הפתרון למצוקת כוח האדם בענף? נפתחו כיתות האקדמיה למקצועות הבנייה

בשלב זה נפתחו שלוש כיתות של מעל 60 תלמידים בכל הארץ. בקורסים נלמדים לימודי בסיס במקצועות כפיים בענף. במסגרת הלימודים משולבים סבבי ראיונות והשמה

שיתוף הכתבה
כיתות לימוד האקדמיה למקצועת הבנייה (צילום: מכללת יוניטק)כיתות לימוד האקדמיה למקצועת הבנייה (צילום: מכללת יוניטק)

כיתות הפיילוט הראשונות של האקדמיה למקצועות הבנייה נפתחו השבוע, בשלב זה  שלוש כיתות של מעל 60 תלמידים בכל הארץ. בקורסים נלמדים לימודי בסיס ושילוב במקצועות כפיים בענף. התלמידים שיסיימו את הקורס ישולבו בענף הבנייה.

במקביל ישנה עבודה על מיזם משותף לקראת פתיחת חמש מגמות שונות ומאות תלמידים חדשים שיצטרפו למערך הלימודים. הכיתות הראשונות שנפתחו משלבות לימודים בשפה הערבית לצד לימודים בשפה העברית. לכלל הכיתות הוצמדו סדנאות ייעודיות שייתנו לתלמידים גם מעטפת מעשית ללימוד התאורטי ושילוב הכשרה באתרי בנייה.

הרקע למכללה הוא מחסור עצום של כוח אדם במקצועות ענף הבנייה, החל במנהלי עבודה ועד להתמחויות במקצועות השטח. בתוך מסלולי הלימוד נעשים גם סבבי ראיונות ומהלך של השמה אצל מעסיקים בכל שלבי התוכנית. שלב זה יכשיר עשרות עובדים חדשים במקצועות הבסיס ובתפקידים זוטרים בענף הבנייה.

בחודשים הקרובים צפוי הפרויקט להתרחב למעל חמישה ענפים שונים בתחום הנדל"ן ויביא להכשרה והשמה של מאות עובדים. תוכנית זו מהווה אבן דרך להחלטת ממשלה שתביא להכשרה קבועה של אלפי עובדים על בסיס שנתי.

 היוזמה הושקה בחודש שעבר בטקס מיוחד במעמד שר הבינוי והשיכון זאב אלקין, סגן שר הכלכלה יאיר גולן ובכירים נוספים. את היוזמה הניעו ראול סרוגו, נשיא התאחדות הקבלנים; ערן סיב, יו"ר התאחדות קבלני השיפוצים; ואיציק מויאל, יו"ר הסתדרות עובדי הבניין והעץ. המהלך כולו נעשה בשותפות והובלה של משה בן זקן, מנכ"ל הקרן לעידוד ופיתוח ענף הבנייה. לבניית התכנית המקצועית וישומה מונה חגי רזניק, לשעבר מנכ"ל משרד הבינוי והשיכון


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:ראול סרוגוערן סיבזאב אלקיןיאיר גולןהתאחדות בוני הארץמשה בן זקןהאקדמיה למקצועות הבנייההקרן לעיד ופיתוח ענף הבנייה
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...