בשל עלויות המימון: ג'י סיטי עברה ברבעון השלישי להפסד - 16 מיליון שקל

מנגד, נרשם שיפור בהוצאות התפעוליות של החברה. לאור הקשיים שחוותה החברה באחרונה, גיבש המנכ"ל, חיים כצמן, כמה אסטרטגיות לשיפור הנזילות, בהן מימוש נכסים. למרות ההפסד, החליט הדירקטוריון על חלוקת דיבידנד בהיקף של 53 מיליון שקל

שיתוף הכתבה
חיים כצמן (גזית גלוב)חיים כצמן (גזית גלוב)

ג'י סיטי עברה להפסד ברבעון השלישי של 2022 לעומת רווח ברבעון המקביל אשתקד. החברה פרסמה את דו"חות הרבעון השלישי שלה, ורשמה ירידה קלה בהכנסות אך שיפור בתוצאות התפעוליות. החברה עברה להפסד של כ-16 מיליון שקל (כ-10 אגורות למניה),לעומת רווח נקי של 207 מיליון שקל ברבעון המקביל ב-2021. ההפסד נובע בעיקר מעלייה בהוצאות המימון. הכנסות החברה משכירות ירדו בתקופה הזו ב-1.1% והסתכמו ב-565 מיליון שקל, לעומת 571 מיליון שקל בתקופה המקבילה. 

ה-NOI (הכנסה תפעולית נטו) הכללי ירד מ-423 מיליון שקל ברבעון המקביל ל-394 מיליון שקל ברבעון החולף. עם זאת, התוצאות הרבעוניות היו טובות יותר ללא השפעת שינוי שער החליפין - עלייה של 0.5%, ל-394 מיליון שקל.

עם זאת, ה-NOI באיחוד יחסי עלה ב-9.3% והסתכם ב-328 מיליון שקל, לעומת 300 מיליון שקל ברבעון המקביל. ה-NOI באיחוד יחסי ללא השפעת שער החליפין עלה ב-16.3%, מ-289 מיליון שקל ברבעון המקביל ל-328 מיליון שקל ברבעון החולף. איחוד יחסי הוא שיטה חשבונאית שבודקת את חלקה היחסי של החברה ב-NOI של חברות הקבוצה, לפי שיעור החזקת החברה בהון של כל אחת מהחברות השותפות.

החברה דיווחה כי כתוצאה מהשינויים בשערי החליפין של הדולר האמריקאי, היורו, הריאל הברזילאי והדולר הקנדי לעומת השקל, ההון העצמי המיוחס לבעלי המניות של החברה קטן ברבעון לעומת הרבעון המקביל ב-242 מיליון שקל, בניכוי השפעת עסקות גידור מטבע. עם זאת, מדצמבר 2021 ועד סיום הרבעון עלה ההון העצמי של בעלי המניות: מה-30 בספטמבר הוא עלה והסתכם ב-5.68 מיליארד שקל - 34.1 שקל למניה; לעומת 5.31 מיליארד שקל - כ-35 שקל למניה ב-31 בדצמבר 2021. 

ה-FFO (רווח נקי בנטרול שערוכים והוצאות והכנסות חד-פעמיות) צמח ברבעון ב-10.3% והסתכם ב-118 מיליון שקל, לעומת 107 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. ה-FFO ללא השפעת שער חליפין צמח ברבעון החולף ב-15.7%. נכון ל-30 בספטמבר הסתכמו יתרות הנזילות של החברה והחברות הבנות בבעלות מלאה בכ-2.4 מיליארד שקל, מהם כ-1.4 מיליארד שקל מזומנים ושווי מזומנים, ניירות ערך סחירים ופיקדונות. זאת אחרי פירעונות של חובות בסך 1.5 מיליארד שקל מתחילת השנה.

עוד דיווחה החברה שיש לה נכסים לא משועבדים בהיקף של כ-9.4 מיליארד שקל (כ-8.4 מיליארד שקל ללא הנכסים שברוסיה),ושהיא פועלת לקבלת מימון מובטח בגין חלקה בנכסים אלה. החברה ממשיכה במהלכים לחיזוק יתרות הנזילות, והודיעה אתמול שחתמה על הסכם מחייב למכירת נכס בפולין, תמורת כ-449 מיליון שקל (כ-127 מיליון יורו). תמורת המכירה נמוכה ב-3.3% משווי הנכס בספרי החברה נכון ל-30 ביוני, לאחר שלא נרשם שינוי בשווי הנכס לאורך מגפת הקורונה. העסקה למכירת הנכס היא במזומן, והנכס הוא ללא שעבוד או חוב. התמורה נטו היא 433 מיליון שקל. אתמול הגיבה המניה בחיוב לעסקה, וזינקה ב-28%. 

מדובר בעסקה ראשונה שנועדה לממש סדרת נכסים בשווי 3.6 מיליארד שקל, במטרה להגדיל את נזילות החברה ולהקטין את החוב. המינוף של ג'י סיטי הגיע בסוף יוני ל-73% חוב נטו, כשהחברה תלויה במימוש נכסים להורדתו אל מתחת ל-70%, ובשל התלות של נורסטאר, שבה שולט חיים כצמן באמצעות אחזקה של 28%, בחברה הבת (52%). גם האג"ח של ג'י סיטי טיפסו ב-5%-9% עקב העלייה הקטנה מהצפוי באינפלציה בארה"ב. למרות החובות, תחלק החברה לבעלי מניותיה דיבידנד בהיקף של 53 מיליון שקל.

מייסד ומנכ"ל ג'י סיטי, חיים כצמן, אמר לאחר פרסום הדו"חות כי "כפי שהודענו באחרונה, אנו פועלים במלוא המרץ למימוש התכנית האסטרטגית למכירת נכסים שאינם נכסי ליבה ונמצאים כיום בשלבי מו"מ מתקדמים ביחס לכמה נכסים בהיקפים משמעותיים. הורדת המינוף ושמירה על יתרות נזילות גבוהות נמצאים גבוה בסדר העדיפויות שלנו". 
 


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:חיים כצמןנורסטארג'י סיטי
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...