לגזור ולשמור: כך תפעלו במקרה שבו הבית ייפגע במתקפת טילים

למי פונים במקרה שבו הבית נפגע מטילים; כמה זמן לוקח ההליך; והאם יש הבדל בהתנהלות בין מקרה של פגיעה ישירה ומקרה של פגיעת הדף? שיחה עם יו"ר התאחדות קבלני השיפוצים ערן סיב שמסביר: "הכי חשוב - אסור להתחיל לעבוד לפני אישור מס רכוש"

שיתוף הכתבה
הריסות בית במושב חפר לפני שנתיים (דוברות המשטרה)הריסות בית במושב חפר לפני שנתיים (דוברות המשטרה)

בהלם שבו מצויים אזרחים שביתם נפגע מהתקפת טילים, קשה מאד להתחיל לחשוב על הליך השיפוצים. ובכל זאת, על מנת להבטיח כי הטיפול שלו נזכה מהמדינה יהיה מקיף ומספק, ישנם כללים ברורים של עשה ואל תעשה. בימים שבהם שוב נורים מטחי טילים מרצועת עזה על אזור הדרום ועל ערי השפלה וגוש דן, שוחחנו עם ערן סיב, יו"ר התאחדות קבלני השיפוצים, על אופן הפעולה המומלץ במקרה מצער שכזה.

"קודם כול, הדבר הראשון שעושים במקרה של פגיעה בנכס זה לפנות למס רכוש", מסביר סיב, "השמאי מצלם את הפגיעות, בודק את הפגיעות, עושה דוח ראשוני. משאיר את הפרטים. במקרה של נזק משמעותי מס רכוש באמצעות החברות המשכנות עושה לך את העבודה. בפגיעות קטנות  אתה מזמין קבלן שיפוצים  שיעשה סקירה של אלומינום, זכוכיות וכדומה ושולח למס רכוש הצעת מחיר עם פירוט,  שמס רכוש צריך לאשר. הכי חשוב, אסור להתחיל לעבוד לפני שמס רכוש אישר לך".

כמה זמן ההליך לוקח?

"מכל המבצעים הקודמים למדנו שההתנהגות של מס רכוש הייתה ללא דופי והיו מאוד סבלניים ואכפתיים ללא יותר מדי בירוקרטיה. השמאים של מס רכוש היו נותנים את הטלפונים האישיים, מאשרים עד שבוע והכסף כבר היה בבנק".  

מה עושים במקרה של פגיעה ישירה?

"דבר ראשון שהשמאי עושה הוא מביא את  המנהדס לבדוק אם ניתן לשפץ את הבית או צריך להרוס אותו. במקרה שצריך להרוס החברות המשכנות בונות מהתחלה ומספקות דיור חלופי עד שייבנה הבית, שזה הליך שיכול לקחת הרבה זמן"

מהם רוב סוגי הפגיעות?

"80% מהפגיעות הן פגיעות הדף. נזק מרכזי הוא פגיעה בזכוכיות, תריסים נשברים. המון תיקוני טיח. דלתות שלא יכולות להיסגר, משקופים. אלו הדברים הנפוצים".

למה חשוב לשים לב כשמשפצים את הבית בעקבות הנזק?

"לפי מס רכוש  הרכוש החלופי צריך להיות  שווה ערך, למשל פורצלן של  מטר על מטר, צריך לפחות פורצלן באותה רמה, גם  מטר על  מטר. אם היה לך שפכטל על הקירות, אז צריך להיות גם שפכטל. אלו הדרישות של בעל הבית וגם מס רכוש נוקט אותו. גם במקרה שיש ריצוף של שיש, ונפגעו לך 10 מטרים, צריך להתעקש שיחליפו את כל הרצפה, כי קשה למצוא שיש באותו גוון, חומר ואיכות. אנשים צריכים לבקש את מה שהיה להם  לפני ולא פחות מזה".

מתי בעצם מתחיל השיפוץ?

"מאוד קשה להתחיל לשפץ במהלך המבצע. יהיה קשה מאוד למצוא בעל מקצוע. איך שנגמר המבצע יש התנפלות על כל קבלני השיפוצים בעבודה. לפעמים מס רכוש מעדיף לשלוח בזמן הזה לבית מלון.  בדרך כלל שלושה ארבעה חודשים מסיימים את הפניות".
 


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:ערן סיבהתאחדות קבלני השיפוציםמס רכושפגיעת טיליםעלות השחר
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...