אושרה להפקדה תוכנית של עמידר להתחדשות עירונית ברמת אביב הירוקה

התוכנית למתחם שמעוני 29-27 בצפון תל אביב היא יוזמה משותפת עם הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית. היא כוללת את התחדשותם של שני מבנים ומציעה בניית 237 יחידות דיור חדשות. אחד המבנים הוגדר לשימור ומעליו ייבנו עוד שתי קומות וחצי

שיתוף הכתבה
הדמיה של מתחם שמעוני (בר אוריין אדריכלים)הדמיה של מתחם שמעוני (בר אוריין אדריכלים)

הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה תל אביב, בראשות ערן ניצן, החליטה להפקיד תוכנית להתחדשות עירונית בשכונת רמת אביב בתל אביב. התוכנית למתחם שמעוני 29-27, ביוזמת הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית ועמידר, כוללת את התחדשותם של שני מבנים שתוכננו על ידי אדריכל יצחק פרלשטיין. המבנים נבנו ב-1963, בהתבסס על רעיון השיכון לדוגמה, ויועדו לאגף השיכון במשרד העבודה. המבנים עברו לבעלות משרד הבינוי והשיכון , ושימשו לדיור ציבורי בניהול עמידר. עד היום משמשים שני שלישים מהדירות במתחם למטרה זו.

התוכנית מציעה בנייה של 237 יחידות דיור חדשות, המהוות תוספת של 161 יחידות דיור, תוך שמירה על התחדשות המבנים בהתאמה לבינוי האופייני בשכונת רמת אביב, כחלק ממגמת ההתחדשות העירונית בה. התוכנית מציעה לקבוע את המבנה הצפוני לשימור, ולאפשר בו תוספת בינוי של שתי קומות וחצי בהתאמה לבינוי הקיים, תוך חידושו והתאמתו לצורכי הדיור המודרניים. המבנה הדרומי מיועד להריסה ובמקומו מתוכנן מבנה בן 16 קומות, השומר על מאפייני הבינוי של השכונה. התוכנית נערכה על ידי בר אוריין אדריכלים

הוועדה המחוזית קבעה בהחלטתה את השטח שמצפון למבנה לשימור כשטח ציבורי פתוח, כדי לתת מענה ציבורי ולשמור על עצים בוגרים קיימים.

ברחוב יש גם תוכניות התחדשות עירונית של ב.ס.ר , להריסת 168 דירות ובניית 268 חדשות - שישה מבנים בהריסה ובנייה ומבנה אחד באמצעות עיבוי. עוד חברה הפועלת להתחדשות עירונית ברמת אביב הירוקה היא אקרו   שבונה בה 100 דירות.

הדמיה של מתחם שמעוני (בר אוריין אדריכלים)הדמיה של מתחם שמעוני ( בר אוריין אדריכלים )

לדברי מנכ"ל הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית, אלעזר במברגר: "התוכנית מהווה דוגמה לאופן שבו ניתן לקדם שימור האופי המרחבי והקהילתי, הגדלה משמעותית של מלאי הדיור בשכונה ותיקה ובניית דירות חדשות באיכות חיים מודרנית, באמצעות תכנון נכון של התחדשות עירונית ".
 
מתכנן מחוז תל אביב במינהל התכנון, אדר' ארז בן אליעזר אמר כי "מדובר בתוכנית להתחדשות עירונית שבאה לשמר מבנה בעל איכות אדריכלית גבוהה, המיצג את אופי הבנייה ההיסטורי של רמת אביב, כתוך הקמת מבנה מגורים הכולל מסחר שכונתי".

מעמידר נמסר כי "החברה  עמלה בשנים האחרונות על קידום תוכניות התחדשות עירונית במתחמים שונים של הדיור הציבורי. התוכנית תאפשר בנייה של דירות מרווחות משודרגות וגדולות יותר לדיירי הדיור הציבורי, וכן הכנסות לטובת מימוש פרויקטים בפריפריה החברתית והגיאוגרפית".


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:משרד הבינוי והשיכוןהתחדשות עירוניתהרשות הממשלתית להתחדשות עירוניתנתנאל לפידותעמידראלעזר במברגרארז בן אליעזררמת אביביצחק פרלשטיין
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...