הופקדה תוכנית "הרחבה המזרחית" שתוסיף 3,000 דירות למזכרת בתיה

התוכנית משתרעת על של כ־1,300 דונם בשטחים פתוחים בין מזרח היישוב למסילת הרכבת. היא צפויה לכלול כ־78 אלף מ"ר למבני ציבור וכ־73 אלף מ"ר לתעסוקה ושטחים למסחר

שיתוף הכתבה
הדמיה של התוכנית מכיוון דרום מזרח (ארמון אדריכלים ומתכנני ערים)הדמיה של התוכנית מכיוון דרום מזרח (ארמון אדריכלים ומתכנני ערים)

הוועדה המחוזית מרכז הפקידה את תוכנית 'הרחבה המזרחית' במזכרת בתיה. התוכנית מציעה פיתוח של אזור מגורים בשטח כולל של כ־1,300 דונם הכולל 3,000 יח"ד, שטחים למבני ומוסדות ציבור, שטחי מסחר ותעסוקה, שטחים ציבוריים פתוחים ומערכת דרכים תומכת המתחברת לישוב הקיים. התוכנית תוכננה על ידי משרד ארמון אדריכלים ומתכנני ערים.

מיקום התוכנית הוא בחלקה המזרחי של העיר בשטח הפתוח שבין היישוב הקיים במערב ומסילת הרכבת במזרח. שטח המגורים משתרע על כ־292 דונם וכולל 300 יח"ד מוגן בשטח בנוי של כ־10,500 מ"ר וכ־550 יח"ד קטנות. סך השטח הבנוי למוסדות ציבור יהיה בגודל של 78,000 מ"ר ושטח קרקע של כ-45 דונם. שטחים נוספים יוקצו לטובת מסחר כ-6,800 מ"ר ולתעסוקה כ-73,000 מ"ר, וכן כ-93 דונם לשטחי ציבור פתוחים.

במסגרת התוכנית תבוצע העתקת קו מתח עליון החוצה כיום את השטח המיועד לשכונה החדשה מדרום לצפון אל מזרחית למסילת הרכבת כך שלא יוטלו מגבלות קרינה ופיתוח על אזורי המגורים. בנוסף מציעה התוכנית את הסדרת נחל עקרון על ידי תכנון אגני היקוות במורד הנחל למניעת הצפות בתחומי היישוב בתאום ואישור רשות הניקוז שורק – לכיש.

יעקב קוינט, מנהל רשות מקרקעי ישראל ברך על ההחלטה להפקיד את התכנית ואומר כי "מדובר בתכנית שתוסיף אלפי יחידות דיור חדשות למזכרת בתיה בשכונה חדשה עם נוף פתוח, בתמהיל דיור מגוון הכולל גם דיור מוגן ודירות קטנות שיתרמו ליצירת שכונה מגוונת באיכות חיים גבוהה. התכנון לקח בחשבון היבטי תשתית חשובים ומציע את כלל הפתרונות לתושבים כגון מוסדות חינוך וציבור, תעסוקה ומסחר גינות ושטחים פתוחים בתוך השכונה".

 


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:רשות מקרקעי ישראלארמון אדריכליםרמ"ייעקב קוינטמזכרת בתיההרחבה המזרחית
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...