"לא נקים פרויקט לא-ירוק – גם אם הוא יהיה הכי רווחי בארץ"

"תקן הבנייה הירוקה מחייב יזמים בסטנדרט מינימלי, בעוד אנחנו שואפים תמיד הרבה יותר גבוה", אומר מרט יודלביץ', מנכ"ל חברת אנגלאינווסט. מדוע מייחסת החברה חשיבות כה רבה לשילוב אלמנטים סביבתיים בפרויקטים שלה, ואיך מסבירים לרוכשים שההשקעה שווה את הכסף?

שיתוף הכתבה
יח"צ אנגלאינווסטיח"צ אנגלאינווסט

תקנות הבנייה הירוקה נכנסו לתוקף לפני כמעט שנה, ועבור מרבית השחקנים הפועלים בשוק הנדל"ן, יצרו מציאות חדשה. לפי התקנות, בכל הפרויקטים החדשים היוצאים תחת ידם, יזמים וקבלנים מחויבים לעמוד ברף מינימלי של התקן, המשלב מספר קריטריונים "ירוקים" שנועדו להפוך את הפרויקטים לבני קיימא, תוך הקטנת טביעת רגלם הסביבתית ומתן הגנה מירבית לדיירים לבריאותם.
עוד קודם לכניסת התקנות לתוקף, היו כמה רשויות מקומיות – בעיקר החזקות והעשירות, החברות בפורום ה-15 – שהנחילו דרישות סביבתיות מחמירות במיזמי נדל"ן בשטחן. בדומה להן, היו גם חברות נדל"ן פרטיות שלא חיכו למהלכי החקיקה וכבר שנים דואגות להעמיד פרויקטים ירוקים לעילא – אף כאלה העומדים בסנדרטים בינלאומיים מחמירים. אחת מאותן חברות היא אנגלאינווסט, אחת מחברות היזמות הפעילות בישראל, המקדמת פרויקטים רבים של פינוי בינוי ותמ"א 38 בלב אזורי הביקוש. 
"את כל הפרויקטים שלנו שנמצאים בבנייה או מתוכננים לעתיד אנחנו מתאימים לדרישות הבנייה הירוקה שרלוונטיות לתחום הבנייה למגורים", אומר מרט יודלביץ', מנכ"ל חברת אנגלאינווסט. "כחלק מהמדיניות שמתווה הנהלת החברה, אנחנו נצמדים לדרישות המחמירות ביותר, אף יותר מאלה הנכללות במסגרת התקן המחייב, ובכך מובילים מהפכה שקטה שאט-אט מחלחלת לכל השחקנים בענף הנדל"ן.
לדברי יודלביץ', הקנאות של החברה לנושאים סביבתיים הובילה לכך שבעוד חברות אחרות נדרשו לשדד מערכות שלמות לטובת התקן החדש, " אנגלאינווסט כבר מורגלת היטב בשילוב אלמנטים ירוקים במיזמי הבנייה שלה – בשלבי התכנון, הביצוע והתחזוקה שלאחר האכלוס – ומשכך נהנית ממומחיות רבה ויתרון על פני מתחרותיה".

עד כמה מדיניות הבנייה הירוקה "מדברת" לקהל הרוכשים הישראלי?
"ההקפדה שלנו על היבטים סביבתיים אמנם מייקרת את הפרויקטים שלנו, מה שלעתים מרתיע חלק מהרוכשים הפוטנציאליים. עם זאת, בסופו של דבר זה מביא מוצר ברמה הרבה יותר גבוהה, ללא השוואה בכלל, וככל שהזמן עובר יותר ויותר אנשים מבינים את זה".

מה זה אומר "רמה גבוהה יותר"?
"הדיירים שלנו נהנים בעיקר מחיסכון כספי בטווח הבינוני והארוך, חיסכון שהוא תוצאה של יעילות אנרגטית גבוהה של הנכס, הכוללת תאורה טבעית מקסימלית והצללה נכונה, אבל לא רק; זה מתבטא גם באיכויות אקוסטיות גבוהות, שלמעשה גורמות למגורים בבית משותף להרגיש כמו מגורים בבית פרטי; ובאיכויות תרמיות, שלנוכח הקיץ הישראלי החם הן קריטיות לאיכות המגורים. כל הדברים האלה יוצרים ממש מהפכה בתחום הרוויה למגורים".

מרט יודלביץ', מנכ''ל אנגלאינווסט פינוי בינוי. קרדיט: יח''צ אנגלאינווסטמרט יודלביץ', מנכ''ל אנגלאינווסט פינוי בינוי . קרדיט: יח''צ אנגלאינווסט


משנה חיים
מי שמכיר מקרוב את המחויבות של יודלביץ' וחבריו לנושאי סביבה הוא נועם נחמני, בעל חברת KVS המייעצת בנושאי קיימות, תכנון ובנייה ירוקה, ומלווה פרויקטים רבים של אנגלאינווסט: " אנגלאינווסט שותפים לתפישה שלנו שלפיה יש לספק לדיירים בית שיהיה קודם כל בריא, ירוק ובאיכות הגבוהה ביותר. 
"זה מתבטא כבר בשלב התכנון, וכמובן גם בביצוע. אנחנו יורדים איתם לפרטים הקטנים ביותר שיעניקו לדיירים בפרויקטים שלהם יעילות אנרגטית וחיסכון ישיר בצריכת החשמל והמים. כמו כן ניתן שם דגש על שימוש בחומרי בנייה בריאים וירוקים, ועל עוד המון מרכיבים חשובים שמבטיחים לדיירים עתיד טוב יותר".
"בעינינו התחדשות עירונית היא הרבה יותר מעסקת נדל"ן, אלא היא דרך לשנות חיים של אנשים, לצמצם פערים ולהעניק להם הזדמנויות חדשות", מסכם יודלביץ'. "לכן, אנגלאינווסט לעולם לא תקים פרויקט שהוא לא ברמה הסביבתית הגבוהה ביותר – אפילו אם הוא יהיה הפרויקט הכי רווחי שיש. מבחינתנו, הסטנדרטים שאנחנו מציבים לעצמנו חייבים להיות מגובים במעשים".

לפרטים נוספים>>
 


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:התחדשות עירוניתבנייה ירוקהאנגלאינווסטמרט יודלביץ
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...