אושרה הפקדת תוכנית לבניית 2,550 דירות ברמלה

השכונה החדשה תוקם על שטח שבו שכנה בעבר מפקדת העורף, ותכלול גם מתחם תעסוקה חדש על שטח של 91 דונם, דירות קטנות ודירות שמיועדות לאוכלוסיות כמו קשישים ובעלי מוגבלויות

שיתוף הכתבה
רמלה (שאטרסטוק)רמלה (שאטרסטוק)

הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה מרכז אישרה להפקדה את תוכנית מתחם רחבעם ברמלה. במסגרת התוכנית תוקם שכונה שתכלול 2,550 יחידות דיור, מתוכן 625 דירות קטנות (ששטחן 80-30 מ"ר) וכ-400 יחידות דיור מיוחד (מיועדות לאוכלוסיות כמו קשישים, סטודנטים ובעלי מוגבלויות). השכונה תוקם על שטח שבעבר שכן בו בסיס צבאי בשם מחנה רחבעם, ששימש את מפקדת פיקוד העורף. במסגרת התוכנית יוקצו גם 77 דונם למבני ציבור, 7 דונמים לשטחי ספורט ונופש, 91 דונם למתחם תעסוקה חדש ו-46 דונם שטחים פתוחים.


תמהיל המגורים בתוכנית כולל מבנים בני 16-8 קומות. מתחם התעסוקה שיוקם בצפון התוכנית יכלול מגדלי משרדים בני כ-20 קומות. מבני אבן ייחודיים ואלמנטים נוספים בעלי ערכיות הנמצאים בשטח התוכנית מתקופת המנדט הבריטי, במחנה רחבעם, שומרו ושולבו בתכנון החדש. התכנון מתחבר לשכונת קריית האמנים הסמוכה, והשכונה החדשה תקושר אליה באמצעות רשת רחובות שייצרו  רציפות. שבילי הולכי רגל ורוכבי אופניים בשכונה יחברו בין אזורי המגורים למוקדי התעסוקה ולכלל השטחים בשכונה.


מנהל רשות מקרקעי ישראל (רמ"י),יעקב קוינט, ברך על אישור הפקדת התכנית, וציין כי "השכונה תוכננה כך שתתאים לעלייה בביקוש למגורים בעיר, ותאפשר מגוון פתרונות מגורים, לצד שטחי תעסוקה, מבני ציבור, מלונאות ומסחר, שיעניקו איכות חיים גבוהה ויספקו את כל צורכי תושבי השכונה". 
 


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:יעקב קוינטרמלההוועדה המחוזית לתכנון ובניה מחוז מרכזמתחם רחבעם
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...