לאחר שלוש שנים: המפקח על הבנקים יאיר אבידן צפוי לסיים את כהונתו ביוני

בתקופת כהונתו, הוביל אבידן רפורמה בתחום המשכנתאות, וכן החמרה של מדיניות הקצאת האשראי למיזמי נדל"ן. בנק ישראל הקים ועדת איתור למציאת מחליף

שיתוף הכתבה
יאיר אבידן (דוברות בנק ישראל)יאיר אבידן (דוברות בנק ישראל)

המפקח על הבנקים, יאיר אבידן, ביקש מנגיד בנק ישראל, פרופ' אמיר ירון, לסיים את תפקידו ביוני 2023, בתום קדנציה של כשלוש שנים, כך הודיע הבוקר (ד') בנק ישראל. ירון קיבל את בקשתו של אבידן והקים ועדת איתור למציאת מחליף, בראשות המשנה לנגיד אנדרו אביר.

אבידן נכנס לתפקידו במאי 2020, בשיאה של מגפת הקורונה. במהלך כהונתו ביצע כמה מהלכים שהשפיעו באופן משמעותי על ענף הנדל"ן, ובראשם החמרת מדיניות הבנק בכל הנוגע להקצאת אשראי לענף. לאחר שבראשית 2022 מצא הפיקוח שהתנהלות הבנקים בתחום האשראי לבנייה נהפכה למסוכנת, במרץ אשתקד ניתנה הנחיה להגדיל את הפרשות הבנקים בהלוואות לצורך רכישת קרקעות. הנחיה זו, לצד גורמים נוספים כמו ייקור ריבית הבנק, הובילה למצוקת אשראי קשה שפקדה את הענף בחציון השני של 2022.

כמו כן, בתקופת אבידן הוציא הבנק לפועל רפורמה בתחום המשכנתאות, שפישטה את הליך קבלת האישור הראשוני ושיפרה משמעותית את יכולתם של הלקוחות לבצע השוואה בין ההצעות השונות, כשקבעה קריטריונים אחידים שעל כל הצעת משכנתה לכלול.

צעדים נוספים שבוצעו במהלך כהונתו הם ליווי והקמת בנק דיגיטלי חדש ומתן רישיון לבנק דיגיטלי נוסף, במטרה להגביר את התחרות במערכת הבנקאית, ליווי הקמת לשכת שירותי מחשב המקטינה את חסמי הכניסה לענף הבנקאות, מימוש רפורמת הבנקאות הפתוחה ועוד.

אבידן מסר כי, "אני מודה לנגיד פרופ' אמיר ירון על הזכות הגדולה שניתנה לי להוביל את הפיקוח על המערכת הבנקאית בשנים האחרונות. אני רוצה להביע את הערכתי הרבה לצוות העובדים והמנהלים המסורים בפיקוח על הבנקים ובבנק ישראל, על העבודה המקצועית והמאומצת, שנעשית מתוך תחושת שליחות אמיתית לטובת הציבור והמשק. אני מסיים בקרוב שלוש שנים של עבודה בעצימות גבוהה המלווה באתגרים רבים ומגוונים לצד תחושת סיפוק משמעותית מהיקף העשייה. הפיקוח על הבנקים הוביל לתהליך שינוי משמעותי במערכת הבנקאית לטובת ציבור הלקוחות והמשק, ואין לי ספק ששינוי זה ימשיך להתעצם בעתיד. את תפקיד המפקח על הבנקים לקחתי על עצמי, לאחר שכבר יצאתי לפנסיה, מתוך תחושת שליחות ורצון להקדיש כמה שנים לטובת עשייה ציבורית וחברתית משמעותית שתגיע בעוד כמה חודשים לסיומה".

ירון הוסיף כי, "אני מודה ליאיר על עבודה משותפת ופורייה. יאיר נכנס לתפקיד בעיצומה של תקופה מאתגרת מאוד למשק ולישראל כולה. אחרי קריירה ארוכת שנים ורבת הישגים בשוק הפרטי, קראנו לו לדגל – והוא התייצב. במסגרת תקופת העבודה המשותפת שלנו, יאיר הוביל והוציא לפועל שורה ארוכה מאוד של רפורמות וביצענו לא מעט שינויים ושיפורים במערכת הבנקאית והפיננסית. אני מאחל לו מכל הלב הצלחה בהמשך הדרך וסמוך ובטוח שהפיקוח על הבנקים, על עובדיו המקצועיים והמנוסים, ימשיך להוביל בתחומי הבנקאות והפיננסים השונים והחשובים שהוא אמון עליהם".


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:הפיקוח על הבנקיםיאיר אבידןבנק ישראלאמיר ירון
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...