עשור לאחר שהמחוזית קברה את הפרויקט: תוכנית מגדלים חדשה הופקדה למתחם הלביא בגבעתיים

התוכנית ביוזמת קרסו נדל"ן, כוללת הקמת שני מגדלים בני 30 קומות ו-220 דירות, לצד שימור שני מבנים ותיקים והעברתם לעירייה לצורך דיור בר השגה. תוכנית שקידמו בעבר אפריקה ישראל ונוה גד נבלמה ע"י הוועדה המחוזית ת"א שדרשה לשמר את כלל המתחם

שיתוף הכתבה
מנכ"ל קרסו נדל"ן, דן פרנס (לני בן בשט)מנכ"ל קרסו נדל"ן, דן פרנס (לני בן בשט)

למעלה משני עשורים לאחר שיועד המתחם לפינוי בינוי, תוכנית "מתחם לביא" בגבעתיים קורמת עור וגידים. התוכנית, אשר בגרסתה הנוכחית כוללת הריסת מבנה רכבת אחד והקמת שני מגדלים בני 30 קומות ו-220 יחידות דיור במקומו, הופקדה בשבוע שעבר להתנגדויות, כך נודע ל" מרכז הנדל"ן ". את התוכנית מקדמת " קרסו נדל"ן".

המתחם ממוקם על שטח של 6.98 דונמים, בין רחוב לביא מצפון וממזרח, לבנייני רחוב צל הגבעה מדרום, ומהווה מובלעת של גבעתיים בתחום רמת גן, ממזרח לרחוב בן גוריון. במקום יש כיום שלושה מבנים טוריים בני שלוש קומות, שאוכלסו לראשונה בשנות ה-30 של המאה הקודמת כמעונות פועלים, וכן מבנה ששימש מכולת. 69 מיחידות הדיור  החדשות מיועדות לדיירי המתחם הנוכחיים.

תוכנית פינוי בינוי ראשונה של אפריקה ישראל ונווה גד אושרה בוועדה המקומית ב-2005, אך ב-2012 פסקה הוועדה מחוזית כי יש לחדש ולשקם את המתחם, ולהימנע מהריסתו עקב ערכו ההיסטורי. בכך למעשה בלמה הוועדה המחוזית את המשך קידום התוכנית

מלבד הבניה החדשה, כוללת התוכנית שימור של שני בנייני הרכבת המזרחיים שיעברו לבעלות עיריית גבעתיים ויכללו 49 יחידות דיור בר השגה. עם זאת, נתון זה עדיין אינו סופי, ובימים אלו מתקיים משא ומתן בין היזם לרשות המקומית על היקף הדיור בר ההשגה בפרויקט. עוד נכתב בתוכנית כי תיקבע חזית מסחרית בשטח של 400 מ"ר בקומת הקרקע של המגדלים.

המחוזית קבעה כי יש לשמר את המתחם

מתחם לביא הוא מתחם מעונות פועלים שהוקם בגבעתיים ב-1937-1935. ב-2000 ייעד משרד הבינוי והשיכון לראשונה את המתחם לפינוי-בינוי והחברות אפריקה ישראל ונוה גד מקבוצת נכסים ובניין קידמו בניית שני מגדלים בני 29 קומות במקום הבניינים הקיימים. התוכנית כללה גם בניית מבני ציבור והקמת תשתיות חדשות, וזכתה לתמיכת העירייה והדיירים.
 

מתחם לביא בגבעתיים (מאת ארז נמרוד כהן - נוצר על־ידי מעלה היצירהThis photo was uploaded with Wiki Loves Monuments mobile 1.2.3-1 (Android)., CC BY-SA 3.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=21460350)מתחם לביא בגבעתיים (מאת ארז נמרוד כהן - נוצר על־ידי מעלה היצירהThis photo was uploaded with Wiki Loves Monuments mobile 1.2.3-1 (Android)., CC BY-SA 3.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=21460350)


התוכנית אושרה בוועדה המקומית ב-2005, והופקדה להתנגדויות על ידי הוועדה המחוזית תל אביב ב-2010. ב-2012 פסקה הוועדה מחוזית כי יש לחדש ולשקם את המתחם, ולהימנע מהריסתו עקב ערכו ההיסטורי. בכך למעשה בלמה הוועדה המחוזית את המשך קידום התוכנית של אפריקה ישראל ונווה גד. ב-2021 התקיים דיון ראשון לגבי התוכנית החדשה.

מעיריית גבעתיים נמסר: "כאמור התוכנית פורסמה להתנגדויות, במקביל אנחנו עדיין במו"מ מול היזם, ולכן נוכל להתייחס לתוכנית רק לאחר שיסתיים שלב ההתנגדויות והשיח שלנו מול היזם".
כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:עיריית גבעתייםקרסו נדל"ןנוה גדאפריקה ישראלהוועדה המחוזית לתכנון ובנייה תל אביב
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...