אלקין חתם על התקנות שיחייבו יזמים לעדכן רוכשים בדירוג האנרגטי של הדירות

התקנות יכללו במפרט חוק המכר, ונועדו לתת לרוכשים את המידע הרלוונטי והמלא אודות הנכס. הדירוג האנרגטי נקבע לפי צריכת האנרגיה הנדרשת למיזוגה של יחידת הדיור - ככל שצריכת האנרגיה הנדרשת לדירה קטנה יותר כך הוא יהיה גבוה יותר

שיתוף הכתבה

שר השיכון זאב אלקין חתם היום (ג') על תקנות חוק המכר המחייבות עדכון של רוכשי דירות אודות הדירוג האנרגטי של הדירה. מטרת המסירה של מפרט הדירה לכל רוכש דירה חדשה בישראל, כפי שנקבע בתקנות חוק המכר, לספק לרוכש את כלל המידע הרלוונטי אודות הדירה שרכש. בכך מהווה מפרט חוק המכר, בין היתר, את הבסיס לקבלת ההחלטות אצל רוכש הדירה בנוגע להשלמת עסקת הרכישה. התקנות ייכנסו לתוקף שלושה חודשים מיום פרסומן.

הדירוג האנרגטי נקבע לפי צריכת האנרגיה הנדרשת לאקלומה של יחידת הדיור. הוא דומה לזה של מוצרי חשמל, וככל שצריכת האנרגיה הנדרשת לדירה קטנה יותר כך הוא יהיה גבוה יותר. מדובר בכלי שנועד לתת יותר מידע ולהעלות מודעות בעניין השימוש של הדירה באנרגיה והמאבק לצמצום צריכת האנרגיה והזיהום.

תקנות מקורות אנרגיה (הצגת דירוג אנרגטי ליחידת דיור) תש"ף-2020 קובעות את הדרך שבה מוכר דירה, כולל היזם, יכול לבצע דירוג אנרגטי של דירת מגורים. תיקון צו המכר דירות משלים את תקנות משרד האנרגיה, וקובע כי מוטלת על המוכר החובה להעביר את הדירוג לרוכש.

עד כה, התקנה קבעה כי "לא יציג מוכר לקונה דירוג אנרגטי של יחידת דיור המיועדת למכירה ולא יעבירו למתווך, אלא אם כן התקיימו שני אלה: קבעה מעבדה דירוג אנרגטי לפי התקן לאותה יחידת דיור, הדירוג האנרגטי יוצג באמצעות תווית דיור אנרגטי". בנוסף, התקנה מ-2020 קבעה כי "לא יציג מתווך לקונה דירוג אנרגטי של יחידת דיור המיועדת למכירה, אלא אם קיבל מהמוכר את תווית הדירוג האנרגטי של אותה יחידת דיור".

לדברי אלקין, "אנחנו ממשיכים להגן על רוכשי הדירות בדרך של טיפול בחוק המכר, בכלל ההיבטים שבהם הוא עוסק. שיתוף פעולה עם משרד האנרגיה הביא לתיקון נכון של מפרט חוק המכר, שיביא לרוכש מידע חשוב אודות הדירה שהוא רוכש".


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:חוק המכרזאב אלקיןדירוג אנרגטי
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...