מנועי בית שמש מוכרת למגדל 149 דונם בבית שמש תמורת 328 מיליון שקל

המכירה תתבצע בשתי עסקות: הראשונה עבור 135 דונם, תמורת 292 מיליון שקל. ההסכמים כפופים, בין היתר, לרישום זכויות הקונה במושעא. הקרקע נמצאת באזור התעשייה המערבי של בית שמש, ומנועי בית שמש היא החוכרת היחידה בה, בחכירה מהוונת

שיתוף הכתבה
מפעל מנועי בית שמש (מאת © "רווח הפקות")מפעל מנועי בית שמש (מאת © "רווח הפקות")

מנועי בית שמש חתמה על הסכמים מחייבים למכירת זכויות החכירה במקרקעין בשטח של 149 דונם עם חברת הפנסיה והביטוח מגדל, תמורת 328 מיליון שקל. כך עולה מדיווח שפרסמה היום (א') החברה האם, מנועי בית שמש אחזקות. זאת בהמשך לדיווחה לבורסה  מה-7 ביוני, שלפיו החברה החלה לפנות למציעים לצורך קבלת הצעות להחכרת משנה של מקרקעין באזור בית שמש. השטח אינו בשימוש שוטף של הקבוצה לצורך פעילותה, ואינו חלק מתוכניותיה העתידיות.

העסקה במקרקעין מחולקת לשני הסכמים. ההסכם הראשון והראשי מתייחס לשטח של כ-135 דונם, וההסכם המשני מתייחס לשטח של כ-13 דונם. סך התמורה שתתקבל בגין העסקה הראשית היא כ-292 מיליון שקל, בתוספת מע"מ. עסקה זו כפופה לכמה תנאים, שהעיקרי שבהם הוא השלמת רישום זכויות הקונה במושעא (רישום הנכס בשותפות בטאבו) ביחס למקרקעין העסקה הראשית, כך שרישום זכויות החכירה במוחכר יהיה על שם הצדדים במשותף, כל אחד לפי חלקו היחסי - השטח החכור הכולל הוא בהיקף של 207.289 דונם, ומתוכם רוכשת מגדל כאמור 149 דונם, שהם חלקה היחסי.

בנוסף, מנועי בית שמש תישא בהשתתפות של חלק מעלויות פיצול הזכויות (תשלום לרשות מקרקעי ישראל, היטלי השבחה , מס רכישה וכו') במתחם המקרקעין החכור במשותף עד לסך של כ-56.4 מיליון שקל, בתוספת מע"מ. אם לא יאושר הפיצול על ידי רמ"י, תתבצע "התאמת מחיר" בסכום של כ-56.4 מיליון שקל, שיחולטו מכספי הנאמנות.

התמורה בעסקה המשנית היא כ-27 מיליון שקל, בתוספת מע"מ. על פי ההסכם, העסקה המשנית כפופה, בין היתר, לשני תנאים עיקריים כדלקמן: אי מימוש זכות הסירוב בתוך תקופה של 45 יום; והשלמת רישום זכויות הקונה במושעא ביחס למקרקעין של העסקה המשנית, כך שרישום זכויות החכירה במוחכר יהיה על שם הצדדים במשותף, כל אחד לפי חלקו היחסי.

נכון למועד זה, לפני השלמת העסקה, המקרקעין מהווים חלק מהשטח שנמצא באזור התעשייה המערבי של בית שמש, שמנועי בת שמש היא החוכרת הבלעדית שלהם בחכירה מהוונת מרמ"י. בשתי העסקות מועד העסקה יחול עם קבלת אישור רמ"י להעברת הזכויות.


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:מגדל ביטוחבית שמשחכירהמנועי בית שמש
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...