תוכנית לבניית 735 דירות במערב נתניה ע"י בית וגג ואפריקה הועברה למחוזית

זאת בעקבות אישורה על ידי הוועדה המקומית נתניה, כחלק משכונת "כוכב הים". החברות חתמו על עסקת קומבינציה אשתקד ומעריכות את היקף ההשקעה ב-850 מלש"ח

שיתוף הכתבה
אסף סימון ורונן עקביה בזמן החתימה על ההסכם בין החברות (צילום: בית וגג)אסף סימון ורונן עקביה בזמן החתימה על ההסכם בין החברות (צילום: בית וגג)

הוועדה המקומית לתכנון ובנייה נתניה העבירה לאישור לוועדה המחוזית מרכז תוכנית בנייה במערב נתניה שבמסגרתה ייבנו 735 יחידות דיור. כך דיווחה היום (ה') חברת בית וגג המחזיקה בזכויות בשטח התוכנית לבורסה.

התוכנית משתרעת על כ-49 דונם בשטח השכונה החדשה "כוכב הים" המקודמת במערב העיר, מצפון לשכונת נווה עוז ומדרום לכונת טוברוק. היא כוללת, בין היתר, הוראות לאיחוד וחלוקה ללא הסכמת הבעלים ושינויי ייעודי הקרקע. המשמעות היא שניתן לבצע את הפרויקטים גם אם לא תושג הסכמה של כל בעלי הזכויות בקרקע, במסגרת אישור התב"ע.

מדובר בפרויקט שמקדמת החברה בעקבות עסקת קומבינציה עליה חתמה יחד עם אפריקה התחדשות עירונית  ב-2021. במסגרת אותו הסכם צפויים בעלי הקרקע להותיר בידיהם כ-37% מכלל שטחי המגורים. הפרויקט מבוצע בשיתוף פעולה בין בית וגג (50%) לבין אפריקה התחדשות עירונית  ואפריקה ישראל מגורים (50% יחדיו). עלות ההשקעה המוערכת בפרויקט היא כ-850 מיליון שקל, וההכנסה צפויה להיות יותר ממיליארד שקל.

הדירות צפויות להיבנות בבנייה מרקמית בשילוב בנייה גבוהה הכוללת שבעה בנייני מגורים בני 10 עד 30 קומות. בנוסף, יוקצו שטחים למסחר ותעסוקה, מבני ציבור, דרכים ושטחים פתוחים לרווחת הציבור. הפרויקט תוכנן על ידי משרד האדריכלים אלונים-גורביץ.

מהודעת בית וגג , שאותה מנהל רונן עקביה, עולה כי מדובר בפרויקט חריג בהיקפו ביחס לפרויקטים הקיימים שלה. להערכת החברה, האישור הסופי של התוכנית עשוי להתקבל ב-2024. המלצת הוועדה המקומית כפופה, בין היתר, לכמה תיקונים במסמכי התוכנית, קבלת האישורים הרגולטוריים הנוספים הנדרשים, לרבות אישור מחלקת תנועה וחניה, אישור אגף תשתיות ואישור משרד הביטחון.

רונן עקביה, מנכ"ל בית וגג יזמות ונדל"ן: "לצד הפעילות הקיימת של בית וגג הכוללת עשרות פרויקטים בתל-אביב וגוש דן, מרחיבה החברה את פעילותה למתחמי בנייה משמעותיים ואסטרטגיים בשרון כמו פרויקט מהותי זה בשכונת אופק הים בנתניה. המשימה כעת הינה קידום מהיר של אישור התב"ע בוועדה המחוזית. השותפות בפרויקט זה עם אפריקה ישראל יצרה סינרגיה עוצמתית, מקצועית ואיכותית, שהובילה להיענות מהירה ומלאה של בעלי הקרקע במתחם ולקידום תהליך תכנון מהיר ומוצלח מול רשויות התכנון. מתחם 542/3 הוא חלק מתוכנית אסטרטגית לעיר נתניה ואנו גאים להוביל יחד את התכנון, הפיתוח והבניה באזור". 

אסף סימון, מנכ"ל אפריקה התחדשות עירונית : "אנו גאים לקחת חלק במימוש הפוטנציאל בעיר נתניה. העיר המהווה יעד נדל"ני אטרקטיבי, שנמצא במגמת צמיחה משמעותית בשנים האחרונות, הודות לצוות המקצועי בעיר הרואה עין בעין את הצורך בפיתוח אינטנסיבי של פרויקטי התחדשות עירונית . הפרויקט המיועד ממשיך את תנופת הבנייה של חברת אפריקה התחדשות עירונית בעיר, החל מסביוני סיטי נתניה, פרויקט הפינוי בינוי הראשון בעיר, דרך פרויקטים בני מאות יח"ד נוספים בשכונת נורדאו המתחדשת, ברחוב פנחס לבון וזלמן שניאור. החלטת הוועדה המקומית להמליץ על הפקדת התוכנית מהווה צעד משמעותי בדרך למימוש הפרויקט, הממוקם במתחם שצפוי להיות מרכז העיר החדש של נתניה. היקף החתימות הנרחב ומהירות ההצטרפות מעידה על האמון העמוק בשותפות בין אפריקה התחדשות עירונית לבין בית וגג וביכולות המשותפות".


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:בית וגגאלונים גורביץ אדריכליםאפריקה התחדשות עירוניתנתניהאפריקה ישראלהוועדה המקומית נתניה
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...