משרד השיכון מזהיר: מאות אלפי שקלים שיושקעו ב"שינויי דיירים" עלולים להיות בסכנה

פרסום ראשון: חוות דעת של הממונה על חוק המכר עמית גריידי קובעת כי כאשר התשלום עבור "שינויי דיירים" נעשה מול הקבלן המבצע, הגנות חוק המכר לא יחולו אם יקרוס הפרויקט. "דרך המלך לביצוע שינויים בדירה היא תשלום למוכר הדירה וקבלת בטוחה"

שיתוף הכתבה
הממונה על חוק המכר במשרד השיכון עמית גריידי (פלג אלקלעי)הממונה על חוק המכר במשרד השיכון עמית גריידי (פלג אלקלעי)

הממונה על חוק המכר במשרד הבינוי והשיכון עמית גריידי, פרסם היום (ב') חוות דעת אודות "גביית כספים בגין שינויים ושדרוגים בדירה", אשר קובעת את האופן שבו יש לגבות תשלום עבור שינויי דיירים בעת רכישת דירה. המדובר בשינויים שמבקשים רוכשי הדירות לבצע ביחס לתוכנית הדירה הבסיסית שמציג להם היזם. אלו כוללים תוספת או שינוי מקום של נקודות חשמל, שינויי מיקום של קירות פנימיים, שדרוגים שונים במפרט ועוד. סכומים אלו מגיעים לעתים למאות אלפי שקלים.

במקרים רבים, הגורם אשר מולו מתנהלים הרוכשים בסוגיה ושלו משולמים הכספים הוא לא החברה היזמית ממנה נרכשה הדירה, אלא הקבלן המבצע. בחוות הדעת מתריע גריידי כי במצב שכזה לא יבוטחו הכספים שהושקעו בשינויי הדיירים במסגרת ערבויות חוק המכר, אם חלילה יקרוס הפרויקט, וממליץ להתנהל בנושא רק מול החברה הזמית.

"סוגיה אשר מגיעה רבות אל שולחנו של הח"מ נוגעת לשינויים המבצעים רוכשים של דירות חדשות, והדרך בה יש לבצע את התשלום בגין שינויים אלה", כתב גריידי. "נשאלת השאלה כיצד יש לבצע תשלום בעבור השינויים בדירה באופן העומד בהוראות חוק המכר".

על פי חוות הדעת, כל תשלום למוכר הדירה (החברה היזמית) יובטל לפי הוראות חוק המכר, בין אם מדובר בשדרוגים עליהם סוכם במעמד חתימת החוזה, ובין אם במועד מאוחר יותר. במקרה של תשלום ישיר לקבלן המבצע כאמור בטוחות חוק המכר לא יחולו. מקרה שכזה יחול רק אם מתקיימים מספר תנאים, והם: היותו של הקבלן המבצע יישות משפטית נפרדת מהיזם, העברת הכספים עבור השינויים ישירות אליו, והחשבונית בגין התשלום תונפק על ידו. אם אחד מהתנאים אינו מתקיים הרי שמדובר בתשלום למוכר הדירה – ועליו לספק בטוחות חוק מכר גם עבור הכסף ששולם לשינויי הדיירים.

את חוות הדעת מסכם גריידי באמירה המופנית בראש וראשונה אל רוכשי הדירות שאינם רוצים להסתכן, ולפיה "'דרך המלך לביצוע שינויים בדירה היא בדרך של תשלום למוכר הדירה וקבלת בטוחה".


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:עמית גריידיבנייה חדשהבטוחות חוק המכרחוק המכרשינויי דיירים
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...