"כשהגענו לכאן אמרו שהשתגענו": החברה שלא מחכה למדינה – ומביאה את ההתחדשות לפריפריה

חברת צמח המרמן החליטה להקדיש חלק ניכר ממשאביה למיזמי פינוי-בינוי, אך בחרה לעשות זאת באופן שמבדל אותה מהמתחרים. "דווקא במקומות מרוחקים עם מחירים נמוכים יחסית, שמייצגים עבור היזמים סיכון גדול יותר - שם יש לנו יתרון"

שיתוף הכתבה

חברת צמח המרמן , מגופי הנדל"ן הגדולים והמוכרים בישראל, קיבלה לפני שנתיים החלטה אסטרטגית כבדת משקל: להקדיש לפחות מחצית מהפרויקטים העתידיים שלה להתחדשות עירונית במרכזי הערים. כחברה ציבורית המחויבת בשקיפות, נימקה זאת החברה בכך ש"את מרכזי הערים בישראל יש לפרק ולהרכיב מחדש עם תוספת משמעותית של יחידות דיור, מאחר ועתודות הקרקע הולכות ונגמרות וכמובן מחירי הקרקע נוסקים ואין אופציה אחרת להגדלת היצע הדירות". 

בעוד שההחלטה להקדיש חלק ניכר ממשאבי החברה למיזמי פינוי-בינוי אינה ייחודית לצמח המרמן ונגזרת מכדאיותו הכלכלית הגדולה של תחום ההתחדשות העירונית, הרי שהאופן שבו בחרה ליישם את אותה החלטה בכל זאת בידל אותה ממתחריה: החברה חרטה על דגלה את חידוש ערי הפריפריה דווקא, והקמת מיזמי פינוי-בינוי משמעותיים גם בערים שרחוקות מגוש דן ומאזורי ביקוש אחרים. 
מי שמוביל את המדיניות הזו של הבאת ההתחדשות העירונית לפריפריה הוא מנכ"ל החברה, חיים פייגלין, שאף מקדם את הנושא במסגרת תפקידו כסגן נשיא התאחדות הקבלנים בוני הארץ. 
"חברת צמח המרמן מאמינה בפריפריה ומתכוונת להמשיך ולבנות בה גם בשנים הבאות, לצד הבנייה במרכז הארץ", אומרת גילי פייגלין ברנדס, מנהלת מחלקת ההתחדשות העירונית בחברה. "כשהגענו לפני 20 שנה לכרמיאל אמרו לנו שהשתגענו. אבל דווקא העובדה שהמחירים בערים המרוחקות נמוכים יחסית ומייצגים עבור היזמים סיכון גדול יותר, מדגישה את היתרון שלנו: הגודל, הניסיון והעוצמה הפיננסית של החברה, שמאפשרים לה לקחת על עצמה פרויקטים בהיקפים שלא הרבה יזמים יכולים להתמודד איתם".
לדבריה, הפעילות של צמח המרמן מחוץ למרכז הארץ נובעת גם מסיבות אידיאולוגיות: "זה גם ביטוי לערכי הציונות ובניית הארץ שעומדים בבסיס הפעילות של החברה, ולאג'נדה החברתית שלה שלפיה לא רק לתושבי גוש דן מגיעה איכות חיים גבוהה ובניינים בטוחים. צריך גם לזכור שצמח המרמן היא במקור חברה חיפאית, ולכן החיבור שלנו עם ערי הצפון כמו כרמיאל ונהריה, שם כבר בנינו פרויקטים גדולים, הוא לא מקרי".

גילי פייגלין. קרדיט: l-studioגילי פייגלין. קרדיט: l-studio


הולכים על גדול
בימים אלה שוקדת צמח המרמן על קידומם של כמה פרויקטים רחבי היקף, הרחק מאזורי הביקוש הקלאסיים. אחד מהם הוא פרויקט פינוי-בינוי בשכונת בת גלים בחיפה שלאחרונה מוכיחה את עצמה כן כאזור ביקוש קלאסי, הפרויקט במתחם חיל הים, שמקודם בשיתוף חברת אפריקה התחדשות עירונית , כולל 457 יחידות דיור בשטח המשתרע על פני 15.5 דונם. הפרויקט ממוקם באזור מבוקש, בין בית החולים רמב"ם לבין תחנת הרכבת חיפה בת גלים, מול הכניסה המערבית לנמל חיפה. על פי התכנון, 118 דירות קיימות ייהרסו ובמרכז המתחם יוקמו שלושה בניינים בני 25 ו-30 קומות, ולצידם בניין בן שבע קומות בבנייה מרקמית. 
פרויקט מסקרן נוסף של החברה עתיד לקום בטירת הכרמל, במסגרתו ייהרסו 96 דירות ישנות וייבנו 547 דירות חדשות במקומן. הקבוצה כבר השיגה את הרוב הדרוש מקרב הדיירים ברחוב ז'בוטינסקי בעיר, וכעת מתחילה בקידום התב"ע החדשה מול הוועדה המחוזית. 
צמח המרמן מקדמת בפריפריה לא רק פרויקטים של התחדשות עירונית , אלא גם של בנייה חדשה. אחד הבולטים שבהם הוא "כרמיאלה הדור הבא", הנערך במתכונת משולבת של " דירה להשכיר " לצד שוק חופשי, שבו נבנות בשכונת רמת רבין 100 יחידות דיור להשכרה ו-88 יחידות למכירה. 
בדומה, בשכונת אכזיב שבצפון נהריה, בצמוד לחוף אכזיב המיתולוגי, בונה צמח המרמן , בשיתוף חברת אלקטרה מגורים, את שכונת הים אכזיב. מדובר בפרויקט המשתרע על פני 65 דונם ויכלול 30 בניינים בני 6-9 קומות ובהם כ-750 יחידות דיור חדשות. חלק גדול מהשכונה כבר מאוכלס כיום, ולאחרונה הוועדה המחוזית צפון אישרה את התוכנית לבניית החלק השני של השכונה החדשה.


ממוקדים במטרה
נכון להיום נמצאת צמח המרמן בשלבי ייזום, תכנון וביצוע של מגוון פרויקטים בפריסה ארצית, בהיקף כולל של כ-4,000 יחידות דיור בהתחדשות עירונית  לצד פרויקטים נוספים ביזמות וביצוע, וכן של אלפי מ"ר של שטחי מסחר ומשרדים. מניות החברה נסחרות בבורסה לניירות ערך בתל אביב.
לדברי פייגלין ברנדס, "הכוח של צמח המרמן הוא בכך שהחברה לא רק יוזמת אלא גם מבצעת את כל הפרויקטים שלה באופן עצמאי. זוהי אסטרטגיה שאימצנו לפני שנים רבות והיא מאפשרת לנו פיקוח הדוק על איכות הבנייה, עמידה בלוחות הזמנים וייעילות גבוהה, לצד ניהול נכון של משאבים כספיים, מצד הדיירים הם רואים גורם אחד ויחיד שמלווה אותם מתחילת הדרך ועד סופה."
"ההתמקדות שלנו היא בפרויקטים גדולים, כיום אנחנו כבר מעורבים בכמה וכמה מכרזים לפינוי-בינוי בערים שונות בצפון דוגמת נשר, קרית שמונה וטבריה. אני מאמינה שבשנים הקרובות נגיע למטרות שהצבנו לעצמנו ומספר הפרויקטים של צמח המרמן בכל רחבי הארץ יגדל בהתמדה".

ליצירת קשר וצפייה בפרויקטים נוספים - צמח המרמן >>
 


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:התחדשות עירוניתצמח המרמןפינוי בינוי חברה יזמית וקבלניתגילי פייגלין
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...