למרות ירידה בהכנסות, אפריקה ישראל רושמת רווח של כ־105 מלש"ח - פי 4 מאשתקד

החברה פרסמה את הדו"ח הכספי שלה לרבעון השני של 2022 במהלכה רשמה החברה 251 יח"ד וחילקה דיווידנדים בגובה של 40 מיל' שקלים מתחילת השנה

שיתוף הכתבה

אפריקה ישראל מגורים מקבוצת לפידות קפיטל פרסמה את תוצאות הרבעון השני לשנת 2022. החברה הודיעה על עלייה של למעלה מ־400% ברווח הנקי לעומת הרבעון המקביל אשתקד כאשר הסכום עומד על כ־105 מיליון שקלים לעומת 23 מיילון שקלים בתקופה המקבילה אשתקד. החברה מכרה 251 יח"ד ברבעון האחרון, עלייה של 64 יח"ד שנמכרו לעומת הרבעון המקביל אשתקד.

הכנסות החברה ברבעון השני של שנת 2022, הסתכמו בכ-323 מיליון שקלים לעומת כ-343 מיליון שקלים ברבעון המקביל אשתקד. הירידה הקלה נובעת בין היתר, מתזמון בהכרה החשבונאית בהכנסות. לחברה פרויקטים רבים, הנמצאים בשלבי ביצוע שונים, שצפויים להיכלל בשורת ההכנסות והרווח כבר בתוצאות הרבעונים הבאים. יחד עם זאת, הרווח הגולמי גדל ברבעון בכ-66% והסתכם בכ-92 מיליון שקלים לעומת כ-54 מיליון שקלים, ברבעון המקביל אשתקד.

בדו"ח הרבעון, החברה מסבירה את הקפיצה הגדולה ברווח הנקי לעומת הרבעון המקביל אשתקד כנובע מהעלייה ברווח הגולמי יחד עם רווח שערוך בגין הפרויקטים למגורים להשכרה בהרצליה ושהם. החברה מציינת ששיעור הרווח הגולמי עלה ברבעון השני ועומד על 29% לעומת 16% ברבעון המקביל אשתקד; ושיעור הרווח הגולמי ממכירת דירות שמר על יציבות ועמד ברבעון השני על כ-19%.

באשר לנתוני המכירות, החברה מכרה כאמור 251 יח"ד ברבעון האחרון בהיקף כספי של כ־743 מיליון שקלים (נתח החברה 670 מיליון שקלים). המכירות ברבעון השני של 2022, כוללות 26 יח"ד אשר נמכרו בפרויקט מחיר למשתכן "סביון ואירוס" בנס ציונה, במחירים מפוקחים. זאת לעומת התקופה המקבילה אשתקד, בה לא נמכרו דירות במסגרת מחיר למשתכן כלל. כמו כן, המכירות ברבעון המקביל אשתקד כללו 44 יח"ד אשר החוזים בגינם נחתמו במסגרת הפרה- סייל בפרויקט DUO.

אפריקה ישראל מתייחסת גם לשוק הדיור להשכרה ומסחר: החברה מחזיקה כיום בארבעה פרויקטים הכוללים 800 יח"ד להשכרה (חלק החברה 502 יח"ד),מתוכם שלושה פרויקטים אוכלסו או החל אכלוסם, נכון למועד הפרסום. כמו כן, החברה נמצאת בשלבים שונים של תכנון ובניה של שטחי מסחר המשולבים בפרויקטים של החברה בהיקף של כ-177 אלף מ"ר.

החברה מציינת נקודות נוספות המאפיינות התרחשויות ברבעון האחרון בינהן: דירקטוריון החברה אישר חלוקת דיבידנד בסך של כ-30, מתחילת השנה חילקה החברה דיבידנד בסך 40 מיליון שקלים; הרווח הגולמי שטרם הוכר מפרויקטים לביצוע עד שנת 2025 עמד נכון לסוף 2021 על כ-2.6 מיליארד שקלים ונכון לעת פרסום הדו"ח, לחברה צבר קרקעות של למעלה מ־13 אלף יח"ד בתוספת של כ־177 אלף מ"ר של תעסוקה ומסחר.

מיכה קליין, מנכ"ל אפריקה ישראל מגורים: "אנו גאים לסכם רבעון מוצלח, עם המשך צמיחת החברה במכירות וברווחיות, שמירה על איתנות פיננסית גבוהה והורדת המינוף. אפריקה ישראל פועלת כל העת לאיתור הזדמנויות עסקיות, כמו העסקאות שביצענו למכירת שטחי המסחר והתעסוקה בפרויקט סביון VIEW בירושלים. על אף השינויים המאקרו כלכליים, אנו ממשיכים להיות עדים לביקושים משמעותיים לדירות בשוק ופועלים להגדלת ההיצע. השנה פתחנו מספר פרויקטים חדשים ונוספים צפויים להיפתח עד סוף השנה".


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:מיכה קלייןרווחדוחות כספייםרבעוןאפריקה ישראל
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...