ריח של בחירות? כחלון: "טיפלנו במחירי הדירות - נטפל גם בשכירות"

שר האוצר בסיור בפרויקט דיור להשכרה בירושלים: "בקדנציה הקרובה נילחם במחירי השכירות – וננצח אותם" • "נגדיל פי 8 כמות הדירות להשכרה"

שיתוף הכתבה

ריח של בחירות באוויר: שר האוצר משה כחלון מכוון כבר לקדנציה הבאה ואומר כי "בארבע השנים האחרונות טיפלנו במחירי הדירות למכירה ובקדנציה הקרובה נילחם במחירי השכירות – וננצח אותם".

שר האוצר אמר את הדברים בסיור שערך הבוקר (ב') בפרויקט "חלומות ארנונה" בירושלים - פרויקט הדיור להשכרה ארוכת טווח שמקדמת חברת דירה להשכיר ושבונה חברת שיכון ובינוי . בסיור השתתפו גם שרת הבינוי והשיכון יפעת שאשא ביטון, מנכ"ל דירה להשכיר היוצא עוזי לוי, הבעלים הטרי של שיכון ובינוי נתי סיידוף, מנכ"ל החברה תמיר דגן ובכירים נוספים בקבוצה.

לדברי כחלון, "שחררנו את הפקק התכנוני של יחידות דיור לקנייה, וכעת נשחרר את הפקק בדיור להשכרה. נבלום את מחירי השכירות ואף נוריד אותם – כפי שעשינו בהצלחה בשוק הדיור לרכישה".

כחלון מתפאר ואומר כי "הגשמנו את חלום הדירה ל-130,000 צעירים באמצעות מחיר למשתכן , ונכפיל את הכמות הזו בקדנציה הקרובה". הוא רק שכח לציין כי מתוך ה-130 אלף האלה רק כ-60 אלף דירות הוגרלו בפועל, ולפחות מ-30 אלף ניתן היתר בנייה. רק אלפים בודדים של דירות נמסרו כבר לרוכשים.

עוד הוא מתפאר: "הצלחנו - מחירי הדירות רשמו ירידה היסטורית לראשונה מזה עשור. ניהלנו את מלחמתם של הזוגות הצעירים – כי אכפת לנו מהם". שר האוצר מתכוון לירידה של כ-2.3% במחירי הדירות לפי הלמ"ס ב-12 החודשים האחרונים, אבל מומחים רבים טוענים כי בניכוי המכירות של מחיר למשתכן המחירים לא ירדו ואולי אף עלו.

עכשיו כחלון עובר לדבר על שוק השכירות: "ציבור גדול בישראל רוצה לשכור דירה במחיר הוגן. בקדנציה הקרובה נשים דגש על ציבור השוכרים...נגדיל פי שמונה את כמות יחידות הדיור להשכרה לטווח ארוך לעומת מה שנבנה עד היום. יצרנו מלאי תכנוני של 65,000 יח"ד לבנייה להשכרה לטווח ארוך ונממש אותו. נטפל בשוק השכירות באמצעות תמריצים ליזמים פרטיים, הקצאת קרקעות לפרויקטים להשכרה לטווח ארוך, ושמירה על הזכויות של שוכרים מול בעלים".

הצהרות אלה מגיעות מאוחר מדי מבחינתו של מנכ"ל דירה להשכיר עוזי לוי שהתפטר מתפקידו וצפוי בעוד כחודשיים להתחיל בתפקידו הבכיר בחברת חללי העבודה המשותפים WeWork. לוי התפטר לפי הערכות במחאה על שיווק נמוך של דירות להשכרה מצד המדינה בניגוד להצהרותיה. 

לוי אמר בסיור, כי בזמן הקרוב תפרסם " דירה להשכיר " מכרזים לדיור להשכרה בהיקפים משמעותיים באזורי ביקוש נוספים, ביניהם תע"ש השלום בתל אביב. לדבריו, "פרויקט 'חלומות ארנונה' מצטרף לעוד 27 פרויקטים ברחבי הארץ היוצרים מסה קריטית של אלפי יחידות דיור להשכרה ואופציית דיור אטרקטיבית לציבור לטווח ארוך".

פרויקט "חלומות ארנונה" שבונה שיכון ובינוי במתחם אלנבי, כולל 333 יחידות דיור ב-13בניינים בני 6 קומות, על שטח כולל של 30 דונם. הפרויקט משלב חזית מסחרית של כ-500 מ"ר וכן גני ילדים ושטחים ירוקים. כל יחידות הדיור בפרויקט מיועדות להשכרה ארוכת טווח, כאשר 84 מהן יושכרו בשכ"ד מופחת לזכאים חסרי דירה. לפי המודל המוכר של " דירה להשכיר ", שיכון ובינוי תבנה את הפרויקט ותפעיל אותו לתקופה של 20 שנה שבסופה היא תוכל למכור את הדירות בשוק החופשי. 


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:ישי כחלוןשוק האוצרמחיר למשתכן
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...