מהלך השבוע: רמת גן מתכוונת להחזיר עטרה ליושנה ולתת פייט לתל אביב

תוכנית המתאר החדשה של רמת גן מכפילה את שטחי התעסוקה של העיר פי 4 - ובצדק. כאשר מכל צדדיה של העיר תל אביב, גבעתיים ובני ברק מקימות אינספור מגדלי תעסוקה, הגיע הזמן שגם רמת גן תצטרף לחגיגה. שכן בניגוד אליהן, היא דווקא תרמה את חלקה להגדלת היצע הדירות

שיתוף הכתבה
מהלך השבוע של דן קצ'נובסקימהלך השבוע של דן קצ'נובסקי

שתי כותרות מרכזיות עולות מתוך תוכנית המתאר החדשה של רמת גן, שהפקדתה אושרה השבוע בוועדה המחוזית תל אביב. הראשונה -  היא צפויה לאפשר הכפלה של כמות האוכלוסייה באמצעות הכפלה של כמות הדירות שייבנו בעיר. את שטחי התעסוקה והמסחר שלה, לעומת זאת, היא צפויה להכפיל פי 4, לכ-6.3 מיליון מ"ר, כאשר למתחם הבורסה הכולל זכויות לכ-2.7 מיליון מ"ר, מוצעים מעל מיליון מ"ר באזור בית החולים תל השומר ו-800 אלף מ"ר במתחם אצטדיון רמת גן.

לא צריך לשקוע בחישובים מורכבים מדי כדי להבין כי היעד העיקרי של עיריית רמת גן בתוכניתה החדשה הוא בראש וראשונה העצמת הפעילות המסחרית בעיר. העובדה כי הנדל"ן המניב הוא מקור עושרן של העיריות ידועה לכל. כאשר קברניטי העיר מביטים כיום אל גבולם המערבי, לאורך ציר איילון, רווי תחנות הרכבת, הם מגלים את אזורי העסקים המשגשגים שבנו שכנותיהן תל אביב וגבעתיים. והרי רמת גן היתה זו ששינתה ראשונה את קו הרקיע של גוש דן כאשר קידמה ופיתחה את אזור הבורסה רווי המגדלים. אלא שבשני העשורים האחרונים היא הורידה הילוך, ואילו השכנות התעוררו. כעת רמת גן רוצה להזכיר להן מי היתה שם קודם.

כמעט אותו דבר מתרחש גם בגבולה הצפון-מזרחי של העיר, באזור קניון איילון. בעוד שבשטח רמת גן בנוי זה עידנים אצטדיון אדיר מימדים, שכיום איש כבר אינו משתמש בו, בבני ברק שמעבר לכביש השכילה הרשות המקומית להרים אזור תעסוקה מהמתקדמים בישראל. טבעי אם כן שרמת גן פועלת כעת לפינוי האיצטדיון לטובת מגדלים – ויפה שעה אחת קודם.

בנוסף לכך, אם להיות הוגנים, הרי שב-15 השנים האחרונות רמת גן תרמה את חלקה להגדלת היצע הדיור ביחס לגודלה היחסי, בהיקפים משמעותיים הרבה יותר משכנותיה – תל אביב, גבעתיים או בני ברק. לדרישתה לתת משקל כעת לפיתוח הנדל"ן המניב בתחומה יש לגיטימציה מלאה.


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:רמת גןהוועדה המחוזית לתכנון ובניה תל אביבמהלך השבועתכנית המתאר של רמת גן
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...