בעקבות עתירת תושבי גבעת אולגה: עיריית חדרה הפחיתה מחצית מהיטל הסלילה

לאחר שקיבלו חיובים של עשרות אלפי שקלים למשפחה, ושני מיליון שקלים בסך הכל, עתרו התושבים נגד העירייה והצליחו להפחית קרוב למיליון שקל במסגרת הסכם פשרה

שיתוף הכתבה
הכביש הסלול בגבעת אולגה (אלבום פרטי)הכביש הסלול בגבעת אולגה (אלבום פרטי)

תושבי שכונת גבעת אולגה בחדרה זכו להישג בעקבות עתירה שהגישו וישלמו 55% בלבד מהיטל הסלילה שהשיתה עליהם הוועדה המקומית בגין סלילת כביש ברחוב הסמוך לבתיהם.

בחודש יולי 2021  קיבלו עשרות משקי בית בשכונת גבעת אולגה ג' חיובים בסך עשרות אלפי שקלים כל אחד, ובסך הכל שני מיליון שקלים מעיריית חדרה בגין היטל סלילה בעקבות סלילת המשך רחוב השלדג הנמצא מצפון לנכסיהם הנמצאים בשני רחובות אחרים בשכונה.

בעקבות החיוב, התארגנו 35 מהתושבים והגישו עתירה מנהלית נגד העיריה בבית המשפט המחוזי בחיפה, באמצעות משרד עו"ד מיכאל רוזן העוסק במיסוי מוניציפלי, בטענה שגביית היטלי סלילה אינה חוקית, רשלנית ואינה מידתית לאור העובדה שהם שילמו לפני שנים רבות דמי השתתפות בגין סלילת הרחוב הדרומי הגובל בנכסים.

במסגרת העתירה לביטול החיוב, נטען על ידי עורכי הדין מיכאל רוזן, גיא חיון ויולה דומנסקי כי כמחצית מהדיירים הם אנשים קשי יום שאין בידיהם כל אפשרות לממן עבודות סלילה של כביש,  רובם המוחלט תושבים מבוגרים וותיקים, הסובלים מבעיות בריאותיות קשות והכנסתם היא מקצבאות, וכי בתיהם גובלים בכביש חדש שנסלל כחלק מפרויקט חדש סמוך, כביש שלא תורם להם דבר, שכן בתיהם מטבע הדברים גובלים גם בכביש אחר שנסלל לפני שנים רבות. יתירה מזאת, נטען בעתירה כי העירייה כבר מימנה את סלילת הכביש באמצעות היטלי סלילה שמומנו על ידי היזמים, שבנו את מגדלי המגורים שהגישה אליהם היא מרחוב השלדג. בנוסף, טענו העותרים כי שולמו בעבר דמי השתתפות בגין סלילת הרחוב הגובל בנכסים ולפיכך, אין לחייב בגין שטח הקרקע והשטח הבנוי שהיו באותה העת.

לחלופין, נטען כי על העיריה להתחשב בתשלומי דמי ההשתתפות שכבר שולמו בדרך של קיזוז מדרישות התשלום או לבטל את ההיטלים כלל. העותרים גם טענו, כי על פי חוק עזר לחדרה (סלילת רחובות) , תשנ"ה-1994 מקום שבו בעל נכס חויב הן בדמי השתתפות בגין סלילת רחוב והן בהיטל סלילה בגין רחוב נוסף גובל, הוא יהיה זכאי לפטור מאחד משני התשלומים האמורים, הנמוך מביניהם, ולכן אין לחייבם בהיטל סלילה בגין השטח שעליו כבר שולמו בעבר דמי השתתפות.  עוד העלו העותרים טענות נגד ההגדרה כרחוב גובל המחויב בהיטל וכן העלו טענות על העד גישה למסמכים.

עיריית חדרה, בייצוג עו"ד יורם חן מהלשכה המשפטית של העירייה,  דחתה את הטענות אך הסכימה להגיע להסכם פשרה מחוץ לכותלי בית המשפט. באוקטובר הגיעו הצדדים לפשרה, שלפיה ישלמו 55% בלבד מההיטל המקורי. הפשרה קיבלה תוקף פסק דין והעתירות בוטלו.


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:עיריית חדרההיטל סלילהגבעת אולגה
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...