הפרויקט החדש של רמי לוי: 180 דירות ו-70 חדרי מלון יוקמו במתחם הרכבת בירושלים

התוכנית, ששטחה הכולל הוא 13 דונם, אושרה בוועדה המחוזית ירושלים. היא תכלול גם כ-2,500 מ"ר שטחי מסחר, שטח דומה לתעסוקה ו-950 מ"ר למבני ציבור

שיתוף הכתבה
מתחם התחנה בירושלים (שאטרסטוק)מתחם התחנה בירושלים (שאטרסטוק)

הוועדה המחוזית בירושלים אישרה השבוע תוכנית לבינוי ופיתוח מתחם ג' במתחם התחנה בעיר. התוכנית מציע בניית 180 יחידות דיור מתוכן 81 דירות קטנות. בנוסף, ייבנו 74 חדרי מלון בשטח כולל של כ־2,800 מ"ר. התוכנית תכלול גם כ-2,500 מ"ר לשטחי מסחר, עתודת שטח זהה לשטחי תעסוקה ו-950 מ"ר למבני ציבור. השטח הכולל של התוכנית הוא כ־13 דונם. היזמית של התוכנית היא חברת רכבת במושבה שבעליה הם רמי לוי ואברהם מורדוך, והאדריכל הוא יהושע גוטמן ממשרד גוטמן אסיף אדריכלים.

התכנון המוצע מחלק את שטח התוכנית למתחם צפוני ומתחם דרומי. במתחם הדרומי מתוכננים ארבעה מבני מגורים עם חזית מסחרית לכיוון הרחוב, שבהם יהיה עירוב שימושים ציבוריים, ומבנה משרדים לצד תחנת דלק קיימת. במתחם הצפוני מתוכננים שלושה מבנים עם חזית מסחרית לכיוון הרחוב, שבהם ישולבו מלונאות ומגורים.

רמי לוי (מרסלו)רמי לוי (מרסלו)

שטח התוכנית נמצא בדרום מתחם התחנה, בסמוך לפארק המסילה, בין הרחובות דרך בית לחם ודרך חברון. המטרה הראשית של התוכנית היא יצירת מרכז רב שימושי הכולל מגורים, מסחר, תעסוקה ומלונאות.

בתחומי התוכנית יש מבנים בעלי ערך היסטורי המיועדים לשימור, תוך שילובם כחלק מהבינוי החדש. ניתנה תשומת לב רבה ליצירת חללים ציבוריים רחבים בשני המתחמים לרווחת תושבי העיר. הרחבה הציבורית המשותפת למבנים במתחם הצפוני מאפשרת לכלל הציבור גישה למבנה לשימור המצוי בחלקו המערבי של המתחם.


עקרונות התכנון המרכזיים הם עירוב שימושים כדי לעודד תנועת הולכי הרגל ורוכבי האופניים ברחבי המתחם; ושדרוג והרחבת המרחב הציבורי הפתוח, לשימוש האוכלוסייה החדשה והקיימת באזור.

כמו כן, בתחומי התוכנית יש מבנים בעלי ערך היסטורי המיועדים לשימור, תוך שילובם כחלק מהבינוי החדש המוצע. ניתנה תשומת לב רבה ליצירת חללים ציבוריים רחבים בשני המתחמים לרווחת תושבי העיר. הרחבה הציבורית המשותפת למבנים במתחם הצפוני מאפשרת לכלל הציבור גישה למבנה לשימור המצוי בחלקו המערבי של המתחם.
 


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:רמי לוימתחם התחנה ירושליםרכבת במושבהירושליםאבי מורדוךהוועדה המחוזית ירושליםאברהם מורדוך
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...