מועצת גן יבנה תשלם 890 אלף שקל ל-JTLV 1 בשל גביית אגרות והיטלים שלא כדין

החברה רכשה ב-2013 מחברה אחרת, שנרכשה במכרז של רמ"י, שכלל פטור מהיטלי פיתוח ואגרות. ב-2018 הגישה JTLV בקשה להיתר עבור הקרקע, והעירייה דרשה ממנה לשלם את ההיטלים והאגרות. בית המשפט קבע כי הפטור שצורף למכרז הוא חלק בלתי נפרד ממנו, ומכאן שבכל הנוגע לזכויות הבנייה לפי התב"ע - מכתב הפטור מהווה פטור מוחלט עבורן

שיתוף הכתבה
גן יבנה (By YesAlexander - Own work, CC BY-SA 4.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=44365743)גן יבנה (By YesAlexander - Own work, CC BY-SA 4.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=44365743)

ב-2013 רכשה JTLV 1 קרקע בתחומי המועצה המקומית גן יבנה. המוכרת היתה חברה אחרת, שזכתה במכרז של רמ"י, שאליו צורף נספח פטור הנוגע להיטלי פיתוח ואגרות. עוד לפני קבלת היתר הבנייה, נכנסו לתוקף שני חוקי עזר עירוניים שהסדירו את היטלי הפיתוח בגין סלילת כבישים ואת השטחים הציבוריים הפתוחים. ואולם בתקופת הזכייה במכרז של החברה האחרת, לא היו חוקי עזר עירוניים שהסדירו את הנושא. 

ב-2018 הגישו התובעות בקשה להיתר בנייה במגרש הכולל תוספת בנייה, כשהתוספת עדיין נכללת בזכויות הבנייה בתב"ע הקיימת. הבקשה אושרה ב-2021, אך כתנאי למתן היתר דרשה העירייה תשלום היטלי פיתוח ודמי הקמה לפי חוקי העזר העירוניים. JTLV 1 הפנתה את העירייה למכתב הפטור, אך העירייה לא ויתרה - והחברה שילמה את תשלומי היטלי פיתוח ודמי הקמה, לצד מחאות מצד JTLV 1.

JTLV 1 טענה כי זכויות הבנייה שאושרו בבקשת ההיתר ב-2021 לא חרגו מהזכויות הניתנות לניצול לפי התב"ע המקורית. משכך, אין מקום לחייב אותם שכן דמי ההיתר שולמו במלואם. מנגד, לטענת העירייה, גביית התשלום נעשה על פי חוקי העזר החדשים ובגין בנייה חדשה, ואין כל תוקף למכתב הפטור או למכרז שפורסם ב-2007, משום שאלו נועדו לפטור מתשלומים שהיו קיימים באותה העת בלבד.

השופטת חגית בולמש כתבה בהכרעה כי מכתב הפטור שצורף למכרז מהווה חלק בלתי נפרד ממנו, ומכאן שבכל הנוגע לזכויות הבנייה על פי התב"ע - מכתב הפטור מהווה פטור מוחלט לבנייה זו. היא פסקה כי דין התביעה להתקבל במלואה. העירייה תשלם ל- JTLV 1 כ-840 אלף שקל, בצירוף ריבית והצמדה כדין מועד התשלום עד לתשלומו בפועל. בנוסף, תשלם העירייה את סכום האגרה כפי ששולמה, ושכר טרחה בסך של 50 אלף שקל. לעירייה ניתנה האפשרות לערער על פסק הדין.

על הטיפול בתיק מצד חברת  JTLV 1 אמון עו"ד חנן שועי, ממשרד רובינשטיין, שועי, תמיר.


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:גן יבנהJTLVהיטל פיתוח
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...