מהלך השבוע: העסקה שמהווה מודל לשיתופי פעולה בין מותגים מוכרים לחברות בוטיק

השבוע רכשה אפי קפיטל 50% מפעילות חברת גרניט, המתמחה במיזמי תמ"א 38 במרכז תל אביב. עסקאות מסוג זה הפכו בשבועות האחרונים לפופולריות, ויש לכך סיבה טובה

שיתוף הכתבה
מהלך השבועמהלך השבוע

העסקה שעליה דווחה השבוע אפי קפיטל  נדל"ן, לרכישת 50% ממניות קבוצת גרניט – חברת בוטיק המתמחה בייזום וקידום פרויקטים מסוג תמ"א 38 במרכז תל אביב, היא דוגמה לאופן שבו יכולות חברות בסדר גודל גדול ובינוני להתקשר עם יזמי בוטיק באופן שבו צרכיהם של שני הצדדים ייענו.

העסקה שנחתמה כללה שני פרמטרים: האחד, הזרמת סכום של כמה מיליוני שקלים על ידי אפי קפיטל , אשר כיסה בדיוק מחצית מהלוואות הבעלים שהושקעו על ידי מייסדיה של גרניט עד לאותה נקודה. והשני – העמדת אשראי לטובת מימון הפעילות המשותפת בסכום של כ-30 מיליון שקל, לתקופה של כ-3 שנים. עוד סוכם כי גרניט תהפוך להיות הזרוע של אפי קפיטל בכל הנוגע לקידום פרויקטים להתחדשות עירונית בערים תל-אביב, רמת גן וגבעתיים.

עסקאות דומות לזו מתרחשות כעת בענף בקצב של אחת לשבועיים-שלושה. עלינן ניתן למנות את רכישת 50% ממניותיה של כרמים הירושלמית לפני חודשיים, ורכישת מחצית מישראל אירופה על ידי האחים דוניץ. הסיבה לכך היא שמדובר במודל שעובד, מודל שממנו שני הצדדים מרוויחים.

בעקבות העסקה קיבלו מייסדיה של גרניט – יוסי הררי ויריב בכר אפשרות לצמצם סיכונים בתקופה מאתגרת בשוק, וכן את האפשרות להשתמש מעתה בשמו של מותג גדול ומוכר בהתנהלותם העתידית מול דיירים, עורכי דין ונציגויות בתים משותפים. ואילו אפי קפיטל , בשליטת אפי שקדי, קיבלה צבר פרויקטים המצויים בהליכי קידום שונים, ו"בוטס און דה גראונד" – חברה המתמחה באזור מרכז תל אביב היוקרתי ואת הדקויות השונות הכרוכות בקידום פרויקטים באזור.

אנחנו צופים כי עסקאות מסוג זה ילכו ויתגברו בקרוב, בין היתר, בשל הצורך של היזמים של חברות התחדשות העירונית "הקטנות" להזרים כספים לפרויקטים שהבשילו וכן לאור התייקרות המימון. התקשרויות שכאלו יוכלו לספק עבור ודאות להמשך התנהלותה התקינה של החברה, ויכולת להמשיך לפתח אותה, ללא צורך במכירת פרויקטים על מנת לעמוד בצרכי ההון העצמי.


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:אפי קפיטלתמ"א 38מיזוגיםמהלך השבועגרניט
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...