מהלך השבוע: כפר סבא ורעננה איחדו כוחות וחושבות בגדול

במציאות שבה רוב הערים השכנות מתחרות זו בזו על משיכת חברות ועסקים, איחדו רעננה וכפר סבא כוחות ליצירת מתחם תעסוקה מטרופוליני אחד בלב אחד האזורים העשירים בישראל – ושתיהן צפויות להרוויח מכך

שיתוף הכתבה
ראש עיריית רעננה חיים ברוידא וראש עיריית כפ"ס רפי סער על רקע הדמיית המתחם (גורדון אדריכלים ומתכנני ערים, ראובן קפוצ'ינסקי, עיריית כפ"ס)ראש עיריית רעננה חיים ברוידא וראש עיריית כפ"ס רפי סער על רקע הדמיית המתחם (גורדון אדריכלים ומתכנני ערים, ראובן קפוצ'ינסקי, עיריית כפ"ס)

השבוע החלו עיריות כפר סבא ורעננה בקידומו של מתחם עסקים חדש בגבול הערים, ודיון ראשון בה נערך בוועדה המחוזית לתכנון ולבניה מרכז. על פי המידע הראשוני לגביו מסתמן כי המתחם, בהיקף של למעלה מ-800 אלף מ"ר בנוי, עשוי להוות בשורה של ממש הן לצרכני שטחי המשרדים והמסחר באזור והן לאיתנותן הפיננסית של שתי הערים.

הסיבה העיקרית לאופטימיות היא מיקומו של המתחם בנקודת המפגש של שלוש ערים – רעננה, כפר סבא והוד השרון, המונות יחד כרבע מיליון איש. אוכלוסייתן של ערים אלו היא מהחזקות בישראל מבחינה סוציואקונומית, וכוללת מאות משתמשים פוטנציאלים -  בעלי חברות, מנכ"לים ובעלי מקצועות חופשיים אשר ישמחו לאזור תעסוקה קרוב לבית. תחבורתית, המתחם ממוקם בצומת הדרכים 4 ו-531, בסמוך לתחנת מטרו עתידית במקטע הצפוני של קו M1, ומסוף אוטובוסים מרכזי בו חולפים עשרות קווים פועל לצדו כבר היום. המתחם כולל ערוב שימושים כאשר זכויות בנייה למאות יחידות דיור שולבו בתוכנית, חלקן להשכרה, וכך יישאר האזור "חי" גם לאחר שעות העסקים.

אך הדבר המרענן ביותר הקשור בתוכנית החדשה הוא איחוד הכוחות שנעשה בין שתי ערים בסדר גודל בינוני לקידומה. מאחר שהנדל"ן המניב הוא מקור ההכנסה העיקרי של הרשויות המקומיות, המצב שאליו התרגלנו הוא תחרות קשה בין ערים שכנות, או בין עיר למועצה אזורית. הגישה במקרים אלה לנושא היא של "משחק סכום אפס" – כאשר השכן מרוויח אני בהכרח מפסיד, כי מאגר השוכרים הפוטנציאלים באזור מוגבל. במקרה זה, איחדו כפר סבא ורעננה כוחות באופן אשר יוצר אזור תעסוקה גדול יותר, רווחי יותר ואטרקטיבי יותר -  לרווחת שתיהן.


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:עיריית כפר סבאעיריית רעננהכפר סבארעננהמהלך השבוע
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...