הוותמ"ל הפקידה שתי תוכניות התחדשות לבניית 3,660 דירות במרכז לוד

המתחמים בשכונות לאה גולדברג והס, שבהן יוקמו 1,260 ו-2,400 דירות, בהתאמה. המדובר בתיקונים של תוכניות קודמות שאפשרו את הגדלת מספר הדירות תוך הקטנת גודל הדירות הממוצע

שיתוף הכתבה
בנייה ותיקה בלוד (שאטרסטוק)בנייה ותיקה בלוד (שאטרסטוק)

הוועדה הארצית למתחמים מועדפים (הוותמ"ל) הפקידה לאחרונה שתי תוכניות להתחדשות עירונית במרכז לוד, בשכונות לאה גולדברג והס. שתי התוכניות כוללת בנייה של 1,260 ו-2,400 יחידות דיור, בהתאמה. התוכניות מתקנות את התוכניות המקוריות שאושרו לפני כשנתיים, כחלק מראייה כוללת של הוותמ"ל לשיפור, קידום וביצוע תוכניות בעזרת שינויים נקודתיים בהוראות הקיימות. 

שתי התוכניות המתוקנות מציעות כמה תיקונים כלליים להוראות שתי התוכניות בענייני הפרדת פסולת, היצמדות לקווי בניין ותיקונים נוספים. בנוסף, השינויים מאפשרים הפחתת גודל מינימלי של יחידת דיור קטנה מ-55 מ"ר ל-45 מ"ר, ובכך ניתן להגדיל את היקף יחידות הדיור בתוכניות האלה.

שכונת לאה גולדברג נמצאת במרכז לוד, בין רחוב שלמה המלך ממזרח, רחוב אבו חצירא מצפון, מסילות רכבת ישראל ממערב ורחוב דוד ברוך מדרום. כיום יש במתחם שבתוכנית תשעה בנייני מגורים שבהם 256 יחידות דיור בסך הכל. התוכנית המקורית כללה הקמת 1,160 יחידות דיור בצפיפות ממוצעת של כ-48 יחידות דיור לדונם נטו, וכן שטחי מסחר ותעסוקה בהיקף של 18,335 מ"ר, ושטח בנוי לצורכי ציבור בהיקף של כ-3,150 מ"ר. התוכנית המתקנת מוסיפה 104 יחידות דיור, מבלי לשנות את היקף זכויות הבנייה או את גובה המבנים. התוכנית משתרעת על שטח כולל של 186 דונם.

שכונת הס נמצאת אף היא במרכז לוד, בין הרחובות שלמה המלך ממזרח, אבו חצירא מדרום, מסילות רכבת ישראל ממערב ורחוב אליהו גולומב מצפון. המתחם הוא אזור תעשייה ותעסוקה משני בעיר, שבו נמצאים מפעל עלית, מתחם טלרד, מתחם שה"ל הנטוש, מוסכים, משרדים, מבני לוגיסטיקה עירוניים, תחנת דלק ומגורים לא מוסדרים.

בתחום התוכנית שאושרה, מוצעים כ-2,400 יחידות דיור בצפיפות ממוצעת של כ-43 יחידות דיור לדונם נטו, שטחי מסחר ותעסוקה בהיקף של כ-52 אלף מ"ר, ושטח בנוי לצורכי ציבור בהיקף של כ־6,500 מ"ר. התוכנית משתרעת על שטח כולל של כ־180 דונם. 


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:התחדשות עירוניתלודותמ"לשכונת הס
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...