אשדוד מתפשטת דרומה: הוועדה המחוזית החליטה לקדם תכנון ל-7,500 דירות

החלופה האורבנית לפיתוח רובעיה הדרומים של אשדוד, המתפרסת על 700 דונם נבחרה בשבוע שעבר על אף התנגדות הירוקים. שמורת "הדיונה הגדולה" שמדרום לעיר תונגש באמצעות טיילת ורשת שבילים

שיתוף הכתבה
אשדוד (depositphotos)אשדוד (depositphotos)

הוועדה המחוזית דרום בחרה בשבוע שעבר בחלופה הזוכה לתוכנית הרובעים הדרומיים באשדוד, במסגרת דיון מקדמי לקביעת קו הבינוי שלה. הוועדה בחרה לקדם את חלופת קו הבינוי האורבני, שאותה קידמה עיריית אשדוד, ובמסגרתה מוצעים שטח תחום הפיתוח הגדול ביותר – 702 דונם, ומספר יחידות הדיור הגבוה ביותר - 7,546. מחצית מהדירות ייועדו לזוגות צעירים זכאי משרד השיכון. 

מטרת התוכנית היא הקמת שכונה עירונית בבנייה רוויה, שממשיכה את קו הבינוי הקיים של העיר הגובל עם הרובעים י"ג ו-ט"ז מצפון-מערב, ועם הדיונה הגדולה מדרום-מזרח, כך שיתאפשר ממשק עם הדיונה הסמוכה באמצעות טיילת ירוקה, מערכי שבילים ושטח ציבורי פתוח. בשכונה ישולבו שטחים למגורים, מבנים ומוסדות ציבור, תעסוקה, מסחר ושטחים ציבוריים פתוחים המיועדים לרווחת תושבי השכונה והשכונות הגובלות.

הצעת יו"ר הוועדה עודד פלוס לקדם את תוכנית, העירייה, היא זו שהתקבלה בהצבעה שזכתה לתשעה קולות לעומת שלושה בלבד להצעה של ממלא מקום נציג השרה להגנת הסביבה ונציג גופי איכות הסביבה. הנימוקים התייחסו לכך שמדובר בתוכנית בעלת היקף יחידות הדיור הגבוה ביותר מבין החלופות, כך שניצול השטח יהיה מרבי. 

הנימוקים לבחירת החלופה שהתקבלה כפי שהוצגו על ידי נציגי עיריית אשדוד, התייחסו לכך שהחלופה מאפשרת דופן רציפה בין העיר לדיונה, והפיכת רחוב אלטלנה לרחוב מרכזי, הנגשת הדיונה בעזרת חיבורה למרחבים הציבוריים, התאמת התוכנית למתווה הרחובות הקיים, יכולתה של התוכנית לשלב נגישות תחבורתית ותחבורה ציבורית והעובדה שמדובר בתוכנית בעלת היקף יחידות הדיור הגבוה ביותר מבין החלופות, כך שניצול השטח יהיה מרבי. 

הדיונה הגדולה באשדוד (מאת Ori~ - נוצר על־ידי מעלה היצירה, CC BY-SA 3.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=5962474)הדיונה הגדולה באשדוד (מאת Ori~ - נוצר על־ידי מעלה היצירה, CC BY-SA 3.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=5962474)

הצעת יו"ר הוועדה, עודד פלוס, עם מתכנן המחוז לקדם את עמדת עורכת התוכנית, העירייה, היא זו שהתקבלה בהצבעה שזכתה לתשעה קולות לעומת שלושה בלבד להצעה של ממלא מקום נציג השרה להגנת הסביבה, ונציג הגופים הציבוריים הפועלים למען איכות הסביבה. "עמדת עיריית אשדוד, שהובעה בדיון על ידי סגן ראש העיר, שמעון כצנלסון, ועל ידי מהנדס העיר, רולנדו רייטר, היא כי יש לקבוע את גבול הפיתוח בהתאם לקו הבינוי המומלץ על ידי עורכת התוכנית, המאפשר היקף גדול ביותר של שטח לפיתוח מבין החלופות שהוצגו, בייחוד לטובת שמירה על שטח הדיונה בצפון-מערב התוכנית, המהווה סמל עירוני משמעותי שיש לשמר".

בנימוקיה, ציינה הוועדה שלאחר ששמעה את הצדדים, מצאה לנכון לקדם את חלופת קו הבינוי האורבני, לאור הערכיות הגבוהה של השטח הפתוח אל מול ערכו של השטח לפיתוח. עוד צוין כי "הוועדה מקבלת את עמדת העירייה כי הדיונה הגדולה היא סמל ומוקד נופי עירוני חשוב, ומורה כי בתכנון המפורט יישמר ככל הניתן שטח הדיונה הגדולה, ולא ייכלל בתחום המיועד לפיתוח".


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:תוכנית הרובעיםיחיאל לסריאשדודהוועדה המחוזית לתכנון ובנייה דרום
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...