נאמני חברת הבנייה החקלאית אגרוטופ מכרו אותה ב-160 מיליון שקל

קבוצת ביכורי השדה רכשה מאגרוטופ קרקע של 21 דונם במושב תימורים תמורת 101.4 מיליון שקל בנוסף ל-2.5 מיליון שקל שישולמו בעבור המערכת הסולארית. פעילות החקלאות נמכרה ב־36 מיליון שקל. חלק מפעילות החברה האם נמכר ב-19 מיליון שקל

שיתוף הכתבה
אגרוטופ חווה (צילום: אלון פלג)אגרוטופ חווה (צילום: אלון פלג)

ביהמ"ש המחוזי בבאר שבע אישר בשבוע שעבר (ו') את הסדר הנושים ואת מכירת נכסי "אגרוטופ" תמורת כ-160 מיליון שקל. בית המשפט המחוזי בבאר שבע אישר את בקשת הנאמנים להסדרי הנושים של חברת אגרוטופ, כולל חברת האם הפח וחברת הסבתא הנחן השקעות. בקשה זו מתארת שלושה הסדרי נושים שלדברי החברה חריגים בהיקפם. אלו אמורים לכסות חובות של מאות מיליוני שקלים ואושרו ברוב הנדרש על ידי הנושים. 

במאי השנה ביקשה החברה הקפאת הליכים עקב חובות של רבע מיליארד שקל בעקבות פשיטת רגל שאליה נקלעה. החברה הסבירה אז שנקלעה לחובות עקב משבר הקורונה ועליית מדד תשומות הבנייה . ביולי השנה נאמני החברה הציעו אותה למכירה, כולל חברת האם ורכישת זכויות במקרקעין.

מהבקשה עולה כי נאמני החברה התקשרו עם חברה מקבוצת ביכורי השדה שבבעלות האחים שבע למכירת 21 דונם שמחזיקה החברה במושב תימורים בסך של 101,400,000 שקל, בנוסף לסך 2.5 מיליון שקל שישולמו בעבור המערכת הסולארית המותקנת על גג הבניין שעל המקרקעין. 

עוד עולה מהבקשה כי הנאמנים מכרו את הפעילות החקלאות בתמורה לסך של כ-36 מיליון שקל (כולל מלאי) ובנוסף צפויים הנאמנים להעשיר את קופת החברה בעשרות מיליוני שקלים נוספים, באמצעות תמורה של כ-19 מיליון שקל עבור מכירת חלק מפעילות חברת הפח לחברת יהודה רשתות; 14.5 מיליון שקל נוספים יוזרמו לקופה לאחר שתקיים התמחרות של קרקע בעיר גדרה אשר בעלי השליטה בחברות, בני משפחת הנקין, העמידו לטובת ההסדר. 

רו"ח גבריאל טרבלסי ועו"ד אבנר כהן ממשרד כהן וילצ'יק ושות', נאמני קבוצת החברות "אגרוטופ", הגישו לבית-המשפט המחוזי בבאר שבע את  הסדר הנושים שגיבשו לצורך שיקומן הכלכלי. לצד מקורות אלו הנאמנים ציינו כי הם פועלים  לגבות חובות מלקוחות, למכור מלאים ולממש נכסים נוספים שבידי החברות.

כיסוי החוב לעובדים ולמלווים, עד 25% לנושים הלא מובטחים

כמו כן, עולה מהבקשה לאישור הסדר הנושים, כי לחברת הנחן חוב מובטח לבנק לאומי תחת שעבוד כללי שוטף על-סך 32 מיליון שקל, וכי לחברת הפח חוב לבינלאומי על-סך 25 מיליון שקל שעליו רובץ שעבוד כללי שוטף גם כן וכן חובות מובטחים לחברת הפח ואגרוטופ לגורמי אשראי חוץ בנקאי בסכום של כ- 13 מיליון שקלים, חובות שמובטחים בערבות אישית בסך של כ-29 מיליון שקל. חובות אלה יפרעו על פי ההסדר המוצע – במלואם.

להערכת הנאמנים, אישור ההסדר המוצע על-ידם יחד עם התמורה שצפויה להתקבל בקופת החברה הודות למאמציהם, צפויים להביא לכך כי כלל הנושים המובטחים, העובדים ומי שהעניקו ערבות אישית – ייפרעו במלואם. עוד עולה מההסדר, כי גם החובות לנושים שאינם מובטחים בחברת הפח, על-סך של כ-15 מיליון שקל יפרעו במלואם. מצבם של הנושים שאינם מובטחים בחברת "אגרוטופ" מורכב יותר, ונכון להיום הם צפויים להיפרע בשיעור של כ-20% עד 25%.


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:אבנר כהןאגרוטופגבריאל טרבלסימשפחת הנקין
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...