שיכון ובינוי סגרה הסכם למימון קריית המודיעין של צה"ל בנגב בגובה של כ־4.2 מיליארד ש"ח

העסקה נחתמה מול קבוצת גופי מימון בראשות בנק דיסקונט והראל ביטוח. הקמפוס צפוי לאכלס 12,000 חיילים. סולל ובונה תבצע את עבודות התכנון וההקמה של כ-450 אלף מ"ר בנוי

שיתוף הכתבה
הדמיית קריית המודיעין בדרום (שיכון ובינוי)הדמיית קריית המודיעין בדרום (שיכון ובינוי)

קבוצת שיכון ובינוי הודיעה היום (ג')  על חתימת הסכם מימון בגובה של כ־4.2 מיליארד שקלים לפרויקט תכנון והקמת קמפוס קריית המודיעין של צה"ל בנגב. בנק דיסקונט והראל ביטוח ופיננסים הובילו את סינדיקציית האשראי, בה השתתפו גם עמיתים, כלל, מנורה מבטחים והפניקס.

הקמפוס יאכלס כ-12,000 חיילים וקצינים מיחידות איסוף, מודיעין, סייבר וטכנולוגיה וכן את יחידות המטה של אגף המודיעין. חברת הבת סולל בונה תבצע את עבודות התכנון וההקמה של פרויקט הקמפוס במהלך 5.5 השנים הקרובות. מדובר בפרויקט הבינוי הגדול בתולדות המדינה, כאשר בסך הכל כולל הפרויקט עבודות בינוי בשטח של כ-450 אלף מ"ר בנוי המתפרסים על שטח של כ-2,500 דונם.

החברה זכתה ביולי 2020 במכרז של משרד הביטחון לתכנון, מימון, הקמה והפעלה של הקמפוס שיוקם בצומת ליקית, וחתמה על הסכם הזיכיון בנובמבר אשתקד. בקמפוס צפויים לשרת למעלה מ- 12,000 אנשי קבע וחיילים בסדיר, והוא יקלוט את יחידות האיסוף, המודיעין, הסייבר והטכנולוגיה, וכן את מטה אגף המודיעין ומערך ההדרכה שלו, הממוקמים כיום באזורי ביקוש בגוש דן ובבסיס המרכזי בגלילות. כחלק מהמעבר, ישנה התחייבות מצד המדינה ליצירת פתרון תחבורתי מהיר מהמרכז לדרום עד לאכלוס הבסיסים.

הקמת הקמפוס שאותו מוביל מנהל המעבר דרומה במשרד הביטחון בראשות אלון יפרח ואגף המודיעין בצה"ל, היא אבן הדרך המרכזית בתוכנית הלאומית להעברת מחנות צה"ל דרומה. זהו גם הפרויקט הגדול והמורכב ביותר מבין חמשת מיזמי הבניה של מעבר צה"ל דרומה: קריית ההדרכה של צה"ל והעברת בח"א 27 לנבטים הושלמו לפני מספר שנים, קריית התקשוב הדיגיטלית מוקמת בימים אלה בבאר שבע, המרה"ס - מרכז ההספקה הדרומי - מוקם בימים אלו ליד משמר הנגב, וכעת יוצא לדרך גם פרויקט קריית המודיעין. האכלוס צפוי להסתיים בשנת 2028 ותקופת הזיכיון צפויה להסתיים בשנת 2047.

את שירותי התפעול והתחזוקה תבצע חברה ייעודית שהקימה שיכון ובינוי . קבלני משנה מהותיים נוספים בפרויקט הם חברת מוטורולה סולושנס ישראל שתקים, תתפעל ותתחזק את המערך התקשובי, חברת שיר-בן תוביל את מערך ההסעדה וחברת לוגיסטיקר את מערך הלוגיסטיקה. פרויקט יבוצע בהתאם לדרישות המיוחדות של חיל המודיעין תוך שימוש בטכנולוגיות מתקדמות.

תמיר כהן, מנכ״ל שיכון ובינוי , אמר היום כי: "אנחנו נרגשים לצאת לדרך עם הפרויקט שמהווה מבחינתנו מימוש חזונו של בן גוריון והמשך שותפות אקטיבית במפעל הביטחון של המדינה כמו שעשינו לאורך כמאה שנים של פעילותה של קבוצת שיכון ובינוי. שיתוף הפעולה יחד עם בנק דיסקונט והראל ביטוח ופיננסים ושאר המוסדיים לגבי מימון לפרויקט מעיד על האמון הרב של הגופים בשיכון ובינוי, תמיר כהן הוסיף כי המטרה המרכזית היא להקים מתקן משוכלל וחדשני, שיהיה לבית עבור יחידות אמ"ן ומשרתיהן ולהפעילו לשנים רבות באופן שבו חיילי חיל המודיעין יהיו עסוקים אך ורק בעבודה מבצעית ובשמירה על הביטחון של כולנו, ואנחנו נדאג לכל השאר".

גבי דוד, מנכ״ל חטיבת הזכיינות וההשקעות של שיכון ובינוי אמר היום כי: "מדובר בעוד מגה פרויקט שאותו מובילה שיכון ובינוי,  וכי בכוונת החברה להמשיך ולהתמודד על פרוייקטי ענק מורכבים וגדולים. הידע והניסיון האדיר שנצברו בחטיבת הזכיינות מאפשר לחברה ליזום פרוייקטים חדשניים המשרתים את הגופים המשמעותיים ביותר בישראל".

הילה ערן-זיק, ראש החטיבה העסקית של בנק דיסקונט: ״עסקת המימון עם שיכון ובינוי היא עוד הוכחה ליכולות יוצאות הדופן של דיסקונט במימון פרויקטים מורכבים בתחום התשתיות, ומתווספת לשורה ארוכה של עיסקאות מימון גדולות שהושלמו לאחרונה. אנו גאים במיוחד ללוות את שיכון ובינוי בפרויקט בעל חשיבות לאומית עליונה ומודים לחברה על האמון והשותפות".

איציק טאוויל, מנהל אגף האשראי ואגף הנדל״ן בהראל: ״קבוצת הראל גאה להוביל עסקת מימון של פרויקט תשתית משמעותי, ובהיקף הגדול בישראל שהוביל גוף מוסדי. בהתאם לאסטרטגיה העסקית שלנו, אנו מתמקדים בהשקעות מגוונות ואיכותיות ורואים חשיבות רבה בשיתופי פעולה עם גופים מנוסים ומובילים - הן בצד היזמי והן בצד המממנים. כל זאת במטרה לייצר תשואה יציבה לעמיתי ומבוטחי הראל, ברמת סיכון נמוכה המאפיינת את תחום התשתיות״.


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:שיכון ובינויסולל בונההראל ביטוחקריית המודיעין בנגבבנק דיסקונט
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...