בזכות העלייה בהיקפי הפעילות: הרווח הנקי של רוטשטיין זינק ב-437%

החברה רשמה ברבעון השלישי רווח נקי של 27.4 מיליון שקל, בין השאר גם הודות למכירת הקרקע בפרדסיה, עלייה ברווחי השקעות והתקדמות הפרויקט בקריית מלאכי. ההכנסות זינקו אף הן – ב-93%. רוטשטיין מכרה ברבעון החולף 240 דירות, לעומת 230 בתקופה המקבילה אשתקד

שיתוף הכתבה

רוטשטיין פרסמה היום (ד') את דו"חותיה הכספיים לרבעון השלישי ולתשעת החודשים הראשונים של 2022. הקבוצה רשמה ברבעון האחרון זינוק ברווח הנקי של 437% ל-27.4 מיליון שקל, לעומת 5.1 מיליון בתקופה המקבילה אשתקד. העלייה החדה ברווח הנקי נבעה מהצמיחה בהיקפי הפעילות של הקבוצה, ממכירת הקרקע בפרדסיה ומעלייה ברווחי השקעות המטופלות לפי שיטת השווי המאזני בגין התקדמות הפרויקט בכרמי הנדיב בקריית מלאכי. השפעות חיוביות אלה קוזזו חלקית עם עלייה של כ-2 מיליון שקל בהוצאות המימון, נטו בגין עליית ריבית הפריים במשק והעלייה בהיקף החוב הפיננסי.

ההכנסות ברבעון השלישי זינקו ב-93% לכ-222 מיליון שקל, לעומת כ-115 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. הצמיחה בהכנסות נבעה בעיקר מהתקדמות קצב ביצוע הפרויקטים עם שיעורי מכירות גבוהים יותר לעומת הרבעון המקביל, וכן מהכרה בהכנסות בסך כ-54 מיליון שקל בגין מכירת המקרקעין בפרדסיה שלב ב'.

באשר לרווח הנקי של הקבוצה מתחילת השנה, נרשם זינוק של 179% ל-126.6 מיליון שקל, לעומת 45.5 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד. הקבוצה ציינה שלאחר תאריך פרסום הדו"חות, מומש הסכם אופציה למכירת מקרקעין המיועדים להקמת 480 יחידות דיור נוספות בפרויקט כרמי הנדיב בקריית מלאכי, תמורת כ-168 מיליון שקל (חלק החברה הוא 53%); לשותפות בפרויקט נותרו כ-1,900 יחידות דיור נוספות לביצוע ושיווק. 

החברה מכרה ברבעון השלישי 240 יחידות דיור, לעומת 230 בתקופה המקבילה אשתקד. נכון לסוף הרבעון השלישי, החברה משווקת כ-1,540 יחידות דיור (החלק של החברה הוא כ-1,010 יחידות דיור),שמתוכן נמכרו 581 יחידות דיור תמורת כ-1.35 מיליארד שקל. בנוסף, לחברה יש עתודות קרקע בשלבי תכנון (טרום שיווק) להקמת כ-8,800 יחידות דיור, חלק החברה הוא כ-4,560 יחידות דיור, לצד זכויות לבניית כ-100 אלף מ"ר מסחר ומשרדים (חלק החברה) – פרויקטים הצפויים להניב לחברה תוספת NOI שנתי של כ-73 מיליון שקל (חלק החברה באכלוס מלא). 

כמו כן, בתחום ההתחדשות העירונית יש לחברה 9,320 יחידות דיור נוספות (מתוכן 6,650 לשיווק) בשלבי פיתוח עסקי שונים. הן צפויות לתרום לחברה רווח גולמי בסך כ-1.8 מיליארד שקל (חלק החברה) ובנייתן צפויה להתחיל ב-2028-2024.

ההון העצמי של החברה נכון ל-39 בספטמבר הסתכם בכ־434 מיליון שקל, לעומת 301 בתקופה המקבילה אשתקד. העלייה בהון העצמי נבעה מהזינוק ברווח הנקי, ממימוש אג"ח להמרה בסך כ-44 מיליון שקל, ולאחר חלוקת דיבידנד בסך כ-10 מיליון שקל. ברבעון השלישי רכשה החברה קומת משרדים בפתח תקווה בתמורה כ-22 מיליון שקל, לאחר שבפברואר השנה רכשה קומת משרדים נוספת באותו בניין, תמורת כ-19 מיליון שקל, בתוספת מע"מ ומס רכישה

מנכ"ל רוטשטיין, אבישי בן-חיים, אמר לאחר פרסום הדו"חות כי "בהסתכלות רחבה יותר, בשנתיים האחרונות ההון העצמי של החברה הוכפל וחצה את ה-430 מיליון שקל, לאחר חלוקת דיבידנד לבעלי המניות בהתאם למדיניות החלוקה, ולצד שיפור משמעותי באיתנות הפיננסית. להערכתנו, המגמה החיובית של הפעילות העסקית צפויה להימשך גם בטווח הארוך, כפועל יוצא של התנהלות החברה בשנים האחרונות, שבהן האצנו את הפיתוח העסקי בדרך של רכישת קרקעות ומגרשים, לצד הרחבת הפעילות של ההתחדשות העירונית, כך שכיום לחברה כ-20 אלף יחידות דיור בביצוע, בתכנון ובשלבי פיתוח. הכרזנו היום על חלוקת דיבידנד בסך כ-25 מיליון שקל, בהמשך לחלוקה של כ-10 מיליון שקל לפני כחצי שנה".
 


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:רוטשטייןדו"ח רבעוניאבישי בן חיים
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...