תביעה נגזרת נגד עמוס לוזון: ניגש למכרז מחיר למשתכן באמצעות חברה מתחרה

על פי הבקשה לתביעה, ב-2018 זכה עמוס לוזון במכרז מחיר למשתכן דרך ע. לוזון שבבעלותו, אך הוא לא הציע בתחילה לקבוצת לוזון את ביצוע הפרויקט, ולא קיבל את אישורה כנדרש

שיתוף הכתבה

בעל מניות בקבוצת לוזון תובע את עמוס לוזון, מאחר שלטענתו ניגש למכרז מחיר למשתכן באמצעות חברה מתחרה. קבוצת לוזון, בשליטת עמוס לוזון, דיווחה היום (ב') לבורסה שקיבלה בקשה לאישור תביעה נגזרת - תביעה המוגשת על ידי בעל מניות או דירקטור בשם החברה בשל עילה של החברה נגד צד ג' - לרוב בעל השליטה.

לפי ההודעה לבורסה, הבקשה הוגשה ב-20 בדצמבר על ידי באי כוחו של צד ג', שטוען כי הוא בעל מניות של החברה, לבית המשפט המחוזי בלוד. בקשת האישור הוגשה בשם החברה נגד בעל השליטה עמוס לוזון ונגד חברה פרטית בבעלותו,  ע.לוזון. לוזון נכסים והשקעות.

בבקשת האישור נטען כי בדצמבר 2018 ביצע עמוס לוזון פעילות פרטית, באמצעות ע. לוזון, כשזכה במכרז של תוכנית מחיר למשתכן  בבאר יעקב, להקמת 98 יחידות דיור ו-3,000 מ"ר של שטחי מסחר. לטענת התובע, לוזון עשה זאת תוך ניצול, כביכול, של הזדמנות עסקית לקבוצת לוזון, המתחרה בחברה הנוספת בבעלותו, מבלי להציע תחילה לקבוצת לוזון את ביצוע הפרויקט ומבלי לקבל את אישורה כנדרש בדין.

המבקש טוען, לכאורה, כי פעילותו הפרטית של לוזון, שלא במסגרת החברה, מהווה ניצול הזדמנות עסקית של קבוצת לוזון והפרה של חובות האמונים של וכלפי החברה על פי חוק החברות, (תשנ"ט- 1999). לכן, לטענתו, היא מהווה הפרה של חובת ההגינות של בעל השליטה מכוח סעיפים 192 ו-193 לחוק החברות, המדברים על איסור ניצול כוח בעל המניות, וכן מהווה התעשרות שלא כדין בניגוד לחוק עשיית עושר ולא במשפט (תשל"ט-1976) . 

בהודעה לבורסה נכתב כי המשיבים והחברה לומדים את בקשת האישור והנושאים שבמחלוקת, ובכוונתם להגיש תגובתם לבית המשפט בהתאם למועדים שנקבעו על ידי בית המשפט.


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:מחיר למשתכןקבוצת לוזוןעמוס לוזוןבאר יעקבע. לוזון
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...