3,300 דירות ב-11 יישובים: נפתחה ההגרלה בסבב השלישי השנה של דירה בהנחה

בין היישובים שבהם יוגרלו דירות: ירושלים, באר שבע, לוד, טבריה ועמנואל. בבאר שבע התקבל מספר הנרשמים הגבוה ביותר - 24,829 משקי בית נרשמו ויתחרו על 850 דירות, עם סיכוי של 3.42% לזכייה

שיתוף הכתבה
ההגרלה השלישית לשנה של דירה בהנחה יוצאת לדרך (משרד הבינוי והשיכון)ההגרלה השלישית לשנה של דירה בהנחה יוצאת לדרך (משרד הבינוי והשיכון)

נפתח הסבב השלישי השנה של ההגרלות במסגרת תוכנית דירה בהנחה. בימים הקרובים יימשך הליך ביצוע ההגרלות ל-3,317 דירות ב-35 הפרויקטים, הפרושים על פני 11 יישובים ברחבי הארץ. בין היישובים שבהן ייבנו הדירות שמוגרלות נמצאים ירושלים, באר שבע, לוד, נוף הגליל, אופקים, טבריה, עמנואל ועפולה.

ההרשמה לסבב השלישי של דירה בהנחה נפתחה ב-23 לאוקטובר ונסגרה ב-3 לנובמבר. להגרלה זו נרשמו 57 אלף משקי בית ובוצעו כ-480 אלף הרשמות (כל זכאי היה רשאי להירשם לעד שלושה יישובים, ולכל ההגרלות ביישובים האלה). בבאר שבע התקבל מספר הנרשמים הגבוה ביותר - 24,829 משקי בית נרשמו ויתחרו על 850 דירות, עם סיכוי של 3.42% לזכייה. גם בלוד ובירושלים נרשמו מספר דומה של משקי בית להגרלה, כשבלוד מתמודדים 23,529 על 788 דירות ולכל אחד סיכוי של 3.35% לקבלת דירה בהנחה.

בירושלים נרשמו 20,907 הרשמות על מספר זעום של 35 דירות - נתון המשקף סיכוי של 0.17%, הנמוך ביותר לזכייה. סיכויי הזכייה הגבוהים ביותר נרשמו בכפר קאסם, שבה מוגרלות 100 דירות, עם סיכוי של 12.76% זכייה בדירה. אחריה ניצבת סכנין שבגליל, שבה יש סיכוי של 11.66% לזכייה באחת מ-47 הדירות שבהגרלה.

הזוכים החדשים יצטרפו לכ-17 אלף משקי בית שכבר זכו השנה באפשרות לרכוש דירה  בהגרלות דירה בהנחה. תוצאות ההגרלה צפויות להימסר לזוכים במהלך החודש. בדצמבר צפויה להיפתח הרשמה להגרלה נוספת של דירה בהנחה, שבה יוגרלו אלפי דירות נוספות ברחבי הארץ, ביישובים כמו שדרות, ירושלים, אשדוד, קדימה צורן, חיפה, עמנואל ועוד. רשימת היישובים אינה סופית ועשויה להשתנות עד למועד פתיחת ההרשמה.

הליך ההגרלה נערך במערכת ממוחשבת, ללא מגע יד אדם, בניהולה של ועדה ובפיקוחו של רואה חשבון מוסמך. חישוב התוצאות מתבצע בחדר הגרלות סגור, בנוכחות ועדת הגרלות המפקחת, בודקת וחותמת על תוצאות ההגרלה. ועדת ההגרלות מורכבת מיו"ר ההגרלה, נציג חברה מפקחת, נציג שיווק, נציג חשבות ונציג לשכה משפטית. 

לדברי שר הבינוי והשיכון, זאב אלקין, "כשהתחלנו את דירה בהנחה היו 120 אלף זכאים שמעוניינים בדירה בהנחה, ועד סוף 2022 יזכו כרבע מהם בדירה כזו. על פי תוכנית העבודה, בשנה הבאה צפויות עוד 45 אלף דירות במסגרת התהליכים שכבר הותנעו. אם פעילות זאת לא תיעצר, עד סוף 2023 יזכו שני שלישים מהזכאים ליכולת לקנות דירה בהנחה משמעותית על חשבון המדינה". 

מנכ"ל משרד הבינוי והשיכון , אביעד פרידמן, הוסיף כי "פנינו קדימה לעבר ההגרלה הרביעית שצפויה להיפתח להרשמה בדצמבר. במקביל, אנו פועלים להגדלת השיווקים ברחבי הארץ ושבירת שיאי עסקות, במטרה להמשיך ולתת מענה לביקושים בשטח. אני רואה את הנתונים, ואין ספק שלצעדים אלה יש השפעה דרמטית על הבלימה הצפויה בעליית המחירים."

לדברי מנכ"ל רשות מקרקעי ישראל (רמ"י),ינקי קוינט, ״רמ"י תמשיך לקדם פתרונות להקצאות קרקעות לטובת דיור, השכרה ארוכת טווח, תיירות, תעשייה, מסחר ותעסוקה וכמובן שטחים ירוקים פתוחים לרווחת הציבור הישראלי״.
 


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:רשות מקרקעי ישראלמשרד הבינוי והשיכוןינקי קוינטזאב אלקיןאביעד פרידמןדירה בהנחה
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...