמר משהו מעניין, בוא תקרא. קרן ריאליטי , קרן קטנה, פריווט אקוויטי, מחפשת מנהל ייזום ורכישה.. פגשתי שלושה חבר'ה מדהימים עם ראש מיוחד… הבנתי שאני הולך למקום מרתק, עולם של עשייה אמיתית בנדל"ן - החלום של כל מי שלמד שמאות, שנגע בעולם הזה. תוך פרק זמן קצר, החלטתי שאני קופץ למים, עט על התפקיד. מאז עברו 10 שנים, הפכתי שותף בקרן".

ויש לו גם המלצה:

"קודם כל עולם השמאות הוא  מרתק, אני אוהב את המקצוע הזה, זה מקצוע שנותן לך המון כלים, אגב גם לחיים. כל הנושא שאני בתור ילד לא קיבלתי, זה החינוך הפיננסי.  דרך השמאות אתה מקבל גם את החינוl הפיננסי.חבר'ה שהתחילו את הלימודים שלהם והתחילו לעבוד. הם במקצוע טוב, מקצוע שנותן לך המון, רק השאלה לאן אתה לוקח את זה… יש כאלה שרוצים יותר כמוני… אני חיפשתי גם את הדבר הבא. חיפשתי גם את העולם העסקי. אבל זה לא בא לך לבד, אתה צריך לדעת גם לפעמים לגרום לדברים לקרות ואתה צריך לבוא ולהיות סופר מקצועי ולתת מעצמך… אני גם מחנך את הילדים, תמיד תיתן את האקסטרה, עוד טיפה ממה ששאתה רגיל"


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:שי צפדיהעומר גד ליבלינגנדל"ן בראש צעירריאליטי
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...