אזורי התעסוקה בישראל: זינוק באזור השרון, יציבות במרכז הארץ

יציבות בדמי השכירות במרכז - 69 שקל למ"ר • בהוד השרון דמי השכירות עלו 5% • בראש העין יתווספו עוד 200 אלף מ"ר למשרדים • ומה בבאר שבע ובחיפה?

שיתוף הכתבה

יציבות בדמי השכירות ברוב אזורי התעסוקה במרכז הארץ במחצית השנייה של 2018 עד עלייה קלה - כך עולה מסקירת שוק המשרדים של חברת יעוץ ושיווק הנדל"ן אינטר ישראל. זאת, לאחר עליות מפתיעות בדמי השכירות ברוב האזורים במחצית הראשונה של השנה. 

בסקירת שוק המשרדים נסקרו תשעה אזורי תעסוקה שונים במרכז הארץ – פתח תקווה, ראש העין, נס ציונה/רחובות, סובב נתב"ג, נתניה, כפר סבא, רעננה, הוד השרון והרצליה. בנוסף נסקרו אזורי תעסוקה באזור באר שבע בדרום, בחיפה והצפון ובירושלים.

לאחר שבמחצית הראשונה נרשמו עליות מפתיעות בדמי השכירות באזורים סובב נתב"ג, נס ציונה/רחובות וברעננה, במחצית השנייה נרשמה יציבות יחסית – הממוצע עלה ב-1% ל-69 שקל למ"ר. באזור הוד השרון היתה העלייה החדה ביותר בדמי השכירות – 68 שקל למ"ר לעומת 65 שקל למ"ר במחצית הראשונה (עלייה של 5%),ובאזור הרצליה נרשמה עלייה של 1%. 

מניתוח של אזורי התעסוקה במרכז הארץ, עולה כי בהוד השרון דמי השכירות עלו כאמור ב-5% לפי הערכות הודות לבניית בנייני משרדים חדשים לאחר שנים של קיפאון, ובינהם הבניין של קבוצת פנדום- סופרין בשילוב עם בסר שצפויה להיגמר ב-2021. בהרצליה פיתוח נרשמה כאמור עלייה קלה בדמי השכירות ל-99 שקל למ"ר בממוצע; בכפר סבא עלייה של 1% בדמי השכירות ל-67 שקל למ"ר; בנתניה יציבות – 57 שקל למ"ר.

ברעננה נרשמה יציבות בדמי השכירות על 71 שקל למ"ר, לאחר שבמחצית הראשונה נרשמה עלייה חדה. לאחרונה החלה חברת גב ים בהקמת מתחם שופרסל בעיר שיכלול כ-40 אלף מ"ר משרדים ומסחר; באזור סובב נתב"ג שרשם זינוק של 5% בדמי השכירות במחצית הראשונה, נרשמה במחצית השנייה עלייה של 1% ל-99 שקל למ"ר. בנס ציונה/רחובות דמי השכירות נותרו על 71 שקל למ"ר לאחר זינוק ב-18 החודשים האחרונים.

בפתח תקווה דמי השכירות נותרו על 73 שקל למ"ר לאחר ירידה במחצית הראשונה. בחברת אינטר ישראל מאמינים כי ישנה עצירה בביקושים למשרדים באזור פ"ת הודות לעודף היצע קיים וצפוי בשנים הקרובות – כ-360 אלף מ"ר משרדים שצפויים להתווסף, לצד תוכנית מיתאר של העירייה ובה הגדלת אזור קריית אריה ל-5.1 מיליון מ"ר תעסוקה מסחר ותעשייה. 

בראש העין דמי השכירות נותרו על 48 מ"ר לאחר ירידה של 5% במחצית הראשונה. לאחר שהאזור קפא על שמריו והגדיל הפערים בדמי השכירות מאזורים קרובים, הבנייה למשרדים בראש העין צפויה להאיץ עם הקמת מתחם נצבא סיטי בעיר שבו יהיו כ-200 אלף מ"ר למשרדים עם עירוב שימושים של מסחר ופנאי.

באזורי התעסוקה בבאר שבע נרשמה יציבות בדמי השכירות ונשמרו גם שיעורי התפוסה הגבוהים. דמי השכירות נותרו על 76 שקל למ"ר לאחר עלייה קלה במחצית הראשונה. בשנתיים וחצי האחרונות הסתיימה בנייתם של שלושה מבני משרדים בפארק הטכנולוגי גב ים (פארק הסייבר) עם 45 אלף מ"ר והחלה בניית מבנה רביעי שיוסיף עוד 15 אלף מ"ר משרדים. כן צפויה הקמת בניין נוסף סמוך לקריית הממשלה עם 16 אלף מ"ר. 

אזור ירושלים, הודות למעמדה כאזור עדיפות לאומי לפיתוח, ממשיך להיות מרכז טכנולוגי מתקדם. דמי השכירות נותרו על 80 שקל למ"ר לאחר ירידה של 2% במחצית הראשונה. ועדיין שטחי המשרדים בעיר מצומצם ללא בנייה חדשה בשנים האחרונות. פרויקט שער העיר שיכיל 720 אלף מ"ר למשרדים, מסחר מלונאות, תעסוקה ותיירות, לצד פארק ההייטק שבונה רד נכסים בהר חוצבים עם 50 אלף מ"ר למשרדים, ימשיכו למשוך חברות ויזמים.

באזור חיפה והצפון נסקרו מוקדי תעסוקה מרכזיים בחיפה, יקנעם וקיסריה – בהם נרשמה יציבות בדמי השכירות על 64 שקל למ"ר לאחר עלייה של כ-4% במחצית הראשונה. בחיפה שמי השכירות נותרו על 69 שקל למ"ר עם שיעורי תפוסה קרובים ל-100%; בפארק ההייטק ביקנעם דמי השכירות עלו ב-1.6% ל-63 שקל למ"ר לאחר זינוק של 9% בדמי השכירות במקום במחצית הראשונה; בפארק התעשייה והעסקים בקיסריה נרשמה יציבות בדמי השכירות ל-60 שקל למ"ר לאחר עלייה של 3% במחצית הראשונה. 


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:דמי שכירות עלייהאינטר ישראלפנדום-סופרין
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...