פצצה עיתונאית: קרקע לבניית 160 דירות בגוש הגדול נרכשה ב-239 מלש"ח

הזוכה במכרז בחלקו המערבי של רחוב איינשטיין היא החברה הפרטית סנטרל טאואר. 53 מהדירות יוקצו לחברי אגודת העיתונאים ויורשיהם, שקיבלו זכויות במגרש לפני 60 שנה

שיתוף הכתבה
צפון תל אביב (שאטרסטוק)צפון תל אביב (שאטרסטוק)

חברת סנטרל טאואר זכתה במכרז רמ"י לבניית 160 יחידות דיור ושטחי מסחר ב"גוש הגדול" בצפון תל אביב. 53 מהדירות ייבנו עבור בעלי זכויות חכירה במתחם, כך שלמעשה מספר דירות הקבלן יעמוד על 107. עבור הקרקע תשלם החברה 236.77 מיליון שקלים וכן היטלי פיתוח בסך של כ-2.5 מלש"ח.

סנטרל טאואר היא חברה פרטית קטנה, שהוקמה ב-2009, והיא בבעלותו המלאה של היזם יורם בן שימול, שבין היתר הקים עם חברת המזון נטו מיזם לשיווק בשר ועופות קפואים וטריים בכשרות גבוהה,

המגרש ממוקם בצלע הדרומית של הגוש הגדול, על רחוב איינשטיין, שטחו 2.8 דונם. מלבד היות ההצעה ההצעה הזוכה, היתה זו גם ההצעה היחידה שהוגשה במכרז שבו עמד מחיר המינימום על 221 מלש"ח. מחיר השומה לעומת זאת עמד על 347.2 מלש"ח – גבוה הרבה יותר מהסכום שהוצע.

על פי התנאים המצוינים בחוברת המכרז – בעלי הזכויות לדירה הם "חברי קבוצת אגודת העיתונאים או יורשיהם", שקיבלו זכויות במגרש לפני 60 שנה. קבוצה זו מחזיקה במשותף ב-21.18% משטח המגרש, ולכל אחד מה-53 חבריה תיבנה דירה בת 75 מ"ר כולל ממ"ד ומקום חניה. מחישוב שמרני למדי של שווי של כ-60 אלף שקל למ"ר באזור זה של העיר, עולה כי שוויה של כל דירה שכזו יעמוד על כ-4.5 מיליוני שקלים. עבור שירותי הבניה ישלמו לחברה הזוכה תשלום עבור שירותי הבניה, בהתאם לתעריף של 8,700 מ"ר פלוס מע"מ למ"ר עיקרי.


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:רשות מקרקעי ישראלהגוש הגדולסנטרל טאואררחוב איינשטייןאגודת העיתונאים
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...