המדינה מחלקת "סוכריות" ליזמים שנתקעים עם דירות מחיר למשתכן

אושר: המדינה תוכל לרכוש מיזמים דירות שלא נמכרו מחיר למשתכן • יזמים שנשארו עם דירות יוכלו לדלג על הגרלות המשך ולמכור אותן לזכאים ללא הגרלה

שיתוף הכתבה
השרה יפעת שאשא ביטון השרה יפעת שאשא ביטון

כפי שפורסם כבר בסוף דצמבר 2018, המדינה תוכל לקנות מקבלנים דירות לא מכורות של מחיר למשתכן ולייעדן לדיור הציבורי. על פי הצפי מדובר בעשרות של דירות שיוכלו להתווסף למלאי הדיור הציבורי. יישום ההחלטה צפוי להתחיל בכרמיאל וקריית ביאליק.

הוועדה לתכנון ופיתוח (ות"פ) במשרד האוצר אישרה את ההחלטה שקידם משרד הבינוי והשיכון ושאושרה במועצת מקרקעי ישראל בדצמבר, לפיה אם יישארו דירות לא מכורות בפרויקטים של מחיר למשתכן שנמצאים בשלב המכירה ללא הגרלה (עברו את כל שלבי ההגרלות), תוכל המדינה לפנות אל היזם במטרה לרכוש אותן עבור מלאי הדיור הציבורי.  

הרכישה תתבצע במחיר שייקבע בין המדינה ליזם, ולא יותר מהמחיר למ"ר שנקבע במכרז. אם יהיו כמה יזמים באותו מקום, המדינה תבצע הליך תחרותי סגור בינהם שבו יינתן משקל למועד המסירה הצפוי של הדירות, למחיר ולקריטריונים נוספים בהתאם לשיקול דעתו של משרד הבינוי והשיכון . לפני הרכישה תיבחן התאמת מאפייני הדירה לרשימת הצרכים של משרד הבינוי והשיכון ברכש דירות, וכן תינתן אפשרות לביצוע התאמות לנכים רתוקים זכאי דיור ציבורי. 

בנוסף, במהלך נוסף שבא גם לטובת הקבלנים שפועלים במסגרת מחיר למשתכן , אושרה בות"פ גם הקלה ליזמים שנשארים עם דירות לא מכורות בפרויקטי מחיר למשתכן: אם ייותרו בידיהם פחות מ-15% מהדירות או 8 דירות שנה מיום ביצוע ההגרלה הראשונה – הקבלנים יוכלו לבקש לדלג על שלב הגרלות ההמשך ולמכור את הדירות ישירות לזכאי מחיר למשתכן ומשפרי דיור - ללא הגרלה אך בתנאים של המכרז המקורי.

לדברי שרת הבינוי והשיכון יפעת שאשא ביטון, "ההחלטות שמוביל משרד הבינוי והשיכון מהוות תמהיל נדיר של סיוע לאוכלסיה המוחלשת של דיירי הדיור הציבורי, יחד עם קידום נוסף לתכנית הדגל מחיר למשתכן לזוגות צעירים חסרי דירה. אני גאה על אישור דרך נוספת להגדלת מלאי דירות הדיור הציבורי יחד עם הקלה ליזמים שתסייע בקידומה של התכנית ותקדם זוגות צעירים נוספים לקבלת דירה ראשונה בהנחה".


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:מחיר למשתכןיפעת שאשא-ביטון
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...