אאורה רוכשת קרקע בתחומי תוכנית התחדשות שכונת הס בלוד; תשלם 175 מיליון שקל ותקים 620 יח"ד

החברה תשלם עוד כ-45-35 מיליון שקל בגין היטל השבחה והוצאות נוספות • נוסף על יחידות הדיור, תקים החברה במסגרת התוכנית גם כ-25,000 מ"ר שטחי תעסוקה ומסחר

שיתוף הכתבה
עו"ד יעקב אטרקצ'י, מנכ"ל ובעלי אאורה (ראובן קפוצינסקי)עו"ד יעקב אטרקצ'י, מנכ"ל ובעלי אאורה (ראובן קפוצינסקי)

חברת אאורה הודיעה היום (ד') כי התקשרה באמצעות חברות נכדות שלה, אאורה תעשיות מרכז
ואאורה לוד יזמות, בהסכם מול בעלי קרקע פרטיים לרכישת כל הזכויות במגרשים בשטח 15 דונם (מגרשים שטרם עברו פרצלציה) בתחומי תוכנית תמל/2002ב, היא תוכנית ההתחדשות של שכונת הס בעיר לוד. 

"התמורה בגין רכישת המגרשים מסתכמת לסך כולל של כ-175 מיליון שקל, בתוספת היטל השבחה והוצאות נוספות המוערכות יחד בכ-45-35 מיליון שקל", כך בהודעת החברה לרשות לניירות ערך. "במועד החתימה שילמה החברה 40 מיליון שקל, ויתרת התמורה תשולם במועד השלמת העסקה, שנקבעה לחודש ינואר 2022.

דובר במתחם שקודם תכנונית בשיתוף פעולה בין אגף ההנדסה, החברה הכלכלית העירייה ובעלי הקרקע ויהיה הסנונית הראשונה בהפיכת מתחם תעשייה ישן בלב העיר למתחם אורבני, מעורב שימושים ומודרני, שיכלול מגורים, תעסוקה, מסחר ופארקים רחבי ידיים. אנחנו נמשיך ללוות את המימוש בסטנדרטים הגבוהים שמאפיינים את העיר לוד"

המגרשים מהווים חלק מתוכנית מאושרת למגורים, למסחר ולתעסוקה בשטח בנייה עילי (עיקרי ושירות) כולל של כ-120,000 מ"ר. בהתאם, בכוונת החברה להקים על המגרשים בנייני מגורים שיכללו 620 יח"ד, וכן כ-25,000 מ"ר שטחי תעסוקה ומסחר.

לאור העובדה שלפרויקט תוכנית מאושרת, בכוונת החברה לפעול בהקדם להשלמת העסקה מול המוכר ולקידום הוצאת היתרים לפרויקט. במסגרת הבקשה להיתרי הבנייה מתכוונת החברה לבקש הקלה כמותית, בסמכות ועדה מקומית, לתוספת של כ-100 יח"ד נוספות. להערכת החברה, שיווק הפרויקט יחל במהלך שנת 2022". את הבעלים הפרטים ייצגו, גם בקידום התוכנית וגם בעסקה מול אאורה , עורכי הדין זיו כספי, לירון רוט ושי אליאב ממשרד גינדי כספי ושות '.

העסקה היא השלב המרגש במימוש הקרקע של לקוחותינו. היא דוגמה כיצד יצירתיות וחשיבה רוחבית יכולה להפוך אזור תעשייה ומספר בניינים ישנים לתוכנית התחדשות עירונית אחת פורצת דרך שתייצר מתיחת פנים לכל האזור"

יאיר רביבו, ראש העיר לוד: "זו עוד הבעת אמון מצד חברת יזמית גדולה ומרכזית במשק בכך שלוד היא כבר היום העיר של העתיד. מדובר במתחם שקודם תכנונית בשיתוף פעולה בין אגף ההנדסה, החברה הכלכלית העירייה ובעלי הקרקע ויהיה הסנונית הראשונה בהפיכת מתחם תעשייה ישן בלב העיר למתחם אורבני, מעורב שימושים ומודרני, שיכלול מגורים, תעסוקה, מסחר ופארקים רחבי ידיים. אנחנו נמשיך ללוות את המימוש בסטנדרטים הגבוהים שמאפיינים את העיר לוד".

עו"ד זיו כספי, שותף מייסד במשרד גינדי- כספי ושות ': "העסקה היא השלב המרגש במימוש הקרקע של לקוחותינו. היא דוגמה כיצד יצירתיות וחשיבה רוחבית יכולה להפוך אזור תעשייה ומספר בניינים ישנים לתוכנית התחדשות עירונית אחת פורצת דרך שתייצר מתיחת פנים לכל האזור".

היכולת של אאורה לרכוש באזורי ביקוש מרכזיים קרקעות אטרקטיביות במחירים טובים ביחס לעסקאות קודמות של מכרזי רשות מקרקעי ישראל באזור צפויה להביא תרומה נוספת לרווחיות הפרויקט"

עו"ד יעקב אטרקצ'י, מנכ"ל ובעלי אאורה : "הרכישה משקפת את מומחיותה של אאורה לייצר עתודות קרקע גם בתקופה שבה מחירי הקרקעות עלו משמעותית, נוסף על היותה החברה המובילה בהתחדשות עירונית בישראל. היכולת של אאורה לרכוש באזורי ביקוש מרכזיים קרקעות אטרקטיביות במחירים טובים ביחס לעסקאות קודמות של מכרזי רשות מקרקעי ישראל באזור צפויה להביא תרומה נוספת לרווחיות הפרויקט.

רכישה זו מצטרפת להשבחת קרקע נוספת של אאורה בעיר, להקמת מאות יח"ד, כך שכעת נקים ונשווק כ-1,000 יחידות דיור בעיר עצמה, תוך שהנוכחות והדומיננטיות שלנו באזור ממשיכה להתחזק. בהמשך לאסטרטגיה שעליה הכרזנו, נשכיר את השטחים המסחריים בפרויקטים בלוד ובבן שמן, כמו גם בפרויקטים אחרים שלנו, אשר יתמכו ביצירת תזרים שוטף וקבוע לחברה".

בתוך כך מפרסמת היום רשות מקרקעי ישראל על מכרז פומבי לבניית 300 יח"ד לדיור מיוחד - דיור מוגן וחזית מסחרית - במתחם אחד בשכונת נופי בן שמן בלוד, שכונה שבה בונה גם חברת אאורה בהיקפים נרחבים. מדובר במכרז בתחומי תוכנית תמל/1064, "מתחמי בן שמן ובית הקשתות, לוד", המתפרסת על שטח של כ-861 דונם, ובמרכזה שכונת מגורים חדשה שתכלול כ-4,543 יח"ד ו-300 יח"ד לדיור מוגן, במזרח העיר.


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:רשות מקרקעי ישראלהתחדשות עירוניתאאורהעו"ד זיו כספייעקב אטרקצ'ייאיר רביבועו"ד לירון רוטגינדי כספי ושות‘
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...