ה-300 הראשונים נחתו: החלה כניסת 3,000 פועלי בניין סינים לישראל

רשות האוכלוסין, שניהלה מגעים עם השלטונות בסין, הודיעה על הגעת הפועלים, "לאחר שנבדקה התאמתם המקצועית, והם ישולבו במקצועות ה'רטובים'". בנוסף, הודיעה הרשות כי 3,000 הפועלים שיגיעו הם חלק מתוך 10,000 פועלי בניין זרים שהיא מבקשת לגייס השנה, והאחרים יגיעו, בין השאר, ממולדובה

שיתוף הכתבה
הפועלים הסינים שנחתו בנתב"ג (רשות האוכלוסין וההגירה)הפועלים הסינים שנחתו בנתב"ג (רשות האוכלוסין וההגירה)

כ-300 פועלי בניין סינים נחתו הלילה (ג') בנתב"ג - הראשונים מתוך 3,000 פועלים סינים שצפויים להגיע בימים הקרובים, כך הודיעה רשות האוכלוסין וההגירה, שניהלה את המגעים להגעתם. הגעת הפועלים החדשים התאפשרה לאחר מגעים ממושכים עם ממשלת סין, ולאחר הסרת המגבלות על התנועה ששררו במדינה הענקית בשבועות האחרונים, בשל מגפת הקורונה.
 
מרשות האוכלוסין נמסר כי "מהשבוע תחל כניסתם של כ-3,000 עובדים סינים חדשים לענף הבניין, מתוך 10,000 עובדים שהרשות מבקשת לגייס השנה. בנוסף, ב-2023 צפויים שישה מחזורי גיוס של פועלים במולדובה, שיחלו כבר בשבוע הבא".
 
היעד של 10,000 עובדים שציינה הרשות ל-2023 הוא כמעט כפול ממספר העובדים שנכנסו לישראל ב-2022, שהיה 5,384 עובדים ממולדובה ומסין. עוד נמסר כי "העובדים מגיעים לאחר שנבדקה התאמתם המקצועית, והם ישולבו במקצועות ה'רטובים'". כיום מועסקים בענף הבנייה בישראל כ-80 אלף פלסטינאים וכ-23.4 אלף פועלים זרים נוספים.
 
ראש מינהל עובדים זרים ברשות האוכלוסין וההגירה, עינבל משש, אמרה כי ״נעשים מאמצים מרובים מצד כל הגורמים המעורבים במטרה לשרת את מדיניות הממשלה, להגדלת היקף הבנייה של דירות חדשות למגורים. לפני הגעתם לישראל, נבדקת עמידת העובדים בכלל הדרישות, לרבות בדיקות קורונה כנדרש״.


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:פועלי בניין מסיןרשות האוכלוסין וההגירהעינבל משש
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...