שותפות סופרין-וייס רכשה 50% ממתחם למרלו"ג בנשר תמורת 49 מיליון שקל

שטח הקרקע שנרכשה הוא 29 דונם. על פי נתוני Newmark Natam בשנתיים האחרונות חל זינוק של יותר מפי 2 לקרקעות בייעוד לוגיסטיקה באזור הצפון

שיתוף הכתבה
צחי סופרין והמרלו"ג של סופרין בחולון (נווה אביאני ו-Viewpoint)צחי סופרין והמרלו"ג של סופרין בחולון (נווה אביאני ו-Viewpoint)

קבוצת סופרין דיווחה אתמול (ד') לבורסה שרכשה, יחד עם קבוצת וייס, 50% ממגרש בעיר נשר לצורך הקמת מרכז לוגיסטי (מרלו"ג). ההסכם נחתם עם החברות סולם יעקב א.י השקעות ונכסים ודנקר בירגר, שזכו באוגוסט האחרון במכרז של רשות מקרקעי ישראל (רמ"י) לרכישת הזכויות בקרקע. בתמורה לחלקה במקרקעין, צפויה סופרין-וייס פיתוח לשלם כ-49 מיליון שקל - מחיר המשקף כ-3.35 מיליון שקל לדונם.
 
על פי הדיווח לבורסה, החברה התקשרה, באמצעות החברה המשותפת סופרין -וייס פיתוח, בהסכם לרכישת 50% מהזכויות בחטיבת קרקע בשטח כולל של כ-29 דונם. הקרקע ממוקמת באזור התעשייה בנשר ומיועדת להקמת פרויקט לוגיסטיקה ומסחר שיכלול כ-70 אלף מ"ר.
 
מדובר במרלו"ג השלישי שסופרין-וייס תהיה מעורבת בהקמתו, לאחר שהקימה באמצעות קבוצות רכישה מרכזים לוגיסטיים כאלה בחולון ובאבן יהודה, תחת המותג "טכנו פארק". מסופרין נמסר כי גם במקרה זה בכוונת השותפים לארגן קבוצת רכישה שתקים בעצמה את הפרויקט בבנייה עצמית, או להקים את הפרויקט במשותף במתכונת יזמית. את הצדדים בעסקה ייצגו עו״ד שי עדולם ועו״ד אופיר קינן. בנק לאומי יממן את השלמת רכישת הקרקע.

על פי נתוני NEWMARK NATAM, בשנתיים האחרונות חל זינוק של יותר מפי שניים במחירי הקרקעות בייעוד לוגיסטיקה באזור הצפון – ל-4.7 מיליון שקל לדונם. ואולם המחיר לדונם בעסקה של סופרין נמוך בהרבה

 
על פי נתוני קבוצת Newmark Natam, המספקת שירותי נדל"ן למגזר העסקי, תחום האחסנה והלוגיסטיקה ממשיך להציג עלייה בביקושים, בזמן שתחומים האחרים כמו המשרדים או המגורים מראים סימני האטה, בעקבות סביבת הריבית והאינפלציה הגבוהות. בין היתר, נמצא במסגרת הנתונים שפרסמה הקבוצה בדו"ח שסיכם את המחצית הראשונה של 2022, כי בצפון חל זינוק של 111% במחיר ממוצע לדונם בייעוד מרלו"ג בתוך שנתיים בלבד, מרמה של 2.25 מיליון שקל ל-4.7 מיליון שקל לדונם. עם זאת, העסקה בנשר משקפת כאמור סכום נמוך בהרבה לדונם.
 
בעל שליטה וסגן יו"ר דירקטוריון קבוצת סופרין , צחי סופרין, התייחס לעסקה ואמר כי: ״עליית המסחר המקוון, הצורך התמידי והתחרות בהעברת סחורות מגוונות יותר למרכזי אוכלוסייה, הפכו את השילוח והלוגיסטיקה בעולם בכלל ובישראל בפרט לענף מוביל במשק. הצמיחה המשמעותית בביקושים למחסנים, חוות שרתים ומרכזי הפצה וקירור, לצד מחסור משמעותי במרכזים לוגיסטיים ליד נמלים, שדות תעופה ובעיקר ליד מרכזי אוכלוסייה, הביאו לכך שענף הלוגיסטיקה הוא בעל חוסן בולט בתקופה זו, עם עליית מחירים משמעותית".
 


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:סופריןצחי סופריןקבוצת וייסמרלו"גנשר
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...