מגדלים בלב ירושלים: אושרה תוכנית "מתחם בנין" לבניית 370 דירות במרכז העיר

הוועדה המחוזית אישרה את התוכנית הכוללת הקמת תחנת רכבת חדשה כהמשך לקו מת"א ונתב"ג. העירייה הפקידה תוכנית התחדשות להקמת 135 דירות במעלות דפנה

שיתוף הכתבה
הדמית מתחם בנין. קרדיט: איאן באדר אדריכליםהדמית מתחם בנין. קרדיט: איאן באדר אדריכלים

הוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה ירושלים, אישרה את התוכנית ב"מתחם בנין" במרכז העיר. התוכנית כוללת 370 יחידות דיור שיוקמו בשלושה מגדלים בני 28-31 קומות, לצד בינוי נמוך יותר של עד 8 קומות. התוכנית שמשתרעת על שטח כולל של כ־14 דונם כוללת הקמת תחנת רכבת חדשה כהמשך לקו הרכבת מתל אביב ונמל התעופה בן גוריון.

מתוך כלל יחידות הדיור, כ-74 יוקצו עבור דירות קטנות וכ-50 דירות יוקצו לשכירות ארוכת טווח. בנוסף ליחידות הדיור, התוכנית כוללת 32,000 מ"ר למסחר ותעסוקה ו-2,000 מ"ר לשימושי ציבור עבור גני ילדים, מעונות יום, בתי כנסת, מועדון נוער ומועדון גמלאים. והיא ממוקמת במתחם הרחובות יפו, הנביאים, וולנברג, בצמוד למפגש של שני קווי רכבת קלה (האדום והירוק). כמו כן, במסגרת התוכנית נקבעו הוראות שימור מלא למבנים ההיסטוריים המצויים בתחום התוכנית בהם "מלון קמיניץ", "בית נבון" ו"בית הפחה".

התוכנית מקצה שטח עבור תחנת רכבת כבדה, כהמשך לקו הרכבת מתל אביב ונמל התעופה בן גוריון. מיקום התחנה נמצא בצמידות לתחנת רכבת קלה קו אדום ולתחנת רכבת קלה של הקו בכחול ובכך מחזק באופן דרמטי את נגישות מרכז העיר לשאר חלקי ירושלים ולמטרופולין גוש דן. מגיש התוכנית היא קרן עזבון בנין ונערכה על ידי משרד האדריכלים האמריקאי "איאן באדר אדריכלים".

יו"ר הוועדה המחוזית ירושלים, שירה תלמי-באבאי: "מדובר בתוכנית חשובה ומרגשת ביותר שכן היא ממזגת בהצלחה כמה רעיונות תכנוניים מרכזיים של העיר ירושלים: שימור מלא של ארבעה מבנים היסטוריים, הנגשתם לציבור והפיכתם לבתי מלון, בינוי אינטנסיבי של מגדלי תעסוקה ומגורים על ציר רכבת קלה, שילוב תחנת רכבת כבדה מהירה לתל אביב, ויצירת מרחב ציבורי להולכי רגל נגיש ומזמין המחבר את רחוב הנביאים לרחוב יפו. אישורה של התוכנית מוכיח כי בירושלים ניתן ליהנות מכל העולמות: שימור מוקפד לצד פיתוח תוך הישענות על מערכת הסעת המונים מצוינת".

עיריית ירושלים הפקידה את תוכנית מעלות דפנה

עיריית ירושלים, באמצעות הוועדה המקומית לתכנון ובניה, החליטה להמליץ על הפקדת תוכנית להתחדשות עירונית במעלות דפנה. התוכנית מציעה הריסה של מבנה קיים בן 5 קומות, הכולל 26 יחידות דיור, ובמקומו הקמה של מבנה חדש, בן 12 קומות ו- 135 יח"ד.

התוכנית ממוקמת על צירי הרכבת הקלה הקו המאושר (ירוק),והקו המתוכנן (תכלת),בפינת הרחובות קרל נטר ושלמה זלמן שרגאי, בשטח של 2,110 מ"ר. בנוסף למגורים, התוכנית כוללת שטחי מסחר הפונים לרחובות הראשיים, שטחים לצורכי ציבור עבור מעונות יום ובית כנסת, חניון תת קרקעי לשימוש דיירי הבניין והמסחר ושביל המחבר למערך השבילים הקיים בשכונה ומחבר לרכבת הקלה.

הדמית התוכנית במעלות דפנה קרדיט דלה פרגולה אדריכליםהדמית התוכנית במעלות דפנה קרדיט דלה פרגולה אדריכלים

ראש עיריית ירושלים, משה ליאון: "אנו פועלים בכל העיר על מנת להגדיל את יחידות הדיור בעיר, באמצעות בניה חדשה ובאמצעות קידום פרוייקטי התחדשות עירונית לכלל המגזרים. פרוייקטי התחדשות עירונית מתירים לנו לנצל את משאב הקרקע בדרך המאפשרת כדאיות כלכלית לצד רווחה לתושבים, תוך התאמה לכלל האוכלוסיות בעיר. נמשיך לפעול למען רווחת התושבים".


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:משה ליאוןשירה תלמי-באבאיירושליםמתחם בניןמעלות דפנהרכבת כבדה
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...