ביהמ"ש: החלטת עיריית רחובות להגדיל פי 4 את הארנונה על חניות היא בלתי סבירה

ההחלטה ניתנה ע"י בית המשפט המחוזי מרכז בעתירה שהגישו עזרות חברות ובעלי עסקים הפועלים בעיר. העירייה חויבה לדון שנית בנושא בתוך 90 יום

שיתוף הכתבה
חניה תת קרקעית. טענות לאפליה מצד העירייה (דפוזיט פוטוס)חניה תת קרקעית. טענות לאפליה מצד העירייה (דפוזיט פוטוס)

הכפלת הארנונה על החניות המקורות בשיעור של פי 4 שביצעה עיריית רחובות לפני שלוש שנים היא לא סבירה  - כך קבע בית המשפט המחוזי מרכז בשבתו כבית משפט לעניינים מנהליים בפסק דין שקיבל לפני כשבועיים. השופטת איריס רבינוביץ ברון הורתה לעירייה לשקול שוב את עמדתה בתוך 90 יום.

העותרים, 57 חברות ובעלי עסקים הפועלים בעיר ואשר יוצגו על ידי משרד עורכי הדין בן אליעזר ושות' העוסק במיסוי מוניציפלי, טענו בעתירה שהגישו נגד העירייה כי ההליך המנהלי שנקטה עיריית רחובות פגום ולא תקין, מכיוון שהעירייה לא הציגה כל מסמך המלמד על הליך מנהלי שהתקיים. כמו כן, טענו כי העירייה נהגה באפליה, שכן לא פעלה באופן דומה בכל רחבי העיר ובעיקר כי ההחלטה נגועה בחוסר סבירות קיצונית.

מהצד השני, העירייה השיבה כי יש לסלק את העתירה על הסף, זאת בשל העובדה שאין ממש בטענה לפיה ההחלטה התקבלה בהליך מנהלי פגום, משום שזכות הטיעון איננה כוללת זכות לשימוע, ובכך לא היו חייבים להציג לעותרים מסמך המלמד על הליך מנהלי המתקיים. עוד טענה כי ההחלטה התקבלה על יסוד יעוץ משפטי ולאחר שמנהל הארנונה ערך סקר נכסים. עוד טענה העירייה כי הטענות כנגד אפליה פסולות, משום שיש לעירייה סמכות לפעול שונה באזורים שונים בעיר, וכי העותרים אף פנו לוועדת הערר ונדחו על ידה.

בפסק הדין קבעה השופטת רבינוביץ ברון כי עיריית רחובות אכן פעלה בצורה לא סבירה, וחייבה אותה לקיים דיון נוסף בנושא, אך לא חייבה אותה לשנות החלטתה רטרואקטיבית. עוד חייב בית המשפט את העירייה בהוצאות משפט על סך 20 אלף שקלים.


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:עיריית רחובותבית המשפט המחוזי בלודחניהאיריס רבינוביץ ברוןמשרד עו"ד בן אליעזר ושות'
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...