עם חובות של כרבע מיליארד שקל חברת הבנייה החקלאית אגרוטופ מוצעת למכירה

נאמני החברה מציעים שלוש אפשרויות לרכישה: רכישת כל הפעילות החקלאית של הקבוצה וחברת האם פח תעשיות מתכת, רכישת זכויות מקרקעין בשטח 21 דונם ורכישת כל הקבוצה לרבות הזכויות במקרקעין

שיתוף הכתבה
אגרוטופ חווה (צילום: אלון פלג)אגרוטופ חווה (צילום: אלון פלג)

לאחרונה דיווחנו במרכז הנדל"ן על כמעט רבע מיליארד שקל חובות לחברת הבנייה החלקאית אגרו טופ, לצד בקשה לעיכוב הליכים. כיום החברה מוצעת למכירה, לאחר שמונו לה הנאמנים רו"ח גבי טרבלסי ועו"ד אבנר כהן ממשרד כהן, וילצ'ק  ושות'.

החברה מדווחת שמהבדיקות שערכו הנאמנים עלה כי הסיבה לקריסת "אגרוטופ" היא כניסתה לפרויקטי תשתית שאפתניים באמצעות חטיבת הבנייה של "אגרוטופ" שנטלה על עצמה פרויקטים הנדסיים בתחום התעשייה - שבו היא נעדרת כל יתרון יחסי; בעוד שדווקא בתחום החקלאות ובניית הלולים המודרניים והמותאמים אישית – תחום הפעילות המסורתית של החברה – המשיכה החברה לייצר רווחים גם במהלך תקופת משבר הקורונה.

בית-המשפט המחוזי בבאר-שבע, שבו מתנהל תיק השיקום של קבוצת החברות,  אישר לנאמנים להזמין את הציבור להציע הצעות לרכישת החברות כולן או חלקן, ולהעבירן הליך של ארגון מחדש. כשלב ראשון, מציעים הנאמנים למכירה את הפעילות החקלאית של הקבוצה וכן את הזכויות במקרקעין שלה, בכפוף להסדרתם, כאשר המועד האחרון להגשת הצעות -28.7.

בהזמנה להציע הצעות, פרסו הנאמנים שלוש אפשרויות לרכישת חלקים מקבוצת "אגרוטופ": האחת היא רכישת כל הפעילות החקלאית של הקבוצה המתבצעת כיום בעיקר באמצעות "אגרוטופ" ומתמקדת בהקמת חוות ומבנים מתקדמים למשק העופות והחי ופועלת גם כיום ביותר מ-40 מדינות. פעילות נוספת המוצעת למכירה היא של חברת האם "הפח תעשיות מתכת" – שנותנת מענה ללקוחות המעוניינים לבצע שדרוג או שיפוץ בלולים שברשותם ולשפר את תנאי הגידול לעופות. פעילות החברה בתחום הרשתות אינה מוצעת למכירה, מנוהלת כיום באמצעות הנאמנים, אך תועבר לתקופת ביניים לניהולה של "יהודה רשתות", בפיקוח הנאמנים בכפוף לאישור בית המשפט. וזאת, בתמורה ל-350 אלף שקלים לחודש.

האפשרות השנייה היא לרכוש את הזכויות במקרקעין שבהם מחזיקה הקבוצה. מדובר בזכויות במקרקעין בייעוד תעשייה במושב תימורים, המשתרעים על פני 21 דונם ושעליהם בנוי מבנה תעשיה ומשרדים בשטח של כ-7,500 מ"ר המצוי באזור התעשייה של המושב.

האפשרות השלישית היא לרכוש את כל קבוצת החברות, לרבות הזכויות במקרקעין ופעילות החברות בתחום החקלאי

מהנאמנים נמסר כי מספר חברות ישראליות ובינ"ל מגלות עניין, וחתמו על התחייבות לשמירה על סודיות לצורך קידום רכישת הפעילות החקלאית של החברה.

 


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:אגרוטופהפח מתכתרו"ח גבי טרבלסיעו"ד אבנר כהן
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...