מגלילות ועד צומת חולון: אושר המקטע המרכזי של קו המטרו M1

אורכו של הקטע 14 ק"מ והוא כולל 11 תחנות. יחד עם המקטע הדרומי שכבר אושר, יגיעו הסתעפויותיו הדרומיות של הקו עד ללוד ולרחובות

שיתוף הכתבה
מטרו בגוש דן (יח"צ)מטרו בגוש דן (יח"צ)

ועדת השרים לענייני פנים, שירותים, תכנון ושלטון מקומי, בראשות שרת הפנים, איילת שקד, אישרה היום (א') את המקטע המרכזי של קו המטרו M1.  אורכו של המקטע הוא כ-14 ק"מ והוא כולל 11 תחנות תת קרקעיות. המקטע מתחיל בסמוך למחלף גלילות וממשיך דרומה דרך רמת אביב, דרך נמיר, רחוב יגאל אלון ומסתיים בצומת חולון. מקטע זה משלים את המקטע הדרומי של קו המטרו M1 אשר אושר לאחרונה.

אישור המקטע יאפשר קידום הקמת השלב ראשון של פרויקט המטרו מצומת הכפר הירוק ועד מחלף ראשונים. אף על פי לוחות הזמנים הרשמיים אמור שלב זה להתחיל בפעילות בעוד כעשור בשנת 2032. אי אישורו של חוק המטרו בכנסת היוצאת מעמידה בסימן שאלה את שנת היעד הזו.

אישור המקטע נעשה בהמשך להחלטת הוועדה לתשתיות לאומיות (ות"ל) מחודש מאי האחרון על פיצול תוכנית המקטע הצפוני של קו M1 (תתל/101/ב), כך שבשלב הראשון יקודם מקטע התוכנית מצומת חולון ועד גלילות. זאת, בשל התנגדויות מצד רשויות מקומיות באזור השרון, ובראשן רעננה, לתוואי המטרו בשטחן.

הקו יהיה בממשק עם קווי מערכת תחבורה ציבורית נוספים:  עם קו המטרו  2M יתממשק המקטע החדש בסמוך למחלף השלום ועם קו M3   בגלילות.  כמו כן יפגוש מקטע בתחנות רכבת ישראל סבידור מרכז, השלום, ההגנה , גלילות (תחנה חדשה) וצומת חולון ובתחנות של קווי הרכבת קלה: צומת חולון ואוניברסיטת תל אביב (הקו הירוק), ההגנה ומסוף ארלוזורוב (קו סגול) ותחנת ארלוזורוב בקו האדום.

שרת הפנים איילת שקד אמרה כי "מדובר בארוע היסטורי. אישור המקטע המרכזי של קו המטרו M1 מצומת חולון ועד צומת גלילות.
זה מקטע משמעותי וחשוב הכולל 11 תחנות במוקדים מטרופולינים ותחבורתיים מהחשובים ברשת וביניהן מרכז תחבורתי גלילות דרום, סבידור, השלום וההגנה שיביא להקלה על הפקקים".

יו"ר מטה התכנון הלאומי, עו"ד שלומי הייזלר אמר כי "פרויקט המטרו הינו קריטי למטרופולין תל אביב שהולך וגדל. המטרו בשילוב מערכות הסעות המונים נוספות בהם הרכבת הקלה יתנו מענה תחבורתי ראוי לתושבים. אני מודה למינהל התכנון על העבודה המקצועית והמאומצת, ובחודשים הקרובים נפעל לאישור מקטעים נוספים".


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:איילת שקדמטרוות"לקו מטרו M1שלומי הייזלר
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...