סולגרין ויתרה על זכייה בקרקע בהיקף של 717 מיליון שקל - ותיקנס ב-5 מיליון שקל

דירקטוריון חברת האנרגיה הירוקה החליט לוותר על מימוש הזכייה במכרז של רמ"י בנאות חובב, ולהתמקד במכרז המקביל שבו זכתה החברה, ברמת בקע, שבו תשלם 31 מיליון שקל. בשני המכרזים שטח שהועמד לחכירה הוא 1,400 דונם

שיתוף הכתבה
שדה פוטו-וולטאי בנאות חובב (By Amiromania - Own work, CC BY-SA 4.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=43787232)שדה פוטו-וולטאי בנאות חובב (By Amiromania - Own work, CC BY-SA 4.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=43787232)

דירקטוריון חברת האנרגיה הירוקה סולגרין, שבשליטת ג'נריישן קפיטל, החליט לוותר על זכותה של החברה לממש את זכייתה בתחילת החודש במכרז להקמת פרויקט סולארי ברמת חובב. המכרז פורסם על ידי רשות מקרקעי ישראל (רמ"י),והוא בהיקף כספי של 717 מיליון שקל. ההחלטה נובעת מהזכייה המקבילה במכרז בקרקע ברמת בקע, "בשל הצורך של החברה למקד את מאמציה הניהוליים, התפעוליים והכספיים בקידום תוכנית העבודה והתוכנית האסטרטגית ארוכת הטווח". 

החברה ממשיכה לקדם תהליכים שיאפשרו את מימוש זכייתה במכרז רמת בקע, שבו זכתה תמורת 31 מיליון שקל, ובכללם קידום תהליכים סטטוטוריים וקידום תהליך למימון התשלום הראשון שהחברה נדרשת לשלם - 20% מסכום הצעתה במכרז באמצעות חוב בנקאי. בשל ויתורה על הקרקע ברמת חובב, תשלם סולגרין קנס של 5 מיליון שקל לרמ"י, ולא ברור אם רמ"י תנקוט צעדים משפטיים. במקביל, אישר דירקטוריון החברה את מינוי דרור שרון למנכ"ל, בכפוף לאישור האסיפה הכללית של החברה.

סולגרין זכתה בשני מכרזים לחכירת קרקע בהיקף של 2,800 דונם בנאות חובב וברמת בקע. לפי הודעת החברה עם הזכייה, היא התכווננה להקים בקרקעות פרויקטים בהספק כולל של 520 מגה-ואט, בתוספת סוללות אגירה בקיבולת של 940 מגה-ואט.

כל אחד מהמכרזים כלל שטח של 1,400 דונם, ומועד ההקמה הוא עד 2026. לפי הודעת סולגרין, עלות ההקמה של כל פרויקט היא 820 מיליון שקל, וכל אחד מהם היה אמור להניב לה EBITDA   (רווח לפני מסים, ריבית והפחתות) של 200 מיליון שקל. 

ג'נריישן קפיטל הודיעה לסולגרין כי לבקשתה, תעמיד לה הלוואה בהיקף של 100 מיליון שקל שאינה נושאת ריבית או הצמדה. פירעון ההלוואה יבוצע מתמורת גיוס הון, לכשיבוצע. ההלוואה צפויה לשמש, בעיקרה, למימון עלויות ההקמה של פרויקטים פוטו-וולטאיים משולבי אגירה, שהחברה החלה להקים.
 


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:סולגריןנאות חובברמ"ירמת בקעג'נריישן קפיטל
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...