חשיפה: משרד השיכון גיבש חוק התחדשות עירונית חדש

הסתיימה כתיבת טיוטת החוק, שנועד להסדיר את כל מה שנעשה עד היום בחקיקה, פסיקה, תקנות והוראות ביצוע בתחום ההתחדשות העירונית. לשכת עורכי הדין: "אנו רואים חשיבות בקידום הנושא ומשתפים פעולה עם משרד השיכון"

שיתוף הכתבה
יצחק גולדקנופף (מוני אקספו)יצחק גולדקנופף (מוני אקספו)

חשיפת " מרכז הנדל"ן ": בימים אלה מקודם חוק התחדשות עירונית חדש. החוק, שכתיבת הטיוטה שלו הסתיימה כבר, יסדיר את כל מה שנעשה עד היום בחקיקה, פסיקה, תקנות והוראות ביצוע בתחום ההתחדשות העירונית. מאחורי הצעת החוק עומד משרד הבינוי והשיכון .

המצב כיום הוא שהתחדשות עירונית אינה מוסדרת בחקיקה אחת. כך לדוגמה, חוק מכר לא חל על פרויקטים של התחדשות עירונית - הוא חל כי יש הוראות שמכילות אותו, אך לא מעצם היותו חוק.

אחת מהסיבות לקידום החוק היא העובדה שירד הרוב הנדרש בפרויקטים של התחדשות עירונית , והמחוקק הבין שמאחר שלכאורה ההגנה הקניינית על בעלי הדירות ירדה, צריך להסדיר את ההגנה על הרוכשים, ובמסגרת זו להסדיר את התחום. החוק נועד להסדיר את כל המנגנונים הקיימים בתחום ההתחדשות העירונית, הכל בבית אחד תחת החוק.

אברהם ללום, המשנה לראש לשכת עורכי הדין בישראל וראש תחום הנדל''ן (נמרוד גליקמן)אברהם ללום, המשנה לראש לשכת עורכי הדין בישראל וראש תחום הנדל''ן (נמרוד גליקמן)

מעו"ד אברהם ללום, המשנה לראש לשכת עורכי הדין בישראל וראש תחום הנדל"ן נמסר כי "אנו פועלים כדי לקדם חוק שמטרתו להסדיר במקום אחד את כל תחום ההתחדשות העירונית. הנושא מקודם אצל משרד הבינוי והשיכון . הלשכה רואה חשיבות בקידום הנושא ומשתפת פעולה עם המשרד בנושא זה".

תגובת הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית - הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית פועלת לקידום מספר תיקוני חקיקה, כחלק מחוק ההסדרים, שמטרתם להמשיך ולייעל את תהליכי ההתחדשות העירונית בין התיקונים החלת חלק מההסדרים החלים בפינוי בינוי גם על עסקאות הריסה ובניה לפי תכנית חיזוק, הקמת מנגנון להכרעה בין יזמים הפועלים באותו מתחם באופן שחוסם את האפשרות למימוש הפרוייקט, ועוד.


ממשרד הבינוי והשיכון נמסר: "אין תגובה".


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:עמית גריידיהתחדשות עירוניתלשכת עורכי הדיןהממונה על חוק המכרחוק התחדשות עירונית
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...