הרבה יותר מפינוי בניינים: האלמנט הקהילתי הוא שובר השוויון החדש בתחום ההתחדשות העירונית

על רקע העלייה המתמדת בקצב הגידול של האוכלוסייה הישראלית, פועלת אקרו נדל''ן על מנת להציב את האלמנט הקהילתי כערך עליון בפרויקטים של התחדשות עירונית. כיצד הדבר תורם הן לבעלי הקרקע והן ליזמים?

שיתוף הכתבה
מפגש דיירים. קרדיט: יח"צ אקרו נדל"ןמפגש דיירים. קרדיט: יח"צ אקרו נדל"ן

על יתרונותיה של ההתחדשות העירונית אין עוררין – מעבר לשדרוג משמעותי באיכות חייהם של בעלי הקרקע, משפרת העשייה בתחום את הסביבה העירונית כולה, הנהנית מפיתוח, מתשתיות מתקדמות ונרחבות וכן מבטיחות ונגישות. העשייה המוצלחת בתחום מתאפשרת, כידוע, הודות לשיתופי פעולה פוריים בין הרשויות המקומיות ליזמים. אך בתהליך ההתחדשות העירונית קיים שותף משמעותי נוסף, שעל פי תפיסתה של חברת אקרו נדל"ן, הוא-הוא הגרעין החשוב ביותר בעשייה – בעלי הדירות.
כחברה יזמית, מהמובילות בענף הנדל"ן הישראלי, אשר נסחרת בבורסה לניירות ערך בתל אביב, צברה אקרו נדל"ן ניסיון עשיר ומגוון בתחום הבנייה למגורים, מסחר, מלונאות ומשרדים. עיקר פעילותה של החברה מתמקדת באזורי הביקוש, תוך התמחות מיוחדת בפרויקטים רחבי היקף ובהשבחתם, וכמה מהפרויקטים המרשימים שהוקמו על ידה נחשבים לנקודות ציון משמעותיות מבחינה ארכיטקטונית, אשר שינו ושיפרו את פני הערים.  
החל מ-2015 משקיעה אקרו נדל''ן משאבים ניכרים בקידום פרויקטים בתחום ההתחדשות העירונית. בשנים הקרובות תקים החברה אלפי יחידות דיור חדשות, נתון אשר מציב אותה בצמרת התחום בתל אביב בפרט ובארץ בכלל.

'' התחדשות עירונית היא מעשה הרבה יותר רחב מפינוי בניינים''
במסגרת פעילותה בתחום, מבצעת אקרו נדל"ן בשנים האחרונות מהלך ייחודי הכולל עבודה משותפת עם חברה חיצונית בשם "Citywize – חכמת רחוב", המתמחה בעבודה קהילתית-חברתית עם נציגויות בעלי הדירות. מטרת שיתוף הפעולה עם Citywize - לשים דגש על האלמנטים החברתיים-קהילתיים במסגרת תהליך בחירת היזם, המשא ומתן וההתנהלות מול בעלי הקרקע. 
"המהלך נעשה כחלק מהתפיסה הקהילתית שלנו, הדוגלת בשותפות וביצירת ערך מוסף לבעלי הדירות במתחמי ההתחדשות שאנו מובילים", מספר גידי מוזס, ראש תחום ההתחדשות העירונית באקרו נדל"ן. "כך לדוגמה, בפסח האחרון ערכנו הפנינג לילדי מתחם הנמצא ברחוב יפת, בעיר יפו. אירועים מסוג זה תורמים לשיח מלכד בין בעלי הדירות, המגיעים מכל חתכי האוכלוסייה, ומשפרים את היכולת שלהם לייצר דיאלוג חיובי בינם לבין עצמם. הדיאלוג מתורגם לשיתוף פעולה בקידום הפרויקט. בעלי הדירות והיזם נהנים מהתוצאה. השכלנו להבין כי התחדשות עירונית היא תהליך רחב הרבה יותר מפינוי בניינים בלבד, והלקוחות שלנו יודעים להעריך את המאמץ שאנחנו עושים".

האם ''הקהילתיות'' היא למעשה שובר השוויון כיום בענף?
"אנחנו מאמינים כי בעלי הקרקע הם הסיפור, הם המרכז. החל מבחירת היזם, דרך שלבי התכנון בהם הם מעורבים לחלוטין ועד לסיום התהליך באכלוס הדירות החדשות ובהמלצות לחברים ובני משפחה בפרויקטים אחרים. בעלי הדירות הם לב העשייה וכך זה יישאר. יזמים מנוסים, שעברו את כל שלבי התהליך, מבינים ששיתוף פעולה עם בעלי הקרקע מהווה תנאי להצלחת הפרויקט ולצליחת המהמורות שבדרך, כמו גם לקיצור לוחות הזמנים וליצירת מוניטין חיובי עבורם. זהו הקו שאקרו נדל"ן דוגלת בו – עבודה בשיתוף בעלי הקרקע, הקשבה לצרכיהם ולבקשותיהם, מציאת פתרונות ושיתוף פעולה בדרך לביתם החדש".

גידי מוזס, ראש תחום ההתחדשות העירונית באקרו נדלגידי מוזס, ראש תחום ההתחדשות העירונית באקרו נדל


אינטרס משולש
בשנה האחרונה הרחיבה אקרו נדל"ן את פעילותה בתחום ההתחדשות העירונית אל מעבר לערי הביקוש המרכזיות – תל אביב, רמת גן וגבעתיים. כיום החברה פעילה גם בערי השרון, בפתח תקווה, ראשון לציון, בת-ים, חולון ועוד. 
"הבנו לפני תקופה ארוכה שאין לנו עניין בחידוש של בניין בודד או שניים", אומר מוזס, "עיקר הפעילות שלנו מתרכזת במתחמים גדולים בהם אנחנו יכולים להוציא לפועל פרויקטים המהווים win win situation עבור כלל העיר. במילים אחרות, המטרה היא לקדם פרויקטים בהם קיים אינטרס משותף למשולש הכולל את בעלי הדירות, היזם והעיר. אנחנו פתוחים לתכנון המביא לידי ביטוי עירוב שימושים , הקצאות לצורכי ציבור, והכל לצד תכנון איכותי ונכון עבור בעלי הקרקע. בסוף, הדברים הללו מתורגמים לאינטרס משולב ולקיצור של הליכי התכנון".
ואכן,  אחת החוזקות העיקריות של אקרו נדל"ן, ואולי המרכזית שבהן, היא יכולתה של החברה להוציא פרויקטים לפועל ולהביאם לכדי מימוש, תוך קידום תב"עות משמעותיות וסבוכות בלוחות זמנים קצרים. כתוצאה מכך, מקבלת החברה את אמונם המלא של בעלי הקרקע.
"כחברה אמינה שצברה מוניטין יוצא דופן ב-15 השנים האחרונות בענף, בעלי הקרקע יודעים כי להבטחות שלנו יש כיסוי. את שיתוף הפעולה עם בעלי הקרקע ניתן לראות, לדוגמה, בשישה פרויקטים של התחדשות עירונית שיגיעו לשלב הבנייה עד סוף השנה: מתוך כ-400 משפחות בעלות זכויות על הקרקע, שתי משפחות בלבד לא הגיעו להסכמות חוזיות מולנו. זה אומר דרשיני ומעיד על היכולת שלנו כחברה לעבוד בסינרגיה מול הדיירים, כולל חתירה לפתרונות יצירתיים וחשיבה מחוץ לקופסה לרווחת שני הצדדים".

איזה טיפ היית נותן לבעלי קרקעות שמעוניינים לפתוח בהליך של התחדשות עירונית ?
"הטיפ הכי טוב שאני יכול לתת הוא שתוספת של מטר לפה או לשם לא תשנה שום דבר. מה שבאמת חשוב הוא להתחיל את התהליך עם חברה אמינה, חברה בעלת ניסיון בשוק הנדל''ן אשר ביכולתה לנהל את הכל מ-א' עד ת'. חשוב מאוד שזו גם תהיה חברה שרואה בבעלי הקרקע שותפים מלאים לדרך. זוהי הסיבה שאנחנו רואים בלקוחותינו שגרירים לפרויקטים הבאים בתור. חשיבות המוניטין שלנו עולה בעשרות מונים על חשיבות השקל השולי בפרויקט, וזהו בעצם כל ההבדל. לכן, כבעלי קרקע, כדאי להסתכל על הדברים בפרספקטיבה רחבה הרבה יותר, להתגבר על הפיתוי של מטראז' מעט יותר גבוה, ולשים דגש על איכות החברה והאנשים עמם תלחצו יד".

במבט קדימה, לאן מועדות פניה של ההתחדשות העירונית?
''קשה לנבא מה יקרה הלאה, אבל דבר אחד ברור – הגידול באוכלוסייה במדינת ישראל מחייב מתן מענה הולם ברמת הדיור. בבחירה בין בנייה על שטחים פתוחים או חומים, לבין בנייה וציפוף הערים, כמובן שהאופציה השנייה היא עדיפה. היא חוסכת קרקעות ובמקביל תורמת לעירוניות איכותית יותר. צפיפות עלולה להיתפס כדבר שלילי, אבל בפועל היא דבר נהדר. היא מובילה לשיפור משמעותי באיכות השירותים העירוניים כמו חינוך, בריאות ועוד, והופכת את החיים בעיר לתוססים במיוחד. מספיק לנסוע כיום בערים כמו חולון, ראשון לציון, תל אביב או בת ים כדי לראות כיצד מהפכת ההתחדשות העירונית קורמת עור וגידים. המשימה שלנו בענף תהיה להמשיך לממש את חזון התאמת המגורים לעידן הנוכחי''.

לפרטים נוספים>>
 


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:התחדשות עירוניתגידי מוזסאקרו נדל"ןקהילתיות
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...