מהלך השבוע: רובי קפיטל מעמידה ליווי של מאות מיליוני שקלים לפרויקט – ומסמנת את הכיוון לשוק המימון

עד לאחרונה היתה עסקת מימון נדל"ן בהיקף של למעלה מ-300 מיליון שקלים, נחלתם של הבנקים לבדם. העסקה שחתמו השבוע רובי קפיטל ובית ירושלמי ממחישה כי לאור המצוקה שאליה נקלעו הבנקים – הכללים מתחילים להשתנות

שיתוף הכתבה
יעקב ניצן (אפי עטיאס) ואבישי מאירוביץ (יח"צ) על רקע הדמית הפרויקטיעקב ניצן (אפי עטיאס) ואבישי מאירוביץ (יח"צ) על רקע הדמית הפרויקט

עסקאות מהסוג שחתמו השבוע חברת המימון החוץ בנקאי רובי קפיטל ויזמית הנדל"ן בית ירושלמי הן לא מהסוג שמושך מיד את תשומת הלב. לכאורה, עסקת עוד עסקת מימון לעוד פרויקט. אז זהו, שלא. העסקה שבמסגרתה תעמיד רובי קפיטל סכום של 320 מיליון שקלים לפרויקט הבניה ברמת שלמה היא יוצאת דופן ומשקפת את הכיוון שאליו צועד כיום תחום המימון.

חברות מימון חוץ בנקאי, שההון המצטבר של רובן נע בטווח של מיליארד עד 3 מיליארדי שקלים, לא נהגו עד לאחרונה להעמיד סכומים שכאלה למיזמי נדל"ן, ולמעשה גם כיום מדובר בעסקה נדירה. עסקאות מימון של עשרות מיליוני שקלים היו הרבה, אך הטווחים של מאות מיליוני השקלים היו עד עכשיו רשומים בטאבו על שמם של הבנקים. ובכן, לא עוד.

אפשר להסביר זאת בכך שהבנקים עצמם סגרו בחודשים האחרונים את שעריהם בפני יזמים המשוועים להון, בשל ההגבלות שהטיל עליהם בנק ישראל, ובכך מחייבים את השוק לייצר פתרונות אחרים. עבור החברות החוץ בנקאיות מדובר בהזדמנות פז. פרויקטים שבעבר לא היו מגיעים אליהן, כעת משחרים לפתחם. ואת ההזדמנויות הללו צריך לדעת לנצל.

ואי אפשר בלי מילה על רובי קפיטל עצמה, חברה שהוקמה לפני 7 שנים בלבד על ידי אנדרו מסטל גרשון שפירא ואילן רובינשטיין, התחילה בקטן והיום כבר נחשבת לאחד הכוחות העולים בתחום. לאורך שנות פעילותה השכילה החברה לגייס כח אדם איכותי כמו המנכ"ל יעקב ניצן ששימש כראש מערך האשראי לנדל"ן של הראל ביטוח ואת סמנכ"ל הליווי מיקי ברגר בעל עשרות שנות ניסיון במערכת הפיננסית אף הוא, והתוצאות בהתאם.


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:רובי קפיטליעקב ניצןירושליםבית ירושלמיאבישי מאירוביץ'מהלך השבועליווי
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...