גבאי שילמה 10 מיליון שקל לחוכרים בעסקת השבה: תבנה 386 דירות באשקלון

במסגרת העסקה, תבנה החברה גם מרכז מסחרי בשטח 4,000 מ"ר, בשכונת עיר היין בצפון אשקלון. בעקבות העסקה תתקשר החברה בהסכמי חכירה עם רמ"י. מכרזים שנסגרו בשכונה השנה משקפים שווי קרקע של 650-600 אלף שקל לדירה

שיתוף הכתבה

קבוצת גבאי צפויה לבנות פרויקט מגורים שיכלול 386 דירות, ומרכז מסחר ותעסוקה בשטח של כ-4,000 מ"ר בשכונת עיר היין בצפון אשקלון. זאת לאחר שאתמול (ג') הודיעה החברה לבורסה על השלמת רכישת הזכות לרכישת הקרקע מרשות מקרקעי ישראל (רמ"י) ללא מכרז במסגרת עסקת השבה. את העסקה ביצעה החברה מול חוכרים פרטיים שהתאגדו בעבר במסגרת יוזמת פרדס בחיסכון. עבור האפשרות לרכוש את הקרקע מרמ"י בפטור ממכרז, שילמה גבאי כ-10 מיליון שקל.
 
על המתחם, שהוכרז כמתחם מועדף לדיור, חלה תב"ע מאושרת למגורים, וקבוצת גבאי תפעל בחודשים הקרובים להתקשר עם רמ"י בהסכמי חכירה בארבעה מגרשים שבתוכו. סכום הרכישה מרמ"י יהיה בהתאם לשומה שתנפיק רמ"י, ולאחר הליך של שומה מכרעת ככל שיידרש כזה. במרץ השנה נסגר מכרז פומבי לבניית 536 דירות במתחם, שהתוצאות בו שיקפו שווי קרקע של 650-600 אלף שקל ליחידת דיור.
 
להערכת החברה, ובכפוף להשלמת תכנון מפורט לטובת הוצאת היתרי בנייה, הצפי להכנסות מהפרויקט נאמד בכ-824 מיליון שקל (כולל מע"מ). עבור הנכס המניב, שיישאר בבעלות החברה, צופה גבאי הכנסות שנתיות של כ-5 מיליון שקל בשנה. עלות הקמת הפרויקט נאמדת בכ-617 מיליון שקל.
 
לקבוצת גבאי יש פרויקט נוסף בבנייה בעיר היין, שכולל 354 יחידות דיור בשישה בניינים בני 14 קומות, המוקם במסגרת תוכנית מחיר למשתכן , כש-30% מהדירות בו מיועדות לשוק החופשי. כמו כן, החברה מקדמת בשכונת ברנע בעיר פרויקט בהיקף של כ-1,000 יחידות דיור, שמתוכן אוכלסו עד כה 700 דירות, וכן פרויקט נוסף של דיור מוגן בשכונת הסיטי.
   
אלי גבאי, מבעלי קבוצת גבאי , אמר כי "העסקה בוצעה לאחר מו"מ ארוך, ולבסוף רכשנו את הקרקע באחת השכונות הגדולות והמתפתחות בעיר. אנחנו תרים כל העת אחר עסקות קרקע חדשות, בעיקר באזורים הפנויים לבנייה מידית, כדי להגדיל את מלאי יחידות הדיור של החברה".
 


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:קבוצת גבאיעיר הייןאשקלוןאלי גבאי
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...